Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از وزارت بهداشت، روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار جدی‌تر شدن رویکردهای مدیریت فرابخشی به بحران کرونا و پیگیری تعطیلی حداقل دوهفته‌ای در سراسر کشور شدند.

روسای ۶۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور در نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت نوشتند: با ابراز مراتب تشکر صمیمانه از زحمات ارزشمند و شکیبایی‌های دلسوزانه آن وزیر محترم، بدون تردید وضعیت پیچیده همه گیری بیماری کووید ۱۹ و فراز و فرودها، آسیب ها و چالش های بهداشتی، درمانی، اجتماعی و اقتصادی و حتی پیامدهای سیاسی آن بیش از همگان بر آن بزرگوار روشن و اتخاذ تدابیر سختگیرانه تر برای مهار این همه‌گیری به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر مورد تاکید حضرت عالی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضاکننده‌گان این نامه اظهار کردند: نظر به همه آموخته های ملی ماه های گذشته و تجارب سایر کشورها و جوامع و با توجه به خیز اخیر بیماری در بسیاری از کشورهای نیمکره شمالی که با آغاز فصل سرما شتاب افزون تری به خود گرفته و سیر صعودی ابتلا و فوت و هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این بیماری و پیش بینی های علمی و کارشناسانه که از تداوم شیب صعودی نمودار همه گیری حکایت دارد و از سوی دیگر وضعیت موجود گرفتاری بشدت رایج خوشه های خانوادگی و جمعیتی و ابتلای جمع زیادی از همکاران مدافع سلامت و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی-درمانی که برچالش های موجود خواهد افزود و همچنین دانسته ها، گفتنی ها و ناگفته ها، ضرورت اقدام مداخله ای مناسب و عاجل جهت کاهش گسترش بیماری ظرف هفته های آینده اجتناب ناپذیر و امری محتوم است.

روسای ۶۵ مراکز علمی و پزشکی خطاب به وزیر بهداشت تاکید کردند: با توجه به موارد پیشگفت، اینجانبان روسای دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور به عنوان سربازان و پاسداران حفاظت از سلامت جامعه، خواستار جدی تر شدن رویکردهای مدیریت فرابخشی و افزایش هماهنگی های بین بخشی به بحران همه گیری کرونا و البته در راس همه در این مقطع، تعطیلی حداقل دوهفته ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری و رفت و آمد های غیرضروری درون شهری همگام با ادامه محدودیت های اعمال شده قبلی، نظارت همه جانبه و موثر بر نحوه اجرایی شدن آن و نیز برخورد قاطع و بازدارنده با برگزارکنندگان هرگونه گردهمی و تجمع در سراسر کشور هستیم.

در این نامه همچنین آمده است: بر این اساس و با عنایت به اهمیت و ضروریات پیشگفت، خواهشمند است در صورت صلاحدید ضمن بازتاب و انتقال موضوع به ستاد ملی مقابله با کرونا، درخواست تصمیم گیری و تصویب آنی و متناسب با شرایط فعلی و پیشگیری از به وجود آمدن شرایط هولناک در زمستان پیش رو توسط آن ستاد محترم را ارائه فرمائید.

طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت، تا امروز ۱۸ آبان ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۴۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط تکذیب خبر تعطیلی 2 هفته ای شورای شهر تهران مخالفت استانداری تهران با دستور روحانی برای تعطیلی پایتخت! استاندار تهران: احتمال تعطیلی دو هفته‌ای منتفی شده است پیشنهاد تعطیلی 2 هفته‌ای پایتخت فردا بررسی می‌شود وزیر کشور: شاخص تعطیلی ما باید براساس ارتباط آلودگی هوا و شیوع کرونا تغییر کند گلایه محسن هاشمی از بی‌توجهی به پیشنهاد تعطیلی تهران وزیر بهداشت اعلام کرد: تصمیمی برای تعطیلی حرم‌ها گرفته نشده است پیشنهاد علی مطهری به دولت برای جلوگیری از افزایش سفرها: تعطیلی یکشنبه را لغو کنید

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی تعطیلی کشور تعطیلی 2 هفته ای کشور تعطیلی 2 هفته ای ایران سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر بهداشت سراسر کشور همه گیری هفته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین