Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امین قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روند مرمت خانه‌های تاریخی بروجرد بعد از وقوع سیلاب، اظهار داشت: در حال حاضر چندین خانه تاریخی بروجرد در حال مرمت است.

رفع خطر از خانه‌های تاریخی بروجرد

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مرمت خانه‌های تاریخی بروجرد به اتمام رسیده است، عنوان کرد: کار رفع خطر از خانه‌های تاریخی بروجرد انجام شده و مشکل خاصی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه ۵۷ میلیارد برآورد خسارت سیلاب به بناهای تاریخی لرستان بود، گفت: ارقامی از این خسارات را از منابع سازمان و استانی در اختیار گذاشتند و به صورت امانی کارهایی انجام شد، آنچه که اولویت است و باید دولت مصوبه بدهد مبلغ ۲۴ میلیارد است تا بتوانیم بخش عمده‌ای از آثار را ظرف یک سال تکمیل مرمت می‌کنیم.

قاسمی، تاکید کرد: اگر این اعتبار مصوب و تزریق شود خیلی از خانه‌ها و بافت تاریخی بروجرد را بازسازی کامل می‌کنیم به طوری که بتوان برای آنها کاربری تعریف کرد و بهره برداری مناسبی انجام داد.

انجام کاوش‌های اضطراری تپه‌های باستانی مسیر آزاد راه خرم‌آباد - اراک

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو تپه باستانی موجود در مسیر آزاد راه خرم آباد- اراک اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که از طریق وزیر میراث فرهنگی انجام داده‌ایم مقرر شد که کاوش اضطراری و نجات بخشی در این زمینه انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان داشت: در این راستا مقرر شده که تأمین اعتبار لازم برای این کاوش اضطراری صورت گیرد.

قاسمی با اشاره به انجام کار لایه نگاری در این تپه‌های باستانی، افزود: لایه‌های باستانی این تپه‌های باستانی استخراج و طرح آنها تدوین خواهد شد.

وی، گفت: امیدواریم بتوانیم مسیر را آزاد کنیم و بخش‌هایی از پروژه آزاد راه که درگیر آثار تاریخی و باستانی بوده را آزاد کنیم.

کد خبر 5066917

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی آثار باستانی ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد بارش باران قزوین مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا خانه های تاریخی بروجرد تپه های باستانی آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب

متصل نبودن یک خانه مسکونی به فاضلاب شهری سبب فرو نشست بخشی از یک ملک مسکونی شد.

صاحب خانه می‌گوید شاهد تخریب قسمتی از خانه تخریب بودیم و برای پیگیری موضوع نزد عسگری شهردار منطقه دو و سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اراک رفتیم.

عسگری گفت: علت نشست حیاط ملکی در خیابان رودکی، نشست و فروریختن چاه فاضلاب ملک مذکور است. البته قنات این محل ریزش نداشته است.

بیگی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهر اراک با اشاره به قدمت بالای این ملک گفت: متاسفانه این ملک به فاضلاب شهری متصل نبوده و دچار فرونشست شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • احیای‌آب انبار تاریخی مریم آباد
  • اولین کاروان حج عمره لرستان پنجم اردیبهشت اعزام می‌شود
  • محمد ربیعی: من مظلومم! بازی‌های تیم مرا با وسواس بیشتری قضاوت کنید
  • آلومینیوم مغلوب ذوب آهن اصفهان