Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسن اسدی، مشاور اقتصادی استاندار فارس گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور ۲ تن از نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و هیات مدیره کارخانه‌های مخابراتی ایران، مسائل و مشکلات این شرکت بررسی شد.

او افزود: این کارخانه با سابقه طولانی فعالیت و فراهم بودن زمینه فعالیت بیشتر در حوزه‌های مختلف و برخورداری از ظرفیت‌های لازم، با مسائل و مشکلاتی از جمله بدهی و معوقات بانکی و کمبود سرمایه در گردش مواجه است که می‌کوشیم از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی و دیگر مجموعه‌های علاقه‌مند به مشارکت، مشکلات این کارخانه را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی تصریح کرد: با توجه بدهی کارخانه‌های مخابراتی ایران به سیستم بانکی، امکان تامین سرمایه در گردش از طریق تسهیلات بانکی ممکن نیست و بنابراین به دنبال این هستیم تا با استفاده از توان بخش خصوصی و شرکای دیگر مشکلات و نیاز‌های این کارخانه را تامین کنیم.

او با اشاره به اینکه این کار خانه در تولید بعضی محصولات مورد نیاز کشور از جمله ساخت دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) فعالیت میکند لازم است مشکلات مالی آن برطرف شود تا بتواند با وزارت بهداشت در دریافت مجوز وتولید انبوه این محصول پزشکی به تفاهم برسد.

مشاور استاندار فارس افزود: این شرکت همچنین در زمینه تولید سیستم‌های آبیاری هوشمند هم اقدامات خوبی انجام داده و با توجه به ظرفیت‌های آن امکان فعالیت در بخش‌های دیگری را هم دارد.

شرکت کارخانه‌های مخابراتی ایران، اولین تولید کننده مراکز تلفن ثابت و سیّار کشور یازدهم بهمن ۱۳۴۵ با مشارکت وزارت پست و تلگـراف و تلفن (ارتباطات و فناوری اطلاعات) به نسبت ۳۰درصد، بانک توسعه صنعتی به نسبت۳۰ درصدو شرکت زیمنس آلمـان به نسبت ۴۰ درصد به صورت شرکت سهامی خاص در شیراز در زمینـی به مساحت حدود ۱۰۰ هزار متر مربع پایه گذاری شد.

این کارخانه برای تامین تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی کشور و با ظرفیت اسمـی سالیانه ۴۵ هزار خط تلفن و ۶۰ هزار دسـتگاه تلفن رومیزی در سال ۱۳۴۸ به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس کارخانه های مخابراتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی همدان
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته در مازندران
  • وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است