Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@03:51:09 GMT

برخورد سارگپه پابلند با قطار در فیروزکوه

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۰۴۶۷

برخورد سارگپه پابلند با قطار در فیروزکوه

به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری میزان،برخورد پرندگان با قطار، معضلی است که ظاهرا راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. معضلی که قربانیان آن گونه‌های متعدد حیات وحش هستند: از خرس گرفته تا عقاب. البته پرندگان شکاری، بیش از سایر جانوران این حادثه بعضا مرگ‌بار را تجربه می‌کنند.

سارگپه پابلندی که ساعاتی پیش در فیروزکوه با قطار مسافربری برخورد کرد یکی از این قربانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرنده شکاری زیبا پس از حادثه به اداره محیط زیست فیروزکوه منتقل شد.

فرشاد فیروزنیا، رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه درباره سرنوشت این پرنده به میزان گفت: این سارگپه را پس از برخورد با قطار به داره منتقل کردیم اما متاسفانه آسیب‌دیدگی‌ها و شکستگی‌ها به قدری شدید بود که حیوان، شانسی برای درمان نداشت. این پرنده مصدوم نهایتا معدوم و دفن شد.

سارگپه، پرنده‌ای شکاری است که تنوع رنگی زیادی دارد و معمولا از روی عادت های رفتاری، ژست های نشستن و گردن باریک ترش نسبت به سایر سارگپه‌ها قابل شناسایی است. سارگپه در دشت‌های وسیع، استپ‌ها، نواحی نیمه بیابانی، کوهستان‌ها و مناطق بدون درخت دیده می‌شود و معمولا روی زمین و گاهی نیز روی تک درخت‌ها آشیانه می سازد. سارگپه از پستانداران کوچک، جوندگان، پرندگان کوچک و حشرات تغذیه می‌کند.

به گزارش میزان، چندی پیش هم یک عقاب طلایی در نزدیکی شیراز پس از برخورد با قطار دچار آسیب‌دیدگی شد که درمان و نگهداری از آن را دوستداران حیات وحش بر عهده گرفتند اما به گفته کارشناسان حیات وحش این عقاب طلایی هرگز شانسی برای بازگشت به طبیعت نداشته و در بهترین حالت به یکی از باغ‌های وحش یا باغ‌های پرندگان منتقل خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برخورد با قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی ظهر سه شنبه درآیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموعه تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج که با حضور فرماندار، امام جمعه و معاونین فرمانداری فیروزکوه برگزار شد عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسؤولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه «سی. تی. اسکن» این بیمارستان اظهار کرد: مجموع «سی. تی. اسکن» بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر سه استان قرار دارد و در تصادفات جاده‌ای، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمتر و دقت بالاتری دارد بسیار مورد نیاز بوده، افتتاح شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رابطه با مرکز «سراج» نیز بیان کرد: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی به صورت ساختارهای یکپارچه هستند، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدوار هستیم با کمک مسؤولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی فیروزکوه ابراز امیدواری کرد و گفت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسؤولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشاالله در آینده نزدیک شاهد حضور هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 6087047

دیگر خبرها

  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • فیروزکوه سفیدپوش شد
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • برخورد وحشتناک قطار به کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه (فیلم)
  • برخورد قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • لحظه برخود قطار با تریلری که روی ریل گیر کرده است + فیلم
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • کاهش کیفیت نان در فیروزکوه
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)