Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: ما از امروز می توانیم شاهد ورود کالای ملوانی در بندر خرمشهر باشیم. در این خصوص با تشکیل بازاری برای کالاهای ملوانی و ته لنجی شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید در این شهرستان خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امشب در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری هایی که طی ۶ ماه گذشته تا کنون انجام شده، خوشبختانه توانستیم از وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالای کشور مجوز کالای ملوانی را برای بندر خرمشهر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این مهم ابلاغ شد، گفت: ما از امروز می توانیم شاهد ورود کالای ملوانی در بندر خرمشهر باشیم. در این خصوص با تشکیل بازاری برای کالاهای ملوانی و ته لنجی شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید در این شهرستان خواهیم شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خرمشهر از دیر باز مرکز تجارت ایران بوده، افزود: راه اندازی بازار کالای ملوانی و ته لنجی سبب توسعه و رونق بخشی وضعیت تجاری و اشتغال خرمشهر خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان با اشاره به دیگر بنادر خوزستان بیان کرد: وضعیت بنادر هندیجان و شادگان نیز در خصوص ورود کالای ملوانی و ته لنجی نیز تقریبا عادی است و این رویه در حال انجام است. البته در دیگر بنادر استان نیز پیش از این مجوز کالای ملوانی و ته لنجی داده شده بود و بندر خرمشهر نیز از امروز همچون دیگر بنادر استان از این مزیت بهره مند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال وزارت کشور ته لنجی استانداری خوزستان بندر خرمشهر بنادر خوزستان کالای ملوانی ملوانی و ته لنجی کالای ملوانی بندر خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر