Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، معین‌الدین سعیدی نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی  در نشست هم اندیشی ستاد توسعه سواحل مکران با جوامع محلی شهرستان چابهار اظهار داشت: مقام معظم رهبری تعبیری زیبا از سیستان‌وبلوچستان داشتند بطوریکه شمال استان را تنگه احد و جنوب استان را گنج پنهان خطاب کردند که گنج پنهان مشخصا همان توسعه سواحل مکران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بر همین اساس باید دبیرخانه توسعه سواحل مکران در چابهار مستقر و راه اندازی و دستگاههای اجرایی با بدنه و چارت ضعیف تقویت شوند تا شاهد توسعه در ابعاد مختلف باشیم و سالها منتظر حل مشکلات نباشیم.

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه باید حال مردم را خوب کند و سرمایه گذاری های سواحل مکران جوامع محلی را توانمند کنند، خاطرنشان کرد: جوامع محلی چابهار هیچگاه دچار تنش مذهبی وقومی نبوده و همواره با نگاه دوستانه و مهربانانه به مردمان سایر نقاط ایران از سرمایه گذاری ها استقبال می کنند.

او  گفت: توجه به حوزه کشاورزی، صیدوصیادی، مرز آبی و خاکی و گردشگری سواحل مکران می تواند زمینه اشتغال، تولید وتوسعه پایدار را در پی داشته باشد.

سعیدی ادامه داد: چابهار ماموریت فراملی در توسعه دارد و توسعه ملی و محلی زمانی تحقق پیدا می کند که شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.

او  از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور خواست با نگاه عادلانه نسبت به اختصاص بودجه به این منطقه محروم از کشور توجه کند.

او  با بیان اینکه همه مدیران باید برای توسعه و انجام مناسب امور برنامه و ایده داشته باشند، گفت: استقرار ادارات کل در چابهار باید شکل گیرد تا بدنه ادارات چابهار که ضعیف و نحیف هستند تقویت شود.

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی موارد شاهدیم که از افعال مجهولی همچون موکران و مک ران برای این منطقه استفاده می شود در حالی که اصالت این نام مَکُّران (makkoraan) است که بومی ها این نام را می شناسند و مقام معظم رهبری تاکید کردند که همان اصطلاحی که مردم بومی استفاده می کنند درست است.

او گفت: دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران بایستی در همین منطقه بویژه در شهرستان چابهار دایر شود زیرا اشراف بر منطقه قوی‌تر است و تصمیم گیری‌ها متناسب با نیازمندی ها همراه با توسعه منطقه سریعتر پیش بینی و اجرایی خواهند شد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در توسعه پایدار باید نیازهای نسل حاضر را بدون خدشه دارکردن توانایی های نسل بعدی برطرف کنیم بعبارتی توسعه همراه با بهتر شدن حال مردم باشد.

سعیدی تصریح کرد: نگاه یک سویه به توسعه نه تنها باعث پیشرفت منطقه نمی شود بلکه ضد توسعه خواهد بود، زیبنده نیست که در کنار دیوارهای منطقه آزاد، اداره بنادر و سایر نهادها در چابهار مناطق حاشیه نشینی چون جنگلوک، میرآباد، کمب و سرخ ریگ را داشته باشیم و نباید چرخه های توسعه ملی مولفه های توسعه محلی را خرد کند.

او بیان کرد: چنانچه در حوزه های کشاورزی، صید و صیادی، گردشگری و مرز کارهای توسعه ای انجام شود می توان به نسبت درستی از توسعه ملی به توسعه محلی رسید.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار ادامه داد: اولویت منافع توسعه سواحل مکران باید مردم بومی باشند، چابهار در یک ماموریت فراملی قرار دارد همه باید تلاش کنیم بین توسعه ملی و محلی تناسب هایی را با افزایش شاخص های منابع انسانی و شرایط سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

دبیر استانی ستاد توسعه سواحل مکران در چابهار و مشاور استاندار سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی همه گروهها و سلیقه ها به توسعه سواحل مکران دست پیدا می کنیم و باید با همدلی امور را پیش ببریم و از هرگونه اختلاف پرهیز کنیم چون اختلافات برای توسعه و آبادانی سم است.

عادل مزاری افزود: ستاد توسعه سواحل مکران با تشکیل کارگروهها و استفاده از همه ظرفیت ها در حال تلاش است تا زمینه سرمایه گذاریها، ایجاد اشتغال و تولید را فراهم کند و نسبت به حل مشکلات پیش رو سهمی داشته باشد.

او بیان کرد: مشکلات زیادی پیش روی توسعه سواحل مکران است لذا مردم و مسوولان براساس اهداف سند توسعه سواحل مکران اقدامات و کارها را انجام دهند.

او نبود مدیر از این منطقه در پست های کلان کشوری، دید و درک ضعیف مسوولان، عدم آشنایی مردم با قوانین و مقررات، کمبود اعتبارات برای محرومیت زدایی، عدم پیگیری اصولی مطالبات و مشکلات مردم، نبود رسانه های مطالبه گر، بروکراسی اداری و پاسکاری سرمایه گذاران و معطل گذاشتن آنان و برخی مواقع عدم پاسخ یک استعلام بعد از چند ماه و حتی سال در حوزه سواحل مکران را از جمله مشکلات مهم عنوان کرد.

هدف راهبردی توسعه سواحل مکران جذب سرمایه گذاری بخش عمومی و خصوصی است

فرماندار شهرستان دشتیاری نیز هدف راهبردی توسعه سواحل مکران را جذب وحمایت از سرمایه گذاری بخش‌های عمومی و خصوصی دانست.

عادل عفتی افزود: سند توسعه منطقه ساحلی مکران مصوب ۹۸٫۷٫۲۷ شورای عالی آمایش سرزمین، طرح ویژه توسعه و عمران سواحل مکران مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و سند آمایش سرزمین استان استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل های بالقوه سواحل حسب تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از اهمیت بالایی برخوردار است.

او  توجه اساسی به منابع انسانی کارآمد، متعهد و دلسوز به منظور تحقق اهداف توسعه سواحل مکران را مهمترین مولفه اصلی این امر مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان توسعه سواحل مکران نماینده مجلس شورای اسلامی ستاد توسعه سواحل مکران مجلس شورای اسلامی توسعه سواحل مکران سرمایه گذاری توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه اصلی کشور اتحاد و انسجام ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در دیدار با فرماندهان سپاه عاشورا و پدافند هوایی شمال‌غرب کشور، با تجلیل از اقتدار نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، که پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق انجام شد، افزود: این عملیات چند اثر ماندگار داشت و این اقتداری که به واسطه این عملیات به دست توانمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اتفاق افتاد یقیناً قلب امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری را شاد کرده است.

وی ادامه داد: به واسطه این عملیات، دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تنبیه متجاوز، جامه عمل پوشید و برای اولین بار بود که بنا به شرایط زمانی و مکانی، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت به طور مستقیم به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی جواب دندان‌شکن بدهد.

رحمتی با بیان اینکه عملیات وعده صادق، تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های نیروهای مسلح کشورمان بود، افزود: جمهوری اسلامی در این عملیات با پهپادها و موشک‌های خود، کلیدی‌ترین و حساس‌ترین مکان‌های رژیم جعلی همچون پایگاه‌های هوایی را مورد اصابت قرار داد و این رژیم به مرور به ضربات وارده اعتراف خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه مردم از هر قشری از انجام این عملیات خوشحال هستند و احساس غرور می‌کنند، گفت: کشورهای منطقه به خصوص محور مقاومت نیز از اجرای این عملیات خوشحالند، چرا که جمهوری اسلامی نشان داد اگر اراده بکند می‌تواند صحنه معادلات منطقه را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی کشور ما همین اتحاد و انسجامی است که در بزنگاه‌ها و نقاط حساس، دنیا را مات و مبهوت می‌کند و باید این سرمایه را قدر بدانیم.

کد خبر 6079586

دیگر خبرها

  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • سرمایه اصلی کشور اتحاد و انسجام ملت است
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند