Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس؛ جوان‌ترها آینده‌سازان ایران عزیزند؛ بچه‌های دهه هشتاد و نودی که حالا در سنین نوجوانی قرار گرفته‌اند. البته که سرمایه‌گذاری و تقویت عزت نفس آنها از بدیهیات ساختن آینده‌ای درخشان برای این کشور است. پویش «بازگشت هفته نوجوان به تقویم» هم با همین هدف در فارس من شکل گرفت؛ برای تکریم و قدردانی از آنها؛ برای تضمین آتیه‌ی درخشان این کهن مرز و بوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمپین آنها هفتم آبان‌ همین امسال در فارس من منتشر شد؛ کمپینی که خیلی زود مورد اقبال قشر گسترده‌ای از مخاطبان قرار گرفت و توانست صدها امضا بعنوان حمایت جمع‌آوری کند. مهم‌ترین خواسته آنها از شورای فرهنگ عمومی است؛ برای بازگرداندن «هفته نوجوان» به تقویم. هفته‌ای که از هشتم آبان سالروز عروج ملکوتی شهید فهمیده آغاز و تا ۱۳ آبان روز دانش‌آموز ادامه دارد. هدف؟ بهانه‌ای هرچند کوچک برای توجه به نوجوانان ایران!

 

کار بالا گرفت؛ بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری اعلام کردند به این پویش پیوستند؛ از چهره‌های سینمایی و رسانه‌ای گرفته تا اساتید دانشگاه. مثلاً دکتر محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره یکی از آن‌ها است؛ یکی از کسانی که اعلام کرد به این پویش پیوسته. وی گفت: «زمانی که هم‌سن شما بودم، کسانی نکاتی به ما می‌گفتند و ما باورمان نمی‌شد! حالا ما روی همان سن ایستاده‌ایم و نکاتی به شما می‌گوییم؛ نمی‌دانم باور می‌کنید یا خیر!»

 

 

رئیس دانشگاه سوره اضافه کرد: «هرچه دارم از دوره نوجوانی دارم. این دوره را جدی بگیرید. لحظه لحظه‌اش را قدر بدانید. برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید. یأس و نومیدی نداشته باشید! مطمئن باشید یک زندگی درخشان برای خودتان، خانواده‌تان و کشورتان خواهید داشت. اگر سستی کنید آینده‌ای هم نخواهد بود. برای بچه‌های ایران و ایران عزیزمان آرزوی موفقیت و بیشرفت دارم.»

 

مهدی سالم مدیر شبکه امید از دیگر چهره‌هایی است که به این پویش پیوست؛ شبکه‌ای که اساساً آمده تا با ساخت برنامه‌های آموزنده با نوجوانان ارتباط برقرار کند. وی در این‌باره گفت: «هفته نوجوان را به همه نوجوانان ایران‌زمین تبریک عرض می‌کنم. شما آینده کشور و امید ما هستید. گام دوم انقلاب به واسطه زحمات و تلاش شما محقق خواهد شد. امیدوارم سالیان سال با همین شور نشاط جوانی ادامه دهید و آینده‌ساز کشور باشید!»

 

 

مدیر شبکه پویا هم به این کمپین پیوست. محمد سرشار از چهره‌های سرشناس حوزه فرهنگ و هنر این سرزمین است. وی با اشاره به این‌که نوجوانی دوران ساخت زیربنای زندگی در میان‌سالی و پیری است؛ اضافه کرد: «آموزه‌هایی که ما در این دوره یاد می‌گیریم، آینده ما را شکل می‌دهد. یادتان باشد که این دوران تکرار نشدنی است! هفته ملی نوجوان مبارک!»

 

 

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هم به این کمپین پیوست؛ اتحادیه‌ای که طبیعتاً بیشترین سر و کار را با جوان‌ترها و مدرسه‌روهای نازنین ما دارد. حسین تاریخی رئیس این اتحادیه است. وی درباره این پویش گفت: «حوزه فضای مجازی مخصوصاً بعد از کرونا و این دوسالی که تقریبا با آن در ارتباط هستیم، فرصتی بی نظیری را فراهم کرد. مسئولین متوجه باشند که این قشرعظیم و پرانرژی توانایی برداشتن بارهای بسیار سنگین و جدی از روی دوش کشور دارند.»

 

 

تاریخی با اشاره به تجربیات تاریخی دوران پیروزی جنگ و انقلاب اسلامی، اضافه کرد: «تجربه‌های سال‌های گذشته این کشور در ایام قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن و حتی دفاع مقدس نشان داد اگر ما اعتماد کنیم، نوجوانان بسیار راه‌گشا هستند. امیدوارم که در این ایام بتوانیم توجه بسیار جدی به نوجوانان داشته باشیم.»

 

فریده فرخ‌نژاد از دیگر چهره‌های سرشناسی است که به کمپین بازگشت هفته نوجوان به تقویم پیوست. این مجری قدیمی در این‌باره می‌گوید: «من همیشه در کارهایم اعلام کردم حامی نوجوان و جوانان هستم. افتخار می‌کنم به اینکه هفته‌ای به عنوان هفته ملی نوجوان در تقویم کشورمان قرار بگیرد تا ما به این بهانه بتوانیم کارهایی بهتر و زیباتر برای حمایت از نوجوانان کشورمان انجام دهیم.»

 

 

مجید خسروانجم کاریکاتوریست و هنرمند سرشناسی است؛ وی هم از کسانی است که برای پیوستن به این کمپین اعلام آمادگی کردند. خسروانجم در این‌باره گفت: « نوجوان بودن شغل سختی است! هم برای خود آدم و هم اطرافیان. از این که همانند دیگران شوید پرهیز کنید! قرار نیست آن چیزی که همه می‌گویند درست باشد. نترسید که در اقلیت باشید. همین روزها در حال ساخت خانه روحتان هستید. با الان خودتان هستید کیف کنید! حله؟»

 

حامد بامروت‌نژاد را همه با فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» می‌شناسند. وی نیز در آستانه پیوستن به کمپین نوجوانان گفت: «برای نوجوان کار کردن سرمایه است. نوجوان شاید استقلال کمتری داشته باشد، پول توجیبی کمتری داشته باشد ولی انگیزه بالایی دارد. اگر می خواهید گذشته را ببینید آسمان را نگاه کنید. الان که شما آن ستاره را میبیند شاید هم‌اکنون وجود نداشته باشد! نور ستاره از 400 میلیون سال قبل راه افتاده و الان به شما رسیده است!»

 

 

وی در ادامه با تأکید بر نقش نوجوانان در ساخت آینده ایران، اضافه کرد: «اگر بخواهیم به آینده هم نگاه کنیم به نظرم به نوجوان نگاه کنیم. نوجوانی که الان می‌بینیم، انگار آینده ایران را می‌بینید. هرچقدر می‌توانید خودتان را بسازید، تقویت کنید چرا که حتما الان شما و چیزی که ازخود می‌سازید آینده ایران و دنیا است.»

 

مهدی عرفاتی هم به این پویش پیوست؛ وی از روزنامه‌نگاران باسابقه و مدیرمسؤل روزنامه جام‌جم است. عرفاتی در این‌باره گفت: «به‌عنوان آدمی که تجربه کار کردن با دهه هشتادی‌ها و نوجوان‌ها را دارم، میخواهم از شما خواهش کنم قدر خودتان را بدانید. اگر حس می‌کنید در حوزه خاصی استعداد دارید از همین نوجوانی شروع کنید. ماهم در روزنامه جام‌جم یک ضمیمه به اسم «نوجوانه» داریم و خوشحال می‌شویم نوجوانان در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.»

 

 

کمپین بازگشت هفته نوجوان به تقویم هم‌چنان روی میز پیگیری‌های فارس من است. کمپینی که با همت بچه‌های باشگاه هنر و رسانه نوجوان باهدف توجه هرچه بیشتر به این قشر به‌راه افتاد و تاکنون توانسته حمایت بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای را جلب کند. شما هم اگر تمایل دارید می‌توانید از طریق این پیوند به این پویش بپیوندید. فارس من در خدمت شما است.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوان ایران دانش آموز هفته نوجوان خبرگزاری فارس محمد آزادی فارس من پویش پیوست هفته نوجوان آینده ای فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ابتدا با تبریک عملیات وعده صادق، این عملیات را حاصل هماهنگی ویژه در بخش‌های میدانی و دیپلماسی عنوان کرد و گفت: بخش میدانی این عملیات، ترکیبی از اقدامات پهپادی، موشکی و مستقیم علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بود که با پشتیبباتی سیاسی و دیپلماسی مناسب مجموعه دولت و با محوریت وزارت خارجه انجام پذیرفت.

اسماعیل قزلسفلی سپس با گرامیداشت یاد و خاطره سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، خطاب به هنرمندان اظهار کرد: هنرمندان در دو بخش داخلی و خارجی وظیفه دارند گام بردارند. یک وظیفه درون نظام جمهوری اسلامی است که باید با هنرشان علیه بی‌عدالتی و ظلم گام بردارند و در بیرون از مرز‌ها نیز می‌توانند با هنر خود، صدور انقلاب اسلامی را رقم بزند که فقط در سایه ابزار هنر و توسط هنرمندان متعهد به انقلاب، اتفاق خواهد افتاد.

او با بیان اینکه متولیان هنر در شیراز و فارس، در چهل سال اول انقلاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: لازم است که در تربیت هنرمند به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی هنر، کار‌های بیشتری انجام شود و در گام دوم انقلاب اسلامی باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

معاون استاندار فارس در پایان گفت: برای تربیت هنرمندان جوان لازم است که از سنین پایه، بسترسازی و استعداد یابی انجام شود، چون این جوانان هنرمند هستند که هم باید بر علیه بی‌عدالتی قیام کنند و هم مشکلات را هنرمندانه فریاد بزنند و در راستای صدور انقلاب اسلامی به جهان تلاش کنند.

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران ۹ نفره این رویداد توسط محمد مرادی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز، چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی در استان فارس و در سال ۱۴٠۲ معرفی شدند.

در بخش سرود، محمدمهدی یزدان‌بخش به عنوان چهره سال معرفی شد که در این بخش محمدمهدی اوجی و محمدصادق محمدیان نیز نامزد بودند.

در بخش شعر، غلامرضا کافی به عنوان چهره سال برگزیده شد. در این بخش دانیال بهادرانی، سجاد حیدری قیری، عبدالرضا قیصری و محمد محمدمهدی رابع در بین نامزد‌ها حضور داشتند.

هیئت داوران در بخش داستان، کسی را به عنوان چهره سال انتخاب نکرد و فقط میثم محمدی را شایسته تقدیر دانست.

در بخش ادبیات پایداری، سیده معصومه حسینی به عنوان چهره سال برگزیده شد. سایر نامزد‌های این بخش اسما میرشکاری، مجید ایزدی، محمدجواد رحیمی و مریم شیدا بودند.

در بخش هنر‌های تصویری، محمدرضا حق نگهدار، محمدعلی یزدانی، مسعود احمدی، شیما پورسهم الدینی، احسان دهقانی، بهار جوادی و علی بلندنظر از جمله نامزد‌ها بودند، اما جایزه چهره برتر سال در این بخش به محسن دانشور اختصاص یافت.

در بخش هنر‌های نمایشی، مریم دهقانی بازیگر شاخص تئاتر فارس به عنوان چهره برتر سال انتخاب شد. در این بخش نام علیرضا بازیار، فرزانه رادفر و محمدامین محمدی در بین نامزد‌ها دیده می‌شد.

همچنین آرزو حقیقی به‌عنوان چهره سال مربیان هنر و هادی فردوسی نیز به عنوان چهره سال هنر و ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شد.

در این مراسم از علیرضا خیراندیش، فاطمه برزگر و عمران جمالی به عنوان مسئولان و ستاد‌های برتر شهرستانی تقدیر شد.

اما در مهم‌ترین بخش مراسم احمدرضا مداح، عکاس آزاده و جانباز جنگ تحمیلی به عنوان چهره شاخ سال هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ در استان فارس انتخاب شد.

در چهره شاخص سال، محمدحسین اکبری و محمدجواد زارع مهذبیه نیز نامزد بودند.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز فعالیت «قرارگاه فرهنگی شهید آوینی استان فارس» خبر داد و گفت: مجموعه اتفاقاتی از سال‌های گذشته در این زمینه آغاز شده بود و این قرارگاه به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه مجموعه سرفصل‌های فعالیت‌های این قرارگاه به‌زودی اعلام خواهد شد، گفت: امیدواریم آغاز به کار این قرارگاه، شروعی برای هم افزایی جدی‌تر دستگاه‌های فرهنگی استان فارس باشد.

رونمایی از کتاب «رو به رود خاطره» نوشته زنده یاد سید حمید سجادی منش نیز یکی دیگر از بخش‌های مراسم امشب بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» برگزار می‌شود
  • برگزاری اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده»
  • انتخاب چهره‌های برتر و شاخص سال۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی در فارس
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس
  • اجرای طرح کمپین بی‌زباله به‌مناسبت هفته زمین پاک
  • برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد