Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالفضل محبان سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۷۴۵ نفر از مردم استان از خدمات جمعیت هلال احمر در قالب طرح ملی آمران سلامت بهره‌مند شده‌اند.

محبان با اشاره به همکاری یک هزار و ۴۸۷ نفر از اعضای جوان و داوطلب در اجرای این طرح ملی در استان افزود: در این طرح، ۳۲ هزار و ۴۵۰ عدد ماسک بین شهروندان توزیع و ۱۸۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

آغاز پایش سلامت مسافران ورودی به خراسان شمالی

او با اشاره به اینکه ۵۵ تیم در طرح آمران سلامت استان فعال بودند، گفت: این طرح در تمامی شهرستان‌های استان انجام شد که تیم‌های فعال برای اجرای آن در پایگاه‌های ثابت، سیار، خانه‌های هلال و سمن‌ها مستقر شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی عنوان کرد: طرح ملی آمران سلامت در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب و به منظور استفاده از نیرو‌های جوان و داوطلب برای مقابله با کرونا اجرا شد.

پیش از این نیز امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر «طرح پایش و غربالگری کووید ۱۹» را در مبادی ورودی و خروجی استان اجرا کردند که نشان از دغدغه هلال احمر در مقابله با بیماری کرونا دارد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجرای طرح آمران سلامت طرح پایش و غربالگری کووید 19 آمران سلامت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی درویش پور، سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به مأموریت‌های هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند لغایت ۸ فروردین، هلال احمر با بهره‌گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده‌های کشور حضور فعال داشته و به راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی می‌پردازد و در قالب طرح‌های مختلف خدمات بشردوستانه به شهروندان ارائه می‌دهند. در همین رابطه ۲۹۹ هزار نفر از خدمات پویش بهرفت، ۱۰۹ هزار نفر از پویش سبز و بالغ بر ۹۹ هزار نفر از خدمات اکیپ‌های سحاب بهره مند شدند. در مجموع سازمان جوانان هلال احمر در این مدت به بیش‌از ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار نفر خدمات رسانی کرده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر خاطرنشان کرد: در سال جاری ماه مبارک رمضان با ایام نوروز همزمان شده و هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد در کنار نیازمندان و افراد کم برخوردار حضور دارد که بر این اساس از ابتدای طرح نوروزی ۷۳ هزار و ۵۷۰ بسته معیشتی در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است.

این مقام مسئول در هلال احمر تصریح کرد: در مجموع بیش از ۹۲۸ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان در این مدت بهره مند شده که بهره‌مندی ۷ هزار و ۳۰۵ نفر از طرح نیابت و ۱۰۳ هزار نفر از طرح پایش سلامت بواسطه فعالیت ۱۳۳۲ پزشک داوطلب، تنها گوشه‌ای از این خدمات است.

وی افزود: خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی و درمان نیست و این جمعیت در ۱۳ روز اخیر به ۶ هزار و ۶۳ نفر در حوزه توانبخشی خدمات رسانی انجام داده است. همچنین نیاز دارویی ۵۲ هزار و ۶۴۵ نفر از مراجعه کنندگان به داروخانه‌های هلال احمر را برطرف و پاسخگوی نیازهای درمانی ۵۰ هزار و ۲۶۳ نفر از شهروندان بوده است.

درویش پور با تاکید بر این که تا پایان تعطیلات و اتمام سفرهای نوروزی، هلال احمر در آماده‌باش است، توضیح داد: در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۸۳ نفر از ابتدای طرح نوروزی از خدمات هلال احمر بهره مند شدند که این خدمات با به‌کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر در روز از کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران به مردم ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که ۴ هزار و ۲۵۸ پایگاه، مرکز و پست موقت نوروزی توسط جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعال و به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

کد خبر 6063564

دیگر خبرها

  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • توزیع ۶۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • خدمت‌رسانی هلال احمر تایباد به بیش از هزار مسافر نوروزی
  • توصیه امام جمعه کرمان به رانندگان و مسافران نوروزی + فیلم
  • بهره‌مندی ۱۴۳ هزار مسافر از خدمات امدادگران
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • توزیع ۶۶۰بسته معیشتی بین نیازمندان
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی