Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید نظری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: این میزان جنگل و  مراتع در ۲۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

نظری افزود: آتش سوزی های امسال در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: پارسال  ۳۰۰ هکتار از جنگل و مراتع این شهرستان در قالب ۱۸ فقره آتش سوزی دچار خسارت شد.

نظری گفت: میزان آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان نسبت به مدت مشابه ۵۱ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: آتش سوزی های پارسال در مناطق بابا کلان، سرآب ننیز، تلخاب شیرین، آبگرمو، خنگ بنار، ریگو، مارین، گناوه، بن پیر، اسپر، کوه وزک، نارک، دیل این شهرستان رخ داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: همچنین حریق در مناطق حفاظت شده این شهرستان امسال نسبت به زمان مشابه پارسال ۹۹ درصد کاهش داشته است.

نظری گفت: امسال پنج فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده کوه دیل و سرخ این شهرستان رخ داد که بر اثر این آتش سوزی ها بیش از  یک هکتار از مناطق حفاظت شده این شهرستان دچار خسارت شد.

او بیان کرد:  در حالی که در مدت مشابه پارسال  هشت فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این شهرستان رخ داد که بر اثر این آتش سوزی ها ۵۰  هکتار از عرصه های حفاظت شده این شهرستان طعمه حریق شد.

نظری گفت:  بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

درختان بلوط، ارزن،بنه،کیکم و بادام کوهی از مهمترین گونه های گیاهی منطقه گچساران است.

۱۳ نفر محیط بان کار حفاظت از مناطق حفاظت شده این شهرستان را بر عهده دارند.

کوه خامی با مساحت بیش از ۲۶ هزار هکتار، کوه سرخ با ۳۲ هزار هکتار و کوه دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان‌های گچساران و باشت محسوب می‌شوند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اتش سوزی منابع طبیعی مناطق حفاظت شده این شهرستان فقره آتش سوزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علی جوان حاذق خواه فرماندار شهرستان رامیان گفت: صبح دیروز بر اثر بارندگی‌های شدید و قابل توجه مسیر ورودی روستای کشکک رامیان سست شد و دچار رانش شد، اما خسارتی در پی نداشت.

او افزود: مسیر ورودی روستای کشکک رامیان در سال ۹۶ نیز به طول ۵۰ متر دچار رانش شده بود که پس از آن کار دیواره سازی آن به همت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده بود.

فرماندار رامیان گفت: امروز مسئولان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیریت بحران از این منطقه بازدید کردند قرار شد کار مطالعاتی برای ترمیم و راه‌های جلوگیری از رانش انجام شود.

 براساس اعلام هواشناسی ۱۰۴ میلی‌متر بارش از رامیان گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار