Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، میرسلیم که همان روزهای ابتدای مجلس یازدهم از ماجرای رشوه ۶۵ میلیاردی برای لغو تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوران مدیریت قالیباف سخن به میان آورده و با انتقاداتی بی‌شمار ازسوی یاران رییس مجلس مواجه شده بود، طول یکی، دو ماه گذشته بیشتر اظهارات خود را متوجه سبک و سیاق پیشبرد  امور در ساختار سیاست ایران کرده بود و کمتر از قالیباف و مجلس سخن می‌گوید اما روز گذشته در جریان اظهاراتی تازه، پس از آنکه حسین مظفر، عضو اصولگرای مجمع تشخیص مصلحت نظام از «نفوذ پوپولیسم در پارلمان» سخن گفت، نه‌ تنها این مساله را رد نکرده، بلکه به انتقاد از برخی مجلس‌یازدهمی‌ها روی آورده و «خودنمایی برای اظهار وجود و حفظ محبوبیت نزد مردم رای‌دهنده در حوزه انتخابیه» را یکی از نقاط ضعف پارلمان عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او «ایراد نطق‌های آتشین در نشست علنی مجلس باتوجه به انعکاس آن، به ‌ویژه از طریق رسانه ملی»، «سفرهای متعدد و برنامه‌ریزی ‌شده با نیت اثبات حضور خود در صحنه» و «ارایه پیشنهادهای گوناگون برای طرح‌ها و لوایح با استفاده از امکانی که قانون آیین‌نامه داخلی دراختیار او قرار داده است» را از جمله مصادیق این نوع خاص و البته خطرناک «پوپولیسم» توصیف کرده است.

انتقاد از نوع مدیریت مجلس دیگر موضوعی بود که میرسلیم در جریان گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین به آن اشاره کرد و البته بی‌آنکه نامی از قالیباف بیاورد، نوع پیشبرد امور در مجلس را مورد انتقاد قرار داده است. میرسلیم که گفته «در حال حاضر مدیریت مجلس از راهبرد خاصی تبعیت نمی‌کند و تا حدودی متاثر از التهاب‌های اجتماعی است»، معتقد است این رویه «باید برعکس باشد» و به باور او، این مجلس است که «باید با تبعیت از راهبردی دقیق بر اوضاع کشور مسلط شود و بتواند مطالبات عمومی را هدایت و مدیریت کند. در این مورد متاسفانه اقدام شایسته‌ای انجام نشده و همین امر به ‌طور طبیعی منجر به بروز افراط و تفریط می‌شود. اساسا پرخاش کردن، راه‌حلی را بر ما نمی‌گشاید و فقط بر وخامت مناسبات بین مجلس و دولت می‌افزاید، آن‌هم به شکلی ناهنجار که از نظر شرعی اشکال دارد و از نظر عرفی نیز مردود است.»

«تقلیل مجلس به رییس قوه مقننه»، دیگر مساله‌ای بود که نماینده این روزهای تهران در مجلس، در شرایطی به آن اشاره کرد که مجلس یازدهم بیش از ادوار پیشین، شاهد اثرگذاری رییس در امور و مناسبات درونی پارلمان است. فعالیت تنها فراکسیون سیاسی در مجلس، آن‌هم در مقام فراکسیون اکثریت و واگذاری ریاست آن به رییس مجلس از یک‌سو و تقسیم کرسی‌های مهم بهارستان میان مخالفان قالیباف ازسوی دیگر سبب شده تا رییس مجلس یازدهم بدون هرگونه مشکل و دردسر اهداف خود را پیش ببرد و شاید به همین دلیل است که میرسلیم حالا از هیات‌رییسه می‌خواهد که بیش از این به نمایندگان توجه کند.

او تاکید می‌کند که «اگر خدای ناکرده تقلیل‌گرایی بر مجلس حاکم شود، شایسته‌سالاری تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد و به پژمردگی مجلس می‌انجامد.» تقلیل‌گرایی که به باور او عبارت است از «تقلیل دادن مجلس به هیات‌رییسه» در مرحله نخست و «تقلیل دادن هیات‌رییسه به رییس مجلس» در ادامه راه؛ روشی که میرسلیم آن را برای مجلس «فاجعه‌آفرین»  می‌داند.

کد خبر 563364 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی مصطفی میرسلیم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس شورای اسلامی مصطفی میرسلیم رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ‌۲۴، «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس این کشور او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضا کرده است.

ماتیلد پانوت این احضاریه را «ارعاب و تهدید» خوانده و تأکید کرد: هیچ احضاریه و هیچ گونه ارعابی ما را از اعتراض به نسل کشی مداوم علیه مردم فلسطین باز نمی دارد و ما سکوت نخواهیم کرد.

وی همچنین افزود که «این نخستین بار در تاریخ فرانسه مدرن است که رییس یک فراکسیون پارلمانی بر اساس اتهامات واهی برای بازجویی احضار می شود.

به گفته پانوت قرار است از او به دلیل اظهارنظر درباره حمله ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) و نسل کشی در غزه بازجویی شود. پانوت درباره این «سوء‌استفاده جدی از عدالت با هدف سرکوب بیان سیاسی» هشدار داده و اعلام کرد: رژیم ماکرونیست همه آزادی های قابل تصور را زیرپا گذاشته است.

دیروز سه‌شنبه دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند. در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

در ۲۰۰ روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۵۰۰۰ نفر بازداشت و ربوده شده‌اند که ۳۱۰ نفر آنها از کادر درمان و ۲۰ نفر خبرنگار هستند.

از هفتم اکتبر گذشته تا کنون حدود ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و ۱۸۱ مقر دولتی به صورت کلی، ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه به صورت کلی و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی، ۲۳۹ مسجد به صورت کلی و ۳۱۷ مسجد به صورت جزئی و سه کلیسا از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی ۸۶ هزار واحد مسکونی را به صورت کامل و ۲۹۴ هزار واحد مسکونی را به صورت جزئی تخریب کرده است به طوری که دیگر مناسب زندگی نیستند.

در ۲۰۰ روز گذشته بیش از ۷۵۰۰۰ تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده و خسارت مستقیم وارد شده به نوار غزه در برآوردهای اولیه، بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کد خبر 6087148

دیگر خبرها

  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد