Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عظیمی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم اوقاف با توجه به شیوع کرونا در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در استان قزوین اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مقرر شد تا مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم اوقاف در مراکز استان‌ها برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران در تاریخ 18 آبان ماه و بخش برادران 21 آبان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود که مسابقات در بخش خواهران به صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: هیئت داوران مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران در استان تهران مستقر بوده و به صورت آنلاین و مجازی تلاوت‌ها را داوری کرده و نتایج را به استان‌ها ارسال خواهند کرد.

داوری تلاوت بخش برادران از شبکه قرآن و معارف سیما

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه اوقاف با صدا و سیمای استان‌ها، تلاوت شرکت کنندگان در بخش برادران روز 21 آبان ماه با حضور در مرکز صدا و سیمای قزوین ضبط شده و از هشتم تا 15 آذر ماه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش و داوری تلاوت‌ها به صورت زنده انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش خواهران، چهار نفر از استان قزوین به مرحله کشوری راه یافتند که در رشته‌های حفظ 20 جزء مرضیه سهرابی، حفظ کل مهناز مومنی، ترتیل انسیه حاج یوسفی و در رشته قرائت تحقیق نیز زهرا کریم‌خان‌زند به رقابت خواهند پرداخت.

عظیمی عنوان کرد: در بخش برادران نیز مسابقات در شش رشته در رشته‌های حفظ 20 جزء محمدجواد محجور، حفظ کل سعید علی اکبری، قرائت ترتیل مهدی جوزی، رشته اذان علی غلامی، قرائت تحقیق سید مصطفی حسینی و علی غلامی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان ابراز کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در بخش خواهران و برادران با حضور ناظر فنی اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه استان قزوین مسابقات قرآن کریم بخش خواهران قرآن کریم مرحله کشوری بخش برادران استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی

سرپرست آموزش شهرستان بویراحمد از رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آئین افتتاحیه مسابقات قرآن، نماز و عترت مرحله شهرستانی دانش آموزان شهرستان بویراحمد امروز_ دوشنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در کانون شهید رجایی یاسوج با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد و سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد و ۲۵ هزار دانش‌آموز در رشته‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در این آئین اظهار کرد: دانش‌آموزان غزه زیر رگبارها و گلوله‌های رژیم صهیونیستی قرآن می‌خوانند و جرم کودکان فلسطینی همین قرآن خواندن است.

وی برگزاری مسابقات قرآن را با دیگر مسابقات متفاوت خواند و افزود: در دیگر مسابقات افراد شرکت کننده برای رتبه اول شدن می‌جنگند، در صورتی که افراد شرکت کننده در مسابقات قرآن همه رتبه اول هستند.

فرماندار شهرستان بویراحمد به آمار بسیار خوب دانش‌آموزان شرکت کننده در این مرحله از مسابقات پرداخت و گفت: خوشبختانه آمار دانش‌آموزان ما در مسابقات قرآن بالا هست و در سال‌های گذشته شاهد برگزیدگان استانی و کشوری از دانش‌آموزان شرکت کننده بودیم و امید داریم که در این مرحله از مسابقات باز شاهد درخشش افراد شرکت کننده در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری باشیم.

صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه این آئین، گفت: سال‌ها است که دشمنی با کشور ما شروع شده است، اما کشور ما با اقتدار و با صلابت در مقابل همه تهدیدها و دشمنی‌ها ایستاده و امروزه دنیا اقتدار ملت ایران را در همه عرصه‌ها مشاهده می‌کند و این اقتدار و موفقیت‌های مختلف در واقع برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است.

صالح داستار قرآن را نسخه نجات‌بخش دانست و از قرآن به عنوان یک بیمه تکمیلی یاد کرد و افزود: خانواده‌هایی که با قرآن انس گرفتند در همه مراحل زندگی موفق خواهند بود و آشنا شدن با قرآن و بهره جستن در محضر قرآن نسخه شفابخش برای خانواده‌ها است.

وی فرد قرآنی را مورد احترام همه آحاد جامعه دانست و با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی قطعاً رو به کمال خواهند بود، تصریح کرد: آمار دانش‌آموزان شرکت کننده در مقاطع مختلف تحصیلی در این مرحله از مسابقات ۲۵ هزار دانش‌ آموز است که ۱۴ هزار دانش‌ آموز پسر و ۱۱ هزار دانش‌ آموز دختر در دو بخش و در رشته‌های آوایی و پژوهشی به رقابت می‌پردازند و از در نهایت رتبه‌های برتر به مرحله استانی معرفی می‌شوند.

کد خبر 744777

دیگر خبرها

  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • پایان رقابت‌های جام رمضان در رشته‌های مختلف
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • آزمون نهایی نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان