Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش روان‌شناسان در دوران کرونا به منظور کاهش سطح استرس افراد اظهار کرد: خیلی از افراد برای کاهش سطح استرس خود به روان‌شناس مراجعه می‌کنند، اما نکته مهم این است که کدام روان‌شناس در ارزیابی سلامت روان، تشخیص و درمان و تغییر رفتار مهارت کافی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی درباره عوامل موثر برای مراجعه افراد به روان‌شناس یا مشاور گفت: برای جذب افراد به روان‌شناسان و مشاوران باید افراد را با خدماتی که آن‌ها ارائه می‌کنند، آشنا کنیم و به معرفی کامل این افراد بپردازیم.

او گفت: بیشتر افراد جامعه تصور می‌کنند که مراجعه به روان‌شناس یا مشاور تنها در مواقع بروز مشکل ضروری است. خیلی از افراد به زمینه‌های رشدی و پیشگیری خود از ابتلا به بیماری‌های روانی توجه نمی‌کنند و در زمان‌هایی که دچار مشکلات جدی می‌شوند متوجه نقش روان‌شناس می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در صورتیکه مراجعه به افراد متخصص در زمان مشخص و با روش درست و علمی صورت نگیرد و بیماری درمان نشود نه تنها بیماری در وجود فرد برطرف نمی‌شود، بلکه رشد کرده و به بیماری‌های روانی حاد تبدیل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه نگاه ساده انگارانه افراد به روان‌شناسان باید حذف شود، گفت: برخی افراد فکر می‌کنند که مشاوران و روان‌شناسان نمی‌توانند کار جدی انجام دهند و وظیفه آنان را ناچیز به حساب می‌آورند، برای مثال مشاوره ازدواج در میان زوجین بسیار حائز اهمیت است، اما همیشه یکی از آنان یا هر دو این نقش را نادیده گرفته و با جمله «من خودم تمامی موارد را بلد هستم» از رفتن به نزد مشاور امتناع می‌کنند.

او  تصریح کرد: برای افزایش نقش مشاوران و روان‌شناسان لازم است تا تمام منابعی که می‌تواند باعث انتقال مطالب مفید به افراد شود را فعال کنیم، برای مثال سازمان‌هایی مانند دانشگاه، مدارس، ادارات و ... در تحقق این موضوع تاثیر بسیاری خواهند داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: طبق بررسی‌ها  اکثر افرادی که حداقل چندین جلسه به روان‌شناس مراجعه می‌کنند، در مقایسه با افرادی که مشکلات احساسی دارند و درمان نمی‌شوند، احساس بسیار بهتری دارند.  توصیه می‌شود همه افراد هرساله علاوه بر چکاب جسمی، چکاب روانی نیز بشوند.

بیشتر بخوانید

نقش روان‌شناسی بانوان در خانواده عامل سلامت روان جامعه روان‌شناسان در دوران ویروس کرونا باید در بدنه جامعه قرار بگیرند روان‌شناسان قشر مورد اعتماد جامعه هستند روان‌شناسانی که با ویزیت نجومی، جیب مردم را خالی می‌کنند جولان روان‌شناسان زرد در جامعه/ چگونه در دام شِبه روان‌شناسی نیفتیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نقش روانشناسان ویروس کرونا کاهش استرس عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی روان شناس روان شناسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند

شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان در کارگروه اشتغال در محل فرمانداری رفسنجان که با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: سامانه ملی رصد اشتغال از امروز سه شنبه باز شده است و متقاضیان جویای کار می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق سهمیه اشتغال اداره خود در این سامانه اقدام کنند.

شریفی بیان کرد: یکی دیگر از موارد مربوطه در حوزه اشتغال کمبود نیروی مهارت دیده در حوزه‌های مختلف صنایع و معدن است که قرار شد مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در خصوص آموزش نیرو‌های مورد نیاز صنایع و معادن تدابیر لازم را به کار بگیرد و اقدامات لازم را در خصوص تأمین نیروی مهارت دیده انجام و نیروی مهارت دیده تحویل جامعه دهد.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی تخصصی در زمینه‌های برق، مکانیک، حفاری و ... به شدت در صنایع و معادن احساس می‌شود و امیدواریم در این حوزه بتوان گام‌های موثری برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه