Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر سریع القلم مدیر عامل هلدینگ مدیریت توسعه نگاه پویا، علی جهانگیر را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ایران پوپلین منصوب کرد؛ انتصابی که بدون اطلاع هیچ کدام از مدیران اقتصادی استان رقم خورده است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، تغییرات سریع مدیریت در کارخانه جات و بنگاه های اقتصادی به هر دلیلی آینده شرکت را با ابهام روبه رو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آنکه این آسیب در شرکتی مانند ایران پوپلین رشت اتفاق بیفتد که با وجود سابقه ای درخشان اکنون به دلیل سوء مدیریت در پایین ترین سطح به فعالیت می پردازد.

ایران پوپلین متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ هلدینگی بانک ملی است که دارای زمینی به مساحت تقریبی ۳۰ هکتار و زیربنای تقریبی ۱۲ هکتار بوده و در زمینه تولید انواع پارچه پنبه‌ای، پلی‌استر پنبه، پلی‌استر ویسکوز، لحاف، ملحفه، روبالشی فعالیت داشته و دارد، اما از ابتدای دهه ۸۰ وارد دوران رکود خود شده و چند سالی است که با معضلات و مشکلات عدیده ای روبرو شده؛ به طوری که این شرکت در پرداخت به موقع حقوق کارگران خود هم با مشکل روبرو شده است.   در راستای اعمال قانون اصل ۴۴ و مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شرکت ایران پوپلین قرار بود تا پایان مهرماه از سوی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی در قالب مزایده به فرد دارای اهلیت، واگذار شود اما این مسئله تاکنون نه تنها اتفاق نیفتاده بلکه در اقدامی ناباورانه سرمایه گذار دست به تغییر مدیرعامل شرکت زده است.   در روزهای اخیر سریع القلم مدیر عامل هلدینگ مدیریت توسعه نگاه پویا، علی جهانگیر را به عنوان سرپرست جدید شرکت ایران پوپلین منصوب کرد. انتصابی که بدون اطلاع هیچ کدام از مدیران اقتصادی استان رقم خورده است!   علی جهانگیر در حالی به گیلان می آید که در حال حاضر عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و عضو هیئت مدیره کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان است که در گذشته شامل ۳ کارخانه بوده و اکنون کارخانه شماره ۱ و ۲ آن تعطیل و نابود شده و کارخانه شماره ۳ نیز تقریبا نیمه تعطیل است.   این در حالی است که از انتصاب مدیر قبلی یعنی سعید اروانه به سمت مدیرعاملی ایران پوپلین فقط ۱۴ماه می گذرد. آن هم در شرکتی مانند ایران پوپلین که ثبات مدیریت بیش از هر چیزی ضروری است؛ اینکه چه دلایلی باعث تغییرات سریع مدیریت در این شرکت می شود یک بعد قضیه است. اما شنیده ها از رد پای آقای ح از مدیران سابق ایران پوپلین در این انتصاب حکایت دارد. مدیری که بنا به گفته کارشناسان بیشترین آسیب را به این واحد تولیدی زده که روزی چراغ خانه ۱۲۰۰ کارگر را روشن نگه می داشته است.   خلاصه آنکه مدیرانی که می آیند و آنانی که می روند، چندان فرصت نمی یابند که قابلیت های خود را نشان دهند و طبعاً نمی توان بر این افراد خرده گرفت بلکه باید کل صنعت را مورد نقد قرار داد و از متولیان و ذی ربطان امور خواست که به جای ربودن گوی سبقت در ایجاد تغییرات مدیریتی، گوی سبقت را در ثبات مدیریتی بربایند.   به قول معروف  ـ آمدند ابرو را درست کنند زدند چشم را کور کردند ـ حل معضلات شرکت ایران پوپلین با انتصابات نسنجیده و بی برنامه حل نمی شود و متولیان امر به جای تغییرات پر ابهام باید به فکر علاج اصلی مشکلات باشند؛ چیزی که البته تاکنون کمتر توجهی به آن شده است. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت ایران پوپلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرات اساسی تجهیزات نیروگاه ری توسط متخصصان داخلی

مدیرعامل نیروگاه ری از انجام ۶ مورد تعمیرات اساسی، ۴ بازدید مسیر داغ توربین و ۱۱ بازدید محفظه احتراق در ۶ ماه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: تمام بازدیدها و تعمیرات واحدهای این نیروگاه توسط کارشناسان و متخصصان توانمند و جهادگر نیروگاه ری انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، حمید بادرستانی با اشاره به آمادگی نیروگاه برای خدمات‌دهی به مشترکین گفت: 6 مورد شش تعمیرات اساسی، 4 مورد بازدید مسیر داغ توربین و 11 بازدید محفظه احتراق، یکی از پرکارترین فصول تعمیرات را برای نیروگاه ری رقم زد و تمام واحدهای گازی متنوع نیروگاه ری در 6 ماه دوم سال 1402 مورد بازدید و تعمیرات دوره‌ای قرار گرفت.

وی افزود: تمام بازدیدها تعمیرات واحدهای این نیروگاه که چندین واحد به طور همزمان در دست تعمیر قرار داشتند، به دست کارشناسان و متخصصان توانمند و جهادگر نیروگاه ری انجام شد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی 6.1 مگاواتی منطقه ویژه سمنان

 مدیرعامل نیروگاه ری گفت: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه واحدهای انرژی نیروگاه ری متناسب با ساعت کارکرد هر واحد پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری و استمرار تولید برق در پیک سال بعد توسط متخصصان این نیروگاه صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحدها تحت‌تأثیر قرار می‌دهد انجام به‌موقع تعمیرات پیش‌بینی‌شده و پیشگیرانه به میزان قابل‌توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیرمترقبه و در نهایت تولیدی پایدار و حداکثری را شاهد خواهیم بود.

بادرستانی خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه برای تابستان آینده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نیروگاه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • ساختار مغز زنان در طول قاعدگی واقعا تغییر می‌کند
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی
  • ناسا ۶ ماموریت را برای بررسی تغییرات اقلیمی زمین انتخاب کرد
  • ادامه تغییر چراغ‌های قدیمی روشنایی خیابان‌های ارومیه با لامپ LED
  • تعمیرات اساسی تجهیزات نیروگاه ری توسط متخصصان داخلی
  • توضیح امیرعباس ستایش‌گر درباره انتخاب مدیر جدید انجمن موسیقی
  • راه اندازی کاغذسازی زاگرس کمک به صنعت نشر کشور