Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نیروی دریایی دانمارک اعلام کرده تا چندی دیگر به جای فرانسه فرمانده ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می‌شود.

به نوشته روزنامه «کپنهاک پست» نیروی دریایی دانمارک ۲۱ ژانویه (سه شنبه یکم بهمن ۹۹ ) جایگزین فرانسه در نقش فرماندهی ماموریت دریایی ائتلاف اروپا در تنگه هرمز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک در این زمینه گفت: «ناو دانهبروگ نماد امنیت، ثبات و حق برخورداری از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز می‌شود.»

 نیروی دریایی دانمارک تاکنون یک ناوچه و شماری پرسنل برای کمک به ائتلاف دریایی اروپا در منطقه که پایگاه آن در «ابوظبی» است، اعزام کرده است. به غیر از دانمارک و فرانسه، کشورهای بلژیک، یونان، هلند، ایتالیا، پرتغال و آلمان در این ماموریت شرکت دارند.

مجلس دانمارک چندی قبل چراغ سبز  برای ارائه کمک‌های نظامی جدید به نیروهای ناتو  در عراق و همچنین استقرار یک فروند ناوچه و شماری پرسنل نیروی دریایی به تنگه هرمز به مدت چهار ماه به عنوان بخشی از ماموریت تحت هدایت اروپا را نشان داد.

ایران بارها مخالفت خود را با حضور نظامی بیگانگان در خلیج فارس اعلام و افزوده که تامین امنیت منطقه برعهده کشورهای منطقه است. «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  چندی قبل در دیدار  با سفیر جدید دانمارک در تهران، مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام و تاکید کرد، امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی کند، بلکه زمینه افزایش تنش ها را نیز فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1080303 برچسب‌ها ارتش دانمارک ائتلاف دریایی آمریکا تنگه هرمز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارتش دانمارک ائتلاف دریایی آمریکا تنگه هرمز ائتلاف دریایی نیروی دریایی تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم

نیروی دریایی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) پس از برخورد دو بالگرد در هوا در جریان آموزش نمایشی برای نیروی دریایی سلطنتی مالزی، ۱۰ نفر کشته شدند.

براساس گزارش العربیه، نیروی دریایی مالزی با بیان اینکه هر ۱۰ نفر از خدمه این دو هواپیما بودند، اعلام کرد: این سانحه در ساعت ۹:۳۲ صبح امروز در پایگاه دریایی لوموت واقع در غرب ایالت پراک رخ داد.

نیروی دریایی ارتش مالزی اعلام کرد که مرگ همه قربانیان در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان پایگاه نظامی لوموت برای شناسایی، تایید شد.

سهیمی محمد سهیل، فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی و امداد و نجات مالزی گفت: این دو بالگرد در حین پرواز آموزشی با یکدیگر برخورد کرده و سرنشینان در دم جان باختند لذا تیم‌های پزشکی فرصتی برای امدادرسانی نداشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم