Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:49:34 GMT

۷ هکتار گلخانه در شهرستان خانمیرزا احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۲۳۱۷

۷ هکتار گلخانه در شهرستان خانمیرزا احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی، محمدصادق خانجانی گفت: هفت هکتار گلخانه در شهرستان خانمیرزا در حال ساخت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته در سال جاری بالغ بر ۲۵ هکتار زمین در شرف تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای در اولویت اول وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، اظهار داشت: به خاطر امنیت حیاتی نسل آینده باید به سوی کشت گلخانه‌ای رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانجانی ادامه داد: اولویت اول جهاد کشاورزی این شهرستان توسعه محصولات گلخانه‌ای است و با برگزاری کلاس‌های آموزشی، کشت گلخانه‌ای در این شهرستان نهادینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به مزایای کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: افزایش ۱۰ برابری تولید محصول در کشت‌های گلخانه‌ای، کاهش مصرف آب و نهاده‌ها، تداوم تولید و اشتغال و عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب از مهمترین مزایای کشت گلخانه‌ای است.

کد خبر 5066507

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد کشت گلخانه ای جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا محدودیت های کرونایی کرمانشاه بوشهر بارش باران ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران قزوین گرگان کشت گلخانه ای جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین از تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: در در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی واقع در سه شهرستان البرز، بویین‌زهرا و تاکستان به مساحت ۲۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع تخریب شدند.

وی با اشاره به تخریب ۱۰ ابنیه غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان البرز افزود: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۱۱۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت؛ این بناهای غیرمجاز شامل دیوار و فنس‌کشی، محوطه‌سازی و گودبرداری بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل راهداری و اداره امور اراضی شهرستان اجرا شده است.

مدیر امور اراضی استان قزوین با بیان اینکه قلع و قمع ۷ بنای غیرمجاز را هم در زمین‌های کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا داشتیم، اضافه کرد: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی اراضی حسن‌آباد و صالح‌آباد این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

رحمان‌دوست ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل اتاقک، دیوارکشی، استخر، پی‌کنی و دپوی مصالح بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

وی یادآور شد: یک مورد از اجراها خبر سامانه‌ای ۱۳۱ بود که مشارکت مردمی در اطلاع رسانی تغیبرکاربری‌های غیر مجاز را بسیار مؤثر نشان می‌دهد. در مجموع با اجرای این موارد از ابتدای تعطیلات تا کنون، مجموع اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ شهرستان بویین زهرا به ۱۱ مورد رسید.

مدیر امور اراضی استان در ادامه هم به تخریب ۷ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۷۵۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این بناهای غیرمجاز شامل دیوار و فنس کشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

کد خبر 739483

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان