Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- تامین مسکن گروه های کم برخوردار که از مسکن مهر کلید خورده است در استان اردبیل به اذعان مسئولان خاتمه یافته و تقاضاهای جدید در حال رسیدگی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسکن مهر یکی از پرونده‌های سنگین دولت‌ها در تامین نیاز مردم محسوب می‌شود که طولانی شدن پروسه ساخت، اعتراض به عملکرد برخی تعاونی‌ها و تامین زیرساخت‌های خدماتی در کنار مسکن طی یک دهه اخیر همواره دولت را ملزم به پاسخگویی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود دولت دوازدهم که ناخواسته میراث دار طرحی بود که خود منتقد آن محسوب می‌شد امروز مدعی است پرونده مسکن مهر را در بسیاری از شهرها مختومه کرده و حتی طرح دیگری تحت عنوان اقدام ملی مسکن را آغاز کرده است.

هرچند مروری بر چندو چون این طرح جدید نشان می‌دهد باردیگر دولت با تامین زمین به دنبال کاهش هزینه تمام شده مسکن است و عملا همان طرح مسکن مهر تکرار می‌شود اما برای دفاع از خود جانمایی مناسب و استفاده از زمین‌های مرغوب را پیش کشیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های خانه سازی در اردبیل به اتمام پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: پرونده ساخت 41 هزار و 378 واحد مسکن مهر که سهمیه استان اردبیل است، خاتمه یافته و آخرین واحدهای باقی مانده نیز به بهره برداری رسید.

محبوب حیدری با اشاره به انکه وعده ما برای تکمیل مسکن مهر محقق شده است، تصریح کرد: بخشی از مسکن مهر بر عهده راه و شهرسازی گذاشته شده بود که این بخش به صورت کامل تکمیل و تحویل شده است و هم اکنون تمرکز ما بر روی اجرای طرح اقدام ملی مسکن است.

به گفته حیدری در نیمه نخست سال ساماندهی عرصه مسکن برای 500 مورد انجام شده است.

درخواست 9247 نفر فقط در شهر اردبیل

وی افزود: طرح اقدام ملی مسکن طی دو سال اخیر مطرح شده و در استان اردبیل تاکنون بعد از سه مرحله، 13 هزار و 245 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 9 هزار و 247 نفر فقط از شهر اردبیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد 5 هزار و 915 نفر از کل استان و 3 هزار و 280 نفر از شهر اردبیل حائز شرایط بودند و وضعیت پرونده 3 هزار و 391 نفر در استان و 2 هزار و 965 نفر در اردبیل به تائید رسیده است.

به گفته حیدری با وجود اینکه عملیات ساخت 540 واحد مسکن آغاز شده و زمین 1350 واحد به تعاونی‌ها واگذار شده تا عملیات اجرایی آغاز شود، اما تلاش اداره کل تخصیص زمین برای تمامی متقاضیان است.

وی به واگذاری احداث 540 واحد از مسکن اقدام ملی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت تامین زمین بر عهده راه و شهرسازی و ساخت بر عهده بنیاد مسکن و در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی(شهر اردبیل) متولی ساخت و تامین زمین است.

طرح ملی مسکن خراسان شمالی و دعوای شهرداری و راه و شهرسازی/ کدام مجموعه "خلاف قانون" عمل می‌کند؟ابلاغ مصوبه دولت درخصوص طرح اقدام ملی مسکن2850 مورد تسهیلات ودیعه مسکن در استان کرمانشاه پرداخت شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه در هیچ یک از شهرها به غیر از سرعین مشگین شهر و نیر مشکل زمین نداشتیم، افزود: در این سه شهر نیز مشکل تامین زمین حل و فصل شده است و پیگیر اخذ مجوز ثبت نام متقاضیان هستیم.

حیدری تاکید کرد: در طرح اقدام ملی زمین با مالکیت 99 ساله در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به عبارتی با تامین زمین کمک قابل توجهی به اقشار کم برخوردار خواهد شد تا بتوانند صاحب خانه شوند.

گفتگو ونوس بهنود

انتهای پیام/136/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی راه و شهرسازی استان اردبیل تامین زمین شهر اردبیل مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند

ایسنا/همدان فرماندار کبودراهنگ گفت: دهیاران باید در سطح روستاهای خود منابع درآمدی ایجاد کرده و هزینه‌های روستا را تامین کنند.

مسلم غلامی در نشست هم اندیشی با دهیاران بخش مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: روستاهای این شهرستان از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردارند و با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان روستا را به محلی برای تولید و ایجاد اشغال تبدیل کرد.

وی خطاب به دهیاران حاضر در این جلسه، گفت: لازم است دهیاران با شناسایی ظرفیت‌های روستاها از این پتانسیل برای توسعه و پیشرفت روستای خود  به نحو احسن استفاده کنند.

غلامی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن برای مقاوم سازی مساکن روستایی سطح شهرستان، تاکید کرد: استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن برای مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که دولت سیزدهم در این زمینه تسهیلات خوبی را با نرخ پنج درصد در نظر گرفته است ضرورت دارد.

وی یادآور شد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی دارد و دهیاران به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولان موظفند در راستای تحقق سیاست‌های دولت، بهترین خدمات را به روستائیان ارائه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان کبودراهنگ، غلامی با بیان اینکه انتخاب عناوین سال از سوی مقام معظم رهبری با توجه به شرایط و موضوعات مهم سال مشخص می‌شود، تصریح کرد: امسال با نامگذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نقطه عطفی برای مردم ایران و نظام اسلامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار برگزار شد
  • پیش‌بینی مهم مشاوران املاک از قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳؛ خانه بخریم یا نخریم؟
  • اولویت امسال دولت واگذاری پروژه‌های مسکونی به مردم است
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود