Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، با معرفی معلم به عنوان اصلی ترین عنصر نظام آموزشی و پرورشی کشور، برخورداری فرد از صلاحیت، انگیزه و توانمندی لازم برای ورود به آموزش و پرورش را ضروری خواند و گفت: معلم خلاق و مطلع و آگاه از تحولات و تغییرات آموزشی، شوق یادگیری را در دانش آموزان برانگیخته و با داشتن دانش و معلومات بالا در رشته مربوطه زمینه یادگیری دانش آموز را تسهیل می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کچوئیان، پیش بینی نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای در اسناد بالا دستی را بیانگر اهمیت بیش از پیش موضوع و لازمه برخورداری افراد علاقمند به حرفه معلمی از توانمندی ها و شایستگی های لازم برای فعالیت در عرصه نظام تعلیم و تربیت کشور دانست.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، پاسخگویی و اطلاع رسانی، تضمین کیفیت، انگیزه بخشی، سنجش اثربخش، تعمیم یاری و جهت دهی به فرآیند یادگیری را از جمله اهداف مهم دانشگاه فرهنگیان در راستای برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان ماده ۲۸ اعلام کرد.

این مقام مسئول، در ادامه مهارت آموزانی را مجاز به شرکت در آزمون جامع آذر ماه سال جاری دانست که علاوه بر گذراندن پودمان های ۱ و ۲ دانشگاه فرهنگیان، مولفه فرهنگی را با موفقیت طی و از نظر معاونت های آموزشی و فرهنگی این دانشگاه، مجوز شرکت در آزمون اصلح را نیز دریافت کرده باشند.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، خطاب به شرکت کنندگان در آزمون های اصلح برگزار شده سال های قبل تصریح کرد: مهارت آموزانی که در آزمون های سنوات گذشته اصلح شرکت کرده و کارنامه مرکز سنجش این افراد ناتمام اعلام شده ضروری است برای دریافت مجوز به منظور شرکت در آزمون اصلح سال جاری از معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

وی، سقف نهایی امتیاز آزمون جامع سال جاری را به ترتیب در بخش های کتبی ۴۵۰ امتیاز، کارورزی ۲۷۵ امتیاز و عملکرد فرهنگی نیز ۲۷۵ امتیاز عنوان و اظهار داشت: کسب نمره ۵/۲۹۲ در بخش کتبی، ۷۵/۱۷۸ در بخش کارورزی و ۷۵/۱۷۸ در بخش عملکرد فرهنگی توسط مهارت آموز، قبولی وی در آزمون جامع را به همراه دارد.

این مقام مسئول، با اشاره به تأثیر مستقیم کیفیت طراحی سئوالات آزمون بر ارتقای کیفیت آزمون و تشخیص عملکرد مهارت آموزان شرکت‌کننده در آزمون، از طراحی سئوالات بر اساس معیارهای مفهومی و استاندارد به منظور دست‌یابی به اهدافی مشخص و از پیش تعیین شده خبر داد و گفت: آسیب شناسی آزمون های گذشته، مطالعه الگوهای متنوع موجود، طراحی مدل شایستگی های معلمی بر اساس اسناد بالادستی و پژوهش های داخلی و بین المللی، استخراج شایستگی های معلمی بر اساس مدل، تحلیل مضامین برنامه درسی هر رشته در دوره مهارت آموزی و استخراج شایستگی های هر درس، استخراج شایستگی های محوری و تدوین چارچوب آزمون بر مبنای شایستگی ها از جمله اهم اصول فرایند طراحی اصلح به شمار می رود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، با تاکید بر توانمندی معلمان برای فعالیت در عرصه آموزشی و پرورشی کشور از محورها و شایستگی های مورد سنجش در اصلح سخن گفت و افزود: توانایی تحلیل موقعیت تربیتی، اخلاقی و حل تعارض اخلاقی با نگاه به اسناد تحولی و دانش موضوعی از کتاب های درسی و برنامه های درسی از محورها و شایستگی های مهم سنجش در اصلح است.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، همچنین دانش تربیتی در راستای دانش روانشناختی، آزمون سازی و فنون و روش های تدریس و دانش تربیتی موضوعی شامل محتوای کتاب های راهنمای معلم و توانایی طراحی و تحلیل برنامه درسی و توانایی طراحی و ارزیابی و جهت های یادگیری، توانایی طراحی اثربخش یادگیری و توانایی طراحی و نقد مدیریت کلاس را از دیگر محورها و شایستگی های مورد سنجش اصلح برشمرد.

آزمون جامع مهارت آموزان ماده ۲۸ روز جمعه ۲۱ آذر ماه سال جاری با شرکت ۱۲ هزار مهارت آموز به صورت مجازی از طریق سامانه LMS دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

کد خبر 5065776 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان معلم ویروس کرونا شهرداری تهران آلودگی هوا مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی ترخیص موتورسیکلت شهر تهران وضعیت راهها سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور شورای شهر تهران میدان میوه و تره بار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران محدودیت تردد ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه دانشگاه فرهنگیان توانایی طراحی مهارت آموزان آزمون جامع سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد

یکصدوهشتادوهفتمین فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت تشخیص مبتنی بر نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتزشده با پروتئین‌های گیاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، اطمینان از سلامت مواد غذایی، یکی از دغدغه‌های اصلی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. به منظور سنجش کیفیت مواد غذایی، پارامترهایی همچون تقلب، وجود افزودنی‌های غیرمجاز و فساد ناشی از رشد باکتری‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. امروزه به طور عمده از روش‌های وزن‌سنجی، حجم‌سنجی و دستگاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی استفاده می‌شود که هزینه بالا یا زمان طولانی برای انجام ارزیابی‌ها، پژوهشگران را بر آن داشته تا روش‌هایی جایگزین را ارائه دهند.

هدف این طرح پژوهشی، توسعه یک کیت تشخیص بر پایه آرایه حسگر از نوع رنگ‌سنجی به جهت تشخیص ترکیبات فرار مواد غذایی پروتئینی گوشتی است. از گروه مجری انتظار می‌رود در گام اول، کتابخانه‌ای از ترکیبات فرار ناشی از مواد غذایی مدنظر را تهیه کرده و بر اساس آن، آرایه حسگر بر پایه نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتز شده را در قالب یک کیت قابل حمل ارائه دهد.

در گام دوم، گروه پژوهشی باید اپلیکیشنی را طراحی کند تا تغییرات رنگی آرایه حسگر را با کمک ابزار پردازش تصویر، تجزیه و تحلیل کرده و داده‌های به دست آمده را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با داده‌های موجود در کتابخانه مقایسه و در نهایت، نتیجه کیفیت‌سنجی ماده غذایی را ارائه کند. کیت تشخیصی ارائه‌شده باید ارزان، کوچک، با قابلیت گزینش‌پذیری بالای ۹۵ درصد، دارای امکان اندازه‌گیری آنالیت‌ها در بخار نمونه در حد ppb و سرعت پاسخ زیر ۱۰ دقیقه به فاکتورهای ذکر شده باشد. 

شرکت در این فراخوان پژوهشی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزام‌های این نیاز پژوهشی داشته باشد، انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی تا روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند پروپوزال‌های خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان
  • وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد