Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی روز یکشنبه در هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر که به صورت نیمه حضوری و مجازی در دانشگاه بابلسر در حال برگزاری است ، افزود :حکمرانی شایسته باید زمینه یاس دشمنان را فراهم کند، نباید به دشمنان چراع سبز نشان دهیم و زمینه های سلطه آنها را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : دولت کریمه و حکمرانی شایسته در مسیر عزت و استقلال و آزادی جامعه عمل می کند.

امام جمعه ساری با اظهار این که در حاکمیت بعد از حکم، مهم ترین ضلع حاکم است ، افزود : اگر حکم و حاکم شایسته داشته باشیم ، خود به خود به حکمرانی شایسته هم خواهیم رسید.
وی با تاکید بر این که مولفه ها و ویژگی های حکمرانی شایسته در دنیا متفاوت است ، توضیح داد : بر اساس سندی که از سوی بانک جهانی در سال ۲۰۰۶  ارائه شد ، حکمرانی خوب دارای ۶ شاخصه از جمله پاسخگویی و حق اظهار نظر، ثبات سیاسی و نبود خشونت، اثر بخشی دولت، کیفیت قوانین و حاکمیت قانون و کنترل فساد است.

محمدی لایینی افزود : بنا بر این در این اصول مطرح شده نیز داشتن قانون خوب به معنای کافی بودن نیست بلکه کیفیت قوانین و حاکمیت قانون نیز مهم است.
وی ادامه داد : ما از نگاه دینی خودمان ویژگی های حکمرانی خوب را می توانیم به دست بیاوریم ، اگر بتوانیم شاخصه های حکمرانی خوب را احصا کنیم مجموعه مفید و خوبی خواهد شد. حکمرانی شایسته از نگاه ما آن است که عمل به دین انجام گیرد ، بنا بر این هر حکمرانی که خلاف دین عمل کند حتی اگر مورد رضایت عمومی قرار گیرد ، مورد قبول نیست.
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت کرامت انسانی به عنوان یکی از مولفه های حاکمیت ، گفت : در رابطه با کرامت چند زیر مجموعه داریم ، سیستم اقتصادی و سیاست اقتصادی ما باید به گونه ای باشد که برای مردم زندگی در رفاه فراهم شود.

وی افزود : هرچه بیشتر به دین خدا عمل کنیم عوامل غیرعلمی برای فراخ و گشایش و فزونی نعمت ها بیشتر خواهد شد و این لازمه اش اجرای سیاست اقتصادی در کنار عمل به دین است.
هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تاکید بر غدیر و حکمرانی شایسته،  صبح امروز  با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز به کار کرد.

در این دوره از همایش که قرار بود اسفند ماه پارسال برگزار شود ولی به خاطر شرایط کرونایی با دو بار تاخیر به امروز کشیده شد ، بیش از ۳۰ مرکز دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی مشارکت دارند و بیش از ١٠ مرکز علمی خارجی حامیان  علمی این همایش هستند.
تحلیل مفهومی - نظری در اندیشه غدیر ، ابعاد سطوح حکمرانی شایسته ، ملاک مصادیق حکمرانی شایسته ، غدیر و نظام های سیاسی جهان ، دکترین مهدویت و آسیب شناسی حکمرانی شایسته از محورهای این همایش اعلام شده است.
 

برچسب‌ها بنیاد بین المللی غدیر مازندران دانشگاه مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد بین المللی غدیر مازندران دانشگاه مازندران بنیاد بین المللی غدیر مازندران دانشگاه مازندران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: من در جریان ۲ سفر آقای فرزین بودم، پیگیری از نزدیک رئیس کل بانک مرکزی آن هم در این سطح بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سیدحسن محفوظی موسوی؛ کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایبنا با بیان اینکه اجرای طرح تثبیت اقتصادی اقدام ضروری برای بازگشت اعتماد به بازار بود، گفت: این طرح از نظر اجرا نیاز به مشخص کردن هدف گذاری بانک مرکزی دارد. نباید نرخ دلار به صورت شوک مانند افزایش یابد بلکه فعالان اقتصادی باید ببینند روند افزایش نرخ ارز چه ویژگی‌هایی دارد که به پیش بینی پذیری بازار کمک می‌کند.

مداخلات ارزی در بازار ارز سازماندهی شده‌تر از گذشته است

وی ادامه داد: هدف گذاری ۲۵ درصدی بانک مرکزی در مورد رشد نقدینگی قابل قبول بود. باتوجه به نتایجی که گرفته شده در خصوص کنترل نرخ ارز و همچنین ابزار‌هایی مثل مرکز مبادله و عرضه طلا و دوبرابر کردن ارز مسافرتی، نشان می‌دهد مداخلات به صورت منظم و ساماندهی‌تر شده انجام می‌شود.

محفوظی موسوی اظهار داشت: در مورد دیپلماسی ارزی بانک مرکزی باید بگویم که من در جریان ۲ سفر آقای فرزین بودم، پیگیری از نزدیک رئیس کل بانک مرکزی آن هم در این سطح بی سابقه بوده است و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

در گذشته کسی جرئت انحلال موسسات ناتراز را نداشت

وی ادامه داد: انحلال موسسات ناتراز در دوره آقای فرزین به خوبی صورت گرفت. در سال‌های گذشته کسی جرئت ورود به این موضوعات را نداشت، اما تیم جدید بانک مرکزی، این کار سخت را بدون حاشیه بسیار خوب انجام داد.

این کارشناس اقتصادی در پایان سخنان خود بیان کرد: ایجاد مرکز مبادله اقدام خوبی ارزیابی می‌شود، به این شرط که ابزار‌های مناسبی برای این مرکز مشخص شود و قانونا این اختیارات و ابزار‌ها را داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: به رفح می‌رویم و اسرا را آزاد می‌کنیم/ خانواده‌ اسرا: کاخ سفید با ما بهتر رفتار می‌کند
  • نتانیاهو:به رفح می‌رویم واسرا را آزاد می‌کنیم/خانواده‌های اسرا:کاخ سفید با ما بهتر رفتار می‌کند
  • سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • ۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم