Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حسین اسماعیلی عتیق مدیر پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی ربع رشیدی گفت:در راستای برگزاری همایش بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی در تبریز که در چهار محور اندیشه‌های علمی خواجه رشیدالدین، احیای مجموعه تاریخی ربع رشیدی و اداره موقوفات آن، علم الادیان در عصر خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی و آثار او و دستاورد‌ها و چشم‌انداز بین‌المللی پژوهش‌های میراث فرهنگی ربع رشیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به موضوع پیش نشست همایش بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی اشاره کرد وافزود: دومین پیش نشست همایش بزرگداشت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی با موضوع چشم انداز بین المللی میراث‌فرهنگی ربع رشیدی تبریز؛ کاوش‌های باستان‌شناسی و مرمت با اجرای مشترک دکتر بهرام آجرلو سرپرست هیئت کاوش ربع رشیدی و پروفسور لورنز کُرن استاد دانشگاه بامبرگ آلمان برگزار خواهد شد.

او اظهار داشت: در این نشست مباحثی نظیر یافته‌ها و دستاورد‌های کاوش‌ها و مطالعات باستان سنجی، مطالعات تاریخ، هنر و معماری، یافته‌ها و دستاور‌های حفاظتی و مرمتی طی فصل‌های نخست تا سوم، بررسی جایگاه و آینده ربع رشیدی در چشم‌انداز میراث جهانی یونسکو و معرفی کمیته بین المللی میراث معنوی ربع رشیدی، مورد بررسی و گفتگو قرار خواهد گرفت.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی ربع رشیدی خاطرنشان کرد: نشست فوق روز دوشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۹ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در آدرس الکترونیکی vc ۵.tabrizu.ac.ir/freedes برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری کاوش باستان شناسی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی بزرگداشت خواجه رشیدالدین میراث فرهنگی ربع رشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات افزود: در این نشست از کمیسیون شورا، مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران شد.

به گفته وی: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده ها، اعلام آمادگی کرد.

حقیرالسادات ادامه داد: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوط توجه شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: همچنین در این نشست همکاری میراث فرهنگی و شهرداری درخصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطر‌های احتمالی حفظ شود.

حقیرالسادات در پایان گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با مشارکت نهاد‌ها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • نشست کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • تجلیل از کارگردان فیلم آپاراتچی در صحن شورای شهر تبریز
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری