Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، این روزها کرونا اوضاع شهر و کشورمان را سیاه کرده و هر چه جلوتر می‌رویم این ویروس منحوس که هنوز دارو و واکسنی برایش پیدا نشده بی‌رحم‌تر می‌شود.

در این اوضاع و شرایط سخت کرونا تدابیری اندیشیده شده بلکه از بی‌رحم این ویروس کاسته شود یکی از اقدامات صورت گرفته دورکاری کارمندان(حضور دو سوم کارکنان در  محل کار و خدمت‌رسانی یک سوم کارکنان در خانه) در ادارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 دور کاری ادارات چند وقتی است با توجه به وضعیت قرمز و سیاه برخی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود و دیروز هم دورکاری کارمندان برای تا پایان هفته جاری تمدید شد.

اما برخی نیروهای شرکتی و قراردادی و حتی نیروهای رسمی ادارات کهگیلویه و بویراحمد از نحوه اجرای دور کاری در این شرایط سخت گلایه دارند.

کارکنان شرکتی دانشگاه‌ها از اینکه در این دورکاری آنها دیده نمی‌شوند گلایه دارند و خواستند رسانه‌ها صدای آنها را به گوش استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با همه توان در میدان مبارزه با بیماری کرونا است برسانند.

نیروهای شرکتی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با فارس به این مورد اشاره کردند که برخی از همکارانشان به کرونا مبتلا شدند اما با این شرایط بازهم دورکاری برای آنها اجرا نمی‌شود.

از سوی دیگر کارمندان شرکت پست هم از اینکه دورکاری در مورد آنها اجرا نمی‌شود گلایه دارند آنها هم می‌گویند همکارانشان کرونا گرفتند اما مسئولان نسبت به اجرای دو سوم حضور کارکنان بی‌توجه هستند. توجیحشان هم این است که وزیر نامه فرستاده که دورکاری شامل کارمندان پست نمی‌شود اما نامه‌ای به ما نشان نمی‌دهند.

به هر حال هدف از اجرای دورکاری حفظ و تامین سلامت کارکنان ادارات و مراجعه کنندگان در این شرایط سیاه و بحرانی کرونا است اما اینکه میان کارمند رسمی و شرکتی و قراردادی تفاوت قائل می‌شود نگران کننده بوده و امیدواریم حسین کلانتری استاندار به این موضوع رسیدگی کند چرا که کرونا کارمند شرکتی و قراردادی نمی‌شناسد!
 
انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دورکاری کهگیلویه و بویراحمد دارو یاسوج کهگیلویه و بویراحمد شرکتی و قراردادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز

بنابر آمار سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز مورد نیاز است که در سنوات گذشته ۱۰۰ هزارتن گوشت بواسطه تامین نیاز صنعت وارد می شد، اما بواسطه شرایط خشکسالی و کشتار دام های مولد در سال گذشته، مسئولان وزارت جهاد با اتخاذ سیاست های تولید قراردادی و واردات دام‌پایه پروار بدنبال افزایش تولید و رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند. براین اساس طرح تولید قردادی دام از زمستان سال گذشته در بین جامعه عشایر کلید خورد.

 دولت از اجرای طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر دو هدف  تامین گوشت مورد نیاز کشور و حمایت از جامعه تولید کننده عشایری را دنبال می کند که طبق اعلام مسئولان جامعه عشایر، دام ها از اواخر خرداد روانه بازار می شود و مرحله بعد از اواخر تیرماه باید آغاز شود که با استمرار این طرح طی ۵ سال امکان تامین ۵۰ درصد کسری نیاز کشور از طریق واردات وجود دارد.

چندی پیش مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی گفت: ده ها سال است که سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن گوشت قرمز از طریق واردات تامین می شود، اما اعتقاد ما برآن است که در داخل کشور ژن هایی وجود دارد که اگر کارهای پرورشی انجام دهیم، امکان خودکفایی در دام سبک و سنگین وجود دارد.

نوروزی می گوید: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر لقاح نژاد دام های کشور با نژادهای پرتولید پیش بینی می شود که در سنوات آتی به خودکفایی در حوزه گوشت قرمز برسیم.

تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: تولید دام به نسبت سال های گذشته رشد گسترده ای داشته به طوریکه طبق گزارش سازمان آمار افزایش تولید شامل همه دام های موجود روستایی، عشایری و پرواری است که براین اساس باید برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد تا تولید دچار آسیب نشود.

به گفته او، تولید قراردادی دام از زمستان سال گذشته آغاز شد و بدین منظور پشتیبانی امور دام نهاده در اختیار تولیدکنندگان گذاشت که دام زیادی به وفور موجود است.

پوریان ادامه داد: هم اکنون دام زیادی آماده کشتار وجود دارد که باید بخشی از آن ذخیره سازی و بخش دیگر وارد بازار مصرف شود، اما بازار به خاطر بحث واردات و توزیع مناسب اشباع شده است که همین امر موجب شده تا گوشت زیادی روی دست تولیدکننده بماند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه تولید قراردادی دام عشایر از زمستان سال گذشته آغاز شد، افزود: سال گذشته تولید قراردادی در برنامه عشایر اجرا شد که دام آن از اواخر خرداد وارد بازار می شود که توسط پشتیبانی باید خریداری و کشتار شود. همچنین بخش زیادی دام توسط پرواربندها تولید که طی روزهای آتی به بازار عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه امکان خودکفایی گوشت قرمز وجود دارد، گفت: اکنون به میزان کافی دام و گوشت در کشور موجود است و همواره دام های زیادی در دامداری داریم که جوابگوی نیاز کشور است و همواره با تولید قراردادی و حمایت از بخش تولید امکان رسیدن به خودکفایی وجود دارد.

تهاتر نهاده در ازای تولید دام سبک در ۴ قطب کشور 

در همین ارتباط حسین دماوندی نژاد گفت: برای تهاتر دام با نهاده برنامه‌ریزی صورت گرفته و چهار قطب در کشور را به منظور اجرای این برنامه شناسایی کرده‌ایم و کار در استان‌ها با دام سبک آغاز شده است.

معاونت امور دام هدف از تولید قراردادی و تهاتر دام با نهاده را تامین گوشت قرمز از منابع داخلی و کاهش هزینه تولید برای تولیدکنندگان عنوان کرد.

افزایش ۴۵ هزارتنی تولید گوشت قرمز از طریق تولید قراردادی 

در ادامه فضل خرم مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایر گفت: سال گذشته با حمایت دولت به رغم تمامی تنگناها و مشکلات، قرارداد ۱۲۲ هزارتن تامین نهاده دامی در ازای تولید قراردادی گوشت قرمز را با جامعه عشایر منعقد کردیم که تاکنون ۹۵ هزارتن نهاده در اختیار جامعه عشایر قرار گرفته است.

به گفته او، با توجه به انعقاد قرارداد تولید قراردادی ۵۰۰ هزار راس دام، از اواخر خرداد دام های تولیدی روانه بازار می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایر ادامه داد: مرحله بعدی تولید قراردادی دام از اواخر تیرماه منعقد می‌شود که گوشت آن در ماه‌های آذر، دی و بهمن عرضه می‌شود.

او گفت: امسال برای ۱.۵ میلیون راس تولید قراردادی دام با عشایر قرارداد منعقد می‌کنیم که براین اساس ۳۰ هزارتن گوشت قرمز در نیمه دوم سال به بازار از این‌ محل عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۵ هزارتن گوشت قرمز تولید شد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال حداقل ۴۵ هزارتن به میزان تولید سال قبل افزوده شود.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد دام سبک در اختیار جامعه عشایر است، گفت: بنابر آمار مجموع تولید سالانه گوشت قرمز ۸۶۰ هزارتن است که ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزارتن آن از دام سبک و مابقی از دام سنگین است.

خرم گفت: براساس آمار سالانه با احتساب مصرف داخل ۱۰۰ هزارتن کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که طی ۵ سال آینده از طریق تولید قراردادی ۵۰ درصد از کسری نیاز کشور از طریق جامعه عشایر تامین می‌شود.

بنابر اذعان مسئولان، سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷ کیلو رسیده است که براین اساس با اعمال حمایت های لازم از بخش تولید امکان تامین نیاز کشور وجود دارد، کمااینکه در پی سیاست های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، جمعیت دام سبک و سنگین افزایش پیدا کرده به طوریکه با مازاد دام روبرو هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • سفارش غذای شرکتی آنلاین در کترینگ دنا
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد