Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «زهرا صدر اعظم نوری» روز یکشنبه در دویست چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، گفت: یکی از معضلاتی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران باعث زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان شده، توقف و تردد موتورسیکلت سواران در پیاده‌روها و محل‌های غیرمجاز است.
 
وی افزود: این موضوع هر ساله باعث بروز حوادث ناگوار و افزایش آلودگی در مسیر تردد شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صدراعظم نوری با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع در راستای رعایت حریم و حقوق شهروندان و عابران پیاده است، اظهارداشت: از ابتدای دوره پنجم شورای شهر در غالب طرح‌ها و بررسی‌های برنامه پنج ساله سوم توسعه شهرداری یکی از چالش‌ها این مساله بوده و با توجه به تاکید فراوان بر ارتقا ایمنی شهر، متاسفانه به رغم وجود قوانین شفاف و مشخص در بسیاری از مراکز پر خطر و پرتردد و مرکزی شهر تهران شاهد تصرف پیاده راه‌ها و پارک موتورسیکلت‌ها در مسیر عابرین و حتی مصدومیت شهروندان هستیم.

وی ادامه‌داد: افزایش این پدیده موجب نارضایتی شهروندان شده و کم‌توجهی به آن باعث شده‌است که اخیرا بخشی از پیاده‌روهای بزرگ و بخشی از حاشیه خیابان‌ها که به مسیر دوچرخه اختصاص یافته، جولانگاه موتورسوارها شود و به این نگرانی بیافزاید.  

به گفته عضو شورای تهران، براساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی طبق ماده ۲۰ مصوب سال ۸۹، کلیه قوانین  و مقررات عمومی مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور موتورسیکلت‌ها این قانون جاری است و حرکت در پیاده‌روها، ایجاد عمدی صدای حمل بار، حرکت نمایشی و پارک آنها از جمله مصادیق تخلف است و مامورین راهنمایی و انتظامی موظف به برخورد قانونی هستند.

صدراعظم نوری افزود: از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می‌خواهم تمهیدات لازم را طبق قانون اتخاذ کند و به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نیز تذکر می‌دهم اقدامات لازم به منظور ایجاد موانع فیزیکی و آزادسازی معابر از راکبان موتورسوار را ایجاد و برخورد با واحدهای صنفی که باعث تشدید این مزاحمت می‌شوند در برنامه خود قرار داده و گزارشی از اقدامات آن معاونت را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.

در نشست امروز شورا، لایحه شهردار تهران در خصوص انتخاب  ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بهشت زهرا(س)، ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر  ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان زیباسازی شهرداری، ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر، ۲ کارشناس جهت عضویت در شورای سازمان مدیریت پسماند شهر و انتخاب  ۲ کارشناس برای عضویت در شورای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری در دستور جلسه قرار دارد.

همچنین در این نشست، گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۹» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و نیز گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی «اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۹» و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه قرائت و بررسی می‌شود.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور عضویت در شورای سازمان شهرداری تهران شهر تهران ۲ کارشناس حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران از افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سوده نجفی در تشریح عملکرد کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: یکی از اقدامات مهم کمیته سلامت در شورای ششم، تشکیل کارگروه‌های مختلف متناسب با شرایط شهر و مشکلات آن با حضور متخصصان، صاحب نظران و اساتید دانشگاهی بود تا بتوانیم موضوع سلامت در کلانشهر تهران را در ابعاد مختلف بررسی و راهکارهای لازم را به حوزه‌های مختلف مجری در شهرداری تهران ارائه کنیم.

وی ادامه داد: تأکید ما در کمیته سلامت بر یکپارچه سازی و جلوگیری از موازی کاری های مرسوم که بین دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری بود که بخشی از این امر تحقق یافت و بررسی های کمیته سلامت و صاحب نظران این بود که تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران می تواند راهکاری برای جلوگیری از این موارد باشد و حتی سایر بخش های حوزه سلامت شهر تهران را برای خدمت به شهروندان همراه کند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: این طرح بعد از بررسی های فراوان در کمیته تدوین شده است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم به صحن شورا ارائه کنیم تا در صورت تصویب آن از سوی اعضای شورا، شهرداری را ملزم به یکپارچه سازی اقدامات در حوزه سلامت کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، وی گفت: با وجود اینکه شهر تهران پایتخت ایران است و تصور همگان این است که امکانات آن در حوزه بهداشتی و درمانی نسبت به سایر شهرها و کلانشهر ها مناسب می باشد؛ اما در عمل اینگونه نیست و سرانه بهداشتی و درمانی برخی از مناطق شهر تهران در مقایسه با سایر شهرها پایین تر بوده و حتی ما در منطقه ۱۹ شهر تهران درمانگاه و بیمارستانی نداریم. تلاش زیادی به همین منظور داشتیم و رایزنی هایی با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام دادیم که امیدواریم این اقدامات در سال ۱۴۰۳ منجر به تأسیس بیمارستانی در این منطقه شود تا شهروندان این منطقه بتوانند از امکانات درمانی مناسبی برخوردار شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در هر سه شب فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع
  • موتورسیکلت‌های متخلف در چه شرایطی توقیف می‌شوند؟
  • تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر ممنوع است
  • تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شبهای قدر ممنوع است
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • مشکل تردد در بزرگراه امام علی (ع) رفع شد