Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:18:03 GMT

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در البرز جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۱۰۳۲

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در البرز جدی گرفته شود

نورمحمد فردی روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان البرز افزود: در شرایطی که بیماری کرونا بر کشور حاکم است، اقدامات پیشگرانه برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در فصول سرد سال و نمایان شدن هرچه بیشتر این بیماری باید دستگاه های اجرایی با تعامل،  پیش از آلوده شدن استان البرز اقدامات موثری را در راس برنامه های خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی گفت: براساس گزارش ها تاکنون ۲۳ کشور به این ویروس آلوده شده اند که باید مراقبت بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا کشور، آلوده به این ویروس خطرناک که به مراتب خطرناک تر از ویروس کروناست، نشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به رتبه سوم کشوری استان البرز  در تولید مرغ گوشتی و تخم گذار خاطرنشان کرد:  اکنون در سطح استان البرز ۱۵۴ واحد تولید مرغ گوشتی، ۱۱۴ واحد مرغ تخم گذار فعالیت می کنند که حدود ۹۰ هزار تن، تولید دارند که از این میزان ۳۰ هزار تن در استان البرز مصرف و مابقی صادر می شود.
فردی بیان داشت: در سال ۹۶ به واسطه آلودگی واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و تخم گذار استان البرز به ویروس آنفولانزای مرغی، ۶۸ میلیارد تومان خسارت وارد شد که باید امسال تمهیدات لازم به منظور کنترل و مقابله با آن بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
برگزاری دوره های آموزشی، اطلاع رسانی آموزشی به مردم، استفاده از بیمه به منظور جبران خسارت های احتمالی، گزارش به موقع تلفات و بیماری بخشی از توصیه ها در این نشست بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا آنفولانزای فوق حاد پرندگان استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آنفولانزای فوق حاد پرندگان استانداری البرز ویروس کرونا آنفولانزای فوق حاد پرندگان استانداری البرز اخبار کنکور فوق حاد پرندگان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز،معصومه جودکی با اعلام این خبر افزود:از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است. اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود، امسال نیز در دو مرحله ۲ تا ۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه در استان انجام می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: برنامه ایمن سازی تکمیلی جهت کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند و کلیه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز