Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصر اصفهانی با بیان اینکه مدیریت شهری به وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری توجه ویژه‌ای داشته است، گفت: با مشارکت اعضا و همکاری آنان در زمان تدوین بودجه، شاهد افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری بودیم و مبلغ پرداختی به رانندگان استیجاری نیز افزایش پیدا کرد که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: بالا رفتن دانش عمیق نیاز به مطالعه دارد و یقینا دانشی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید به دلیل آنکه زحمت کمتری برای تحصیل آن به فرد تحمیل می‌شود، تعمق لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اهمیت مطالعه باید روز به روز در تصمیم‌گیری‌ها آشکار و به بخشی از زندگی مردم تبدیل شود زیرا سرانه مطالعه در اصفهان و کشور بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است، افزود: دستگاه‌های متولی باید مروج افزایش مطالعه در کشور باشند تا این عقب‌ماندگی جبران شود، تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشورهای توسعه‌یافته از طریق استفاده حداکثری از حداقل زمان‌ها به‌دست می‌آید و همین اهتمام جدی به مطالعه عامل پیشرفت کشورها بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه عوامل متعددی مانع از افزایش سرانه مطالعه در کشور است، تصریح کرد: مسائل اقتصادی ارکان زندگی مردم را درگیر خود کرده که امکان پرداختن خانواده‌ها به مطالعه و کتابخوانی را سخت کرده است.

نصر اصفهانی گفت: نمایشگاه بزرگ اصفهان در هفته‌ای که گذشت علی رغم وجود همه محدودیت‌ها و ملاحظات در زمان اجرای پروژه، با حضور حداقلی مسئولان بهره‌برداری شد تا برگ زرین دیگری به اوراق پرافتخار اصفهان، کلانشهری که در همه امور پیشتاز است، باشد، نمایشگاه پیشین در شان اصفهان نبود بنابراین کسانی که تلاش شبانه‌روزی برای بهره‌برداری از این مجموعه کردند، دست به انجام کار بزرگی زده‌اند. بهره‌برداری از نمایشگاه بزرگ اصفهان، علاوه بر تاثیرات اقتصادی که در شهر دارد، آرامش برگزار کنندگان، شهروندان و شرکت کنندگان نمایشگاه را رقم خواهد زد و می‌توان گفت شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی با کار مشترک خود، برای ایجاد نمادی در شان اصفهان سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: مدیریت شهری درباره مکان قبلی نمایشگاه‌ها تصمیم مناسبی را اتخاذ کند، باید با ارائه و بررسی پیشنهادات مختلف تصمیم درستی برای بهره‌برداری مناسب از این مکان گرفته شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در جلسه کمیسیون تلفیق شورا توسط مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان، گزارشی درباره وضعیت نیروهای انسانی ارائه شد و اعضا شورای شهر تاکید کردند که نباید در این شرکت تعدیل نیرو و تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد وجود داشته باشد و اگر لازم است این افراد در بخش‌های دیگری بکار گرفته شوند تا منفک از کار نشده و به نحو مطلوب ار حضور آن‌ها استفاده شود، با وجود این تاکیدات، شاهد این بودیم که عذر برخی از نیروهای این شرکت خواسته شده است؛ اگر تصمیمی گرفته می‌شود باید مدیران به آن پایبند باشند نه اینکه موضوعی را بپذیرند و بعد از جلسه تصمیم تغییر کند. اگر اعتباری در اختیار این مجموعه قرار گرفته، منوط به تاکیدات شورا بوده و وقتی اوضاع اشتغال فراهم نیست بیکار کردن افراد تیر خلاص زدن به آن‌ها خواهد بود بنابراین به هیچ عنوان نباید در مجموعه شهرداری مرتکب چنین اقداماتی شویم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه مدیریت شهری به وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری توجه ویژه‌ای داشته است، گفت: با مشارکت اعضا و همکاری آنان در زمان تدوین بودجه، شاهد افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری بودیم و مبلغ پرداختی به رانندگان استیجاری نیز افزایش پیدا کرد که جای تقدیر دارد.

وی گفت: دوم شهریورماه سال جاری در صحن علنی به نحوه صدور پروانه در زمینی در کوی ولی‌عصر اشاره کردم که به واسطه این اقدام، بخشی از آن از کاربری خارج می‌شود. تاکنون گزارشی در این خصوص به شورای شهر ارائه نشده و به شدت در این رابطه از معاونت شهرسازی گلایه‌مند هستم.باید تذکرهای مطرح شده در صحن علنی، جدی گرفته شود نه اینکه سرسری با آن برخورد شود؛ لازم است پاسخ مطالبات اعضای شورای شهر در دستورکار مدیران باشد زیرا گذشت زمان چیزی را حل نمی‌کند. کمیسیون ماده پنج کاربری این زمین را تصویب کرده، پنج هزار و ۶۰۰ متر تجاری، ۶۲۴ متر فرهنگی، چهار هزار و ۵۲۰ متر مذهبی و ۱۸ هزار و ۶۸۱ متر کاربری فضای سبز برای این زمین تعیین شده است. هر اقدامی در این محدوده باید در کاربری خود انجام شود زیرا سه هزار واحد مسکونی در اطراف منطقه اختصاص یافته و سرانه‌های موردنیاز آن پیش‌بینی شده است بنابراین نباید کاربری‌ها به نحو دیگری تخصیص یابد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همواره نگران فضای سبز اصفهان بوده‌ایم و وقتی پلاک‌هایی که چند درخت در آن است مدت‌ها برای تصمیم درباره درختان آن تعلل می‌شود، نباید با سیاست یک بام و دو هوا رفتار متفاوتی با دیگر کاربری‌ها داشته باشیم.معاونت شهرسازی شهرداری پیش از ورود مراجع نظارتی به این موضوع ورود کند تا مشکلی برای مدیریت شهری پیش نیاید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان حقوق شورای شهر شهرداری اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان رانندگان استیجاری مدیریت شهری بهره برداری نصر اصفهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از وضعیت پاسخگویی ادارات رضایت ندارند، گفت: کارکنان شرکتی در سال جدید به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: متاسفانه سیستم اداری کشور تبدیل به کلاف سردرگمی شده و به همین دلیل کارها به کندی پیش می‌رود؛ مردم از وضعیت پاسخگویی ادارات رضایت ندارند، روز به روز تمرکزگرایی در کشور بیشتر می‌شود به گونه ای که همه امور در تهران متمرکز است حال اینکه باید از این تنوع اقلیمی موجود در کشور برای رونق و جهش تولید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روز به روز اقتصاد دولتی‌تر می‌شود، گفت: باید طبق شعار سال، راه‌های مشارکت مردم در تولید شفاف نوشته شود که این به اصلاح سیستم اداری کشور نیاز دارد. باید قبل از هر چیز سیستم اداری کشور را پویا کرد.

پاک فطرت اضافه کرد: دولت برای اجرایی کردن شعار سال برنامه داشته و مجلس نیز برای اجرای بهتر این شعار نقش نظارتی بیشتر و موثرتری ایفا کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: عشایر برای نیازهای اولیه زندگی مانند تامین سوخت و آب شرب با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با انتقاد از افزایش مالیات اصناف و بازاریان گفت: سازمان مالیاتی به جای کمک بیشتر به خیریه‌های مردمی حتی از آن‌ها مالیات نیز می‌گیرد که این خطر بزرگی برای ادامه حیات خیریه‌ها در آینده است.

پاک فطرت با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان برنامه مشخصی برای جوانان ندارد، گفت: ما امروز حدود ۳۶ میلیون جوان بین سنین ۱۵ تا ۴۰ سال داریم اما به مشکلات جوانان توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود از ابتدای سال جاری حقوق بازنشستگان در مرحله همسان سازی قرار گیرد و در ادامه طی ۳ سال به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد. همچنین ۴۰ درصد این همسان سازی از ابتدای سال جاری محقق شود گه اینگونه نشد. درخواست مجلس از دولت اجرای هرچه سریع‌تر قانون است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در راستای ساماندهی کارکنان شرکتی باید آن‌ها در سال جدید به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند بنابراین اگر رضایتمندی و افزایش بهره‌وری این پرسنل را می خواهیم باید این مصوبه سال گذشته مجلس اجرایی شود.

پاک فطرت با طرح این پرسش که چرا باید همیشه کارمندان زحمتکش دغدغه معیشت داشته باشند، گفت: باید حقوق کارگران در حدی افزایش پیدا کند که آن‌ها دغدغه معیشت نداشته باشند اما امروز رضایتمندی کارگران پایین است. چرا به خواسته‌های آن‌ها توجهی نمی‌شود.

چرا باید حقوق ایثارگران و جانبازان که به دلیل جراحات ناشی از جنگ از کار افتاده شده‌اند و راه درآمد دیگری ندارند هر سال بر اثر تورم کمتر از سال قبل شود. چرا باید حقوق معلمان که تعلیم‌دهنده نسل آینده هستند و پلیس که حافظ امنیت جامعه است و کادر درمان و پرستاران که سلامت جامعه در دست آن‌ها است جزء حداقل حقوق‌های جامعه باشد؟

پاک فطرت در پایان گفت: چرا به بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری توجهی نمی‌شود. چرا بیمه کارگران ساختمانی از طریق سازمان پرداخت نمی‌شود؟ پاسخ تمامی این چراها زمانی داده می شود که سیستم اداری ناکارآمد فعلی اصلاح و کارآمد شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند