Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضلی از ارسال ۲۱ اثر به سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان خبر داد و گفت: : بازبینی آثار ارسالی آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد.

«فیروز فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: جشنواره تئاتر استانی هر ساله با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان با هدف رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی هستیم افزود: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از دیگر اهداف جشنواره‌ای است که در محورهای جهش تولید، کووید ۱۹ و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی، اسلامی و موضوعات مرتبط با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۱۵ آبان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره بود اظهارداشت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار که یک‌بار نیز تمدید شد، ۲۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

فاضلی اعلام کرد: مهرداد بخشی آبکنار با نمایش«نگاتیو» و مصطفی غلامی استادسرایی با «شب نشینی در جهنم» هر دو در سبک رئالیسم، امیر میرخوشحال با «شکلک» در سبک رئال ایرانی، جواد لاله‌دوست با «پاپیچ » در سبک پست مدرن، زهرا صدری با «لبخند باشکوه اقای گیل» در سبک رئال، مهرنوش ثابت‌نیا با «کورتراژیک» در سبک سورئال، مهدی پتکی بانمایش آیین سنتی «تذکره سپیده بانو و غلام سیاه»، نیما جهان‌بین با نمایش روایت‌گونه «آنکه صبور بود. که حکمت پروردگار دید و رأفت سلطان» و مصطفی خوش‌نشین با «پلی از جنس شیشه» در سبک روایی در این جشنواره شرکت کردند.

 

به گفته وی تراژدی «بهار پشت خانه رومئو و ژولیت» از مهیار وقاری، نمایش معمایی «عنکبوت» از سامان خیراندیش، کمدی «اومدم برا کشتنت خونه نبودی بگو بگو با کی کجا رفته بودی» از مجید مژدهی‌زاده، سورال «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» محمدرضا حسین‌زاده، سورئال «کاپوچینوی ایرلندی» از حمیدرضا شعبانی، «جنگ جهانی زن و مرد» از مهدی مریان، «کپی برابر اصل نیست» از محمود جهان‌طلب، درام «خواب‌های شیشه‌ای» از رضا عباسی، رئالیسم جادویی «رز سفید» از سیامک حسن‌زاده، درام کمدی «دردسرهای مرد مرده» از محمود جهان‌طلب، رئالیست اجتماعی«باران و دیگران » از میلاد دافساری و «بریده‌ها» از رضا فتوت‌خواه از دیگر آثار راه یافته به سی و سومین جشنواره تئاتر استانی هستند.

 

فاضلی با اعلام اینکه «حاج علی عسکری»، «علی اصغر کهن قنبریان»، «محمدعلی صادق حسنی»، «امیر حامد» و «مهدی شایان» داوران این دوره از جشنواره تئاتر استانی هستند گفت: بازبینی آثار ارسالی آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد که با جمع‌بندی آرای داوران، آثار راه یافته به جشنواره اعلام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این جشنواره تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرند، گفت: برگزیدگان بخش رقابتی سی و سومین جشنواره تئاتر استانی به جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: تئاتر گیلان جشنواره تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،   پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه  در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.   

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.  
در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی