Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:16:37 GMT

تعطیلی بازار جمعه لنگرود به علت شیوع بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۱۳۸۱

تعطیلی بازار جمعه لنگرود به علت شیوع بیماری کرونا

حیدری از تعطیلی یک هفته ای بازار جمعه لنگرود خبر داد و گفت: بازارچه ملاط، باشگاه ها و سالن های ورزشی و هرگونه مراسمی در مساجد تا اطلاع ثانوی ( یک هفته) تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « رحیم حیدری » در بیست و دومین جلسه ستاد مبارزه با کرونا که امروز ( یکشنبه، ۱۸ آبان ) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه سلامتی امری مهم و ضروری است، گفت: حفظ سلامتی و جان مردم اولویت اول در تمامی تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان لنگرود افزایش شیب بیماری کرونا را زنگ خطر دانست و اظهار کرد: همه باید علاوه بر زدن ماسک، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 


حیدری با بیان اینکه لغو مناسبت های مهم به جهت حفظ سلامتی مردم است از تعطیلی یک هفته ای بازار جمعه لنگرود خبر داد و گفت: بازارچه ملاط، باشگاه ها و سالن های ورزشی و هرگونه مراسمی در مساجد تا اطلاع ثانوی ( یک هفته) تعطیل است.

 

حیدری از همکاری مردم و بازاریان در رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود: تمام امور پیشگیرانه نیروهای نظامی، انتظامی، جمعیت هلال احمر( آمران سلامت) و ...... هم ستودنی است و همه افراد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

« الهام عاشوری » در این جلسه راه حل کاهش شیوع بیماری کرونا را رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و گفت: ۸۰ درصد مراجعین به مراکز درمانی از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت نکردند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنگرود با اشاره به اینکه از ۱۱۲ مورد نمونه گیری، ۴۲ نفر بستری و ۷۰ نمونه سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته بودند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۵ مورد مثبت بود که ۱۶ نفر بستری بودند و مابقی بایستی در قرنطینه خانگی باشند و نگرانی بهداشت از این گروه است که رصدها در شهر سخت است و با وجود گرفتن تعهدنامه از این افراد، اما در سطح شهر حضور دارند.

 

وی با اشاره به  تشدید بازرسی ها و غربالگری مرحله سوم و افزایش نمونه در مراکز ۱۶ ساعته، تصریح کرد: در هفته اخیر ۳۷۵ مورد بازرسی انفرادی کارشناسان بهداشت انجام شد که اخطاریه بهداشتی تعطیلی ۴۸ ساعته به ۱۳۳واحد اعلام و دو قلیان سرا هم پلمپ شدند.

 

 

 

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا تعطیلی بازار لنگرود بیماری کرونا یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است