Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، در این میان نکته مهمی که وجود دارد این است که والدین باید از همان ابتدا، به اعتماد به نفس کودکان خود توجه کنند تا این ویژگی مثبت با شکل گیری شخصیت آن‌ها رشد کند، نه اینکه با انتقاد‌های تند و امر و نهی‌های مداوم خود، باعث از بین رفتن همان اندک اعتماد به نفس موجود در فرزند خود شوند، زیرا والدینی هم هستند که با نقش حمایت گری خود گام‌های مهمی را برای تحقق اهداف و آرزو‌های فرزند خود بر می‌دارند و آن‌ها را تشویق می‌کنند تا در این راستا، تجربه‌های جدیدی کسب کرده و در بزرگسالی با اعتماد به نفس, به موفقیت دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امّا بزرگسالانی که از کم بودن یا نداشتن اعتماد به نفس خود رنج می‌برند باید توجه کنند که جای نگرانی نیست، زیرا آن‌ها هم می‌توانند با تلاش و پشتکار بسیار و حمایت خانواده و اطرافیان خود، اعتماد به نفس پیدا کنند و یا این ویژگی را در وجود خود پرورش دهند.

حس دوست داشته شدن را به فرزندتان منتقل کنید

دنیس گاسکیل می‌گوید افرادی که به فرزندانشان احساس دوست داشته شدن و پذیرفته شدن می‌دهند، بدون وابستگی به آن که چه پیش می‌آید، فرزندانی پرورش می‌دهند که حس اعتماد به نفس دارند و خود را می‌پذیرند.

افراد می‌توانند در کنار افزایش اعتماد به نفس خود به ترک عادت‌های منفی شان نیز بپردازند، چرا که گاهی اوقات، یک عادت بد در وجود شما به خاطر نداشتن اعتماد به نفس شکل می‌گیرد، به طور مثال وقتی با برخی از افرادی که عادت به سیگار کشیدن دارند صحبت می‌کنیم, دلیل این کار خود را دغدغه‌های فکری و حس اعتماد به نفسی که سیگار به آن‌ها می‌دهد, عنوان می‌کنند که این را می‌توان به وضوح از طیف وسیع مصرف کنندگان سیگار به ویژه سنین نوجوان و جوان مشاهده کرد.

 

اهمیت اعتماد به نفس در ترک عادت منفی به حدی است که می‌توان یک عادت مثبت را جایگزین آن کرد، زیرا به احتمال زیاد افرادی که اعتماد به نفس ندارند و در صدد ترک عادت‌های منفی خود هستند، به دلیل این موضوع عادت منفی دیگری را در خود شکل می‌دهند، امّا باید توجه کنید که افراد با اعتماد به نفس، هیچ گونه خلأ شخصیتی ندارند و دلیلی نمی‌بینند که این خلأ را با عادت‌های منفی دیگری پر کنند، چرا که آنقدر به خود ایمان دارند که این ویژگی اخلاقی را در ابعاد دیگر زندگیشان نیز استفاده می‌کنند.

برخی از افراد بر این باور هستند که بین توانایی و اعتماد به نفس ارتباط مستقیمی وجود دارد، این در حالی است که اعتماد به نفس، ربطی به توانایی ندارد، چرا که عده‌ای با وجود توانمندی و استعداد‌های فراوان، اعتماد به نفس ندارند و برخی دیگر با وجود نداشتن هیچ گونه هنر و توانایی، از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و با همین اعتماد به نفس خود در تلاش برای تحقق اهداف خود هستند.

کاری را انجام دهید که اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد

اگر شما جزء افرادی هستید که اعتماد به نفس پایینی دارید باید به طور مداوم، کار‌هایی را انجام دهید که باعث افزایش اعتماد به نفس شما شوند که برای این منظور از تمرین و موفقیت کمک بگیرید، امّا در این میان توجه داشته باشید که انتظار نداشته باشید همه چیز به صورت ۱۰۰ درصد پیش برود، چرا که اشتباه کردن در طول مسیر یک امر طبیعی است و نباید به خاطر ترس از این موضوع، از کار و هدف موردنظر خود صرف نظر کنید، زیرا هیچ فردی کامل نیست و هر فردی در زندگی خود اشتباه می‌کند، امّا به یاد داشته باشید که اشتباه‌های فرد به معنای کمبود‌هایی در شخصیت او نیستند و باید این اشتباه‌ها را پلی برای کسب تجربه‌های بیشتر به منظور رسیدن به اهداف خود در نظر گرفت.

 

دنیس گاسکیل معتقد است تمام افرادی که از اشتباه کردن می‌ترسند آن‌هایی هستند که در کودکی، به طور رفتاری، احساسی و حتی فیزیکی به خاطر اشتباه هایشان تنبیه و سرزنش شده‌اند که این موضوع ریشه در اعمال و رفتار‌های والدین هم دارد، چرا که گاهی آن‌ها به طور اشتباه، با انتقاد شدید از کودک خود و مقایسه او با دیگران، اشتیاق کودک را برای تجربه‌های جدید از او می‌گیرند و باعث می‌شوند که ترسی در وجود او برای انجام هر کار جدیدی که ممکن است انتقاد دیگران را برانگیزد, ایجاد کنند.

یاد بگیرید کار‌هایی را که به نظرتان درست است، انجام دهید و از انجام کارهایی که صرفا به خاطر اثبات خودتان است یا فکرهای منفی که به مرور زمان در ذهن شما تزریق شده یا با شما رشد کرده‌اند, بپرهیزید.

هر اظهار نظر منفی که دیگران در مورد شما بیان می‌کنند مشکل آن‌هاست نه شما، چرا که شما به دنیا نیامده‌اید تا براساس انتظار‌های دیگران زندگی کنید و آن طور که آن‌ها می‌خواهند باشید. عقاید و اظهار نظر‌های دیگران تا اندازه‌ای ارزش دارد که شما برایشان اهمیت قائل شوید.

از این رو، در مطالب بعدی بیشتر در مورد اعتماد به نفس و راهکار‌های افزایش آن توضیح خواهیم داد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اعتماد به نفس اعتماد به نفس روانشناسی شخصیت اعتماد به نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین جالب برایان تریسی برای تعیین هدف و رسیدن به آن (فیلم)



منبع:پیج mehdi.mohammadi3256

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دردناک ترین شعر فارسی این دو بیت است ؛ هوشنگ ابتهاج می گوید (فیلم) رنگین کمان میدان نقش جهان اصفهان (فیلم) خوشبختی از نظر آلفرد هیچکاک (فیلم)

دیگر خبرها

  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • سعه‏ صدر اولین شرط موفقیت
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • عادت خوب ستاره ازبک استقلال: گل‌سازی!
  • عادت اشتباهی که درد کمر را افزایش می‌دهد
  • تمرین جالب برایان تریسی برای تعیین هدف و رسیدن به آن (فیلم)
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • سال، سال والیبال نبود
  • عادت‌ها و سنت‌های مفید مردم ژاپن