Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات آمریکا در حالی با پیروزی جو بایدن همراه شد که بسیار از کارشناسان معتقدند چهره بی نقاب این کشور به ویژه در انتخابات ۲۰۲۰ بیش از پیش نمایان شد.

خبرگزاری میزان – انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را شاید بتوان پایان یافته تلقی کرد، اما آیا می‌توان اتفاقاتی که در طول این انتخابات افتاد و همچنان ادامه دارد،فراموش کرد؟

رقابت میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با جو بایدن، رقیب انتخاباتی او مسائلی را در این کشور باز کرد که تا پیش از این دنیا چنین اتفاقاتی را به این گستردگی در آمریکا ندیده بود؛ حتی شهروندان آمریکایی نیز تجربه این چنینی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین اتفاقاتی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واقع شد، بحث تقلب گسترده در آن است.

به استناد اظهارات هر دو طرف یعنی دونالد ترامپ که از حزب جمهوریخواه است و جو بایدن که از حزب دموکرات این کشور، ژانویه سال آینده میلادی وارد کاخ سفید خواهد شد، تقلب انتخاباتی در جریان رقابت‌ها صورت گرفته است.

هر دو طرف یکدیگر را متهم به تقلب و دست بردن در آرا کردند و هنوز هم دونالد ترامپ بر اظهارات خود اصرار دارد، اما جو بایدن با وجودی که پیش از این تاکید می‌کرد ترامپ در انتخابات تقلب کرده است، دیگر در این باره سخنی به میان نمی‌آورد چرا که پیروز میدان نبرد انتخاباتی شده است.

اما آیا می‌توان برچسب تقلب را از پیکر نظام لیبرال سرمایه داری مدعی دموکراسی برداشت؟

«اگر آراء قانونی را بشمارند من به آسانی پیروز می‌شوم تقلب‌های گسترده و شرم آوری اتفاق افتاده است؛ می‌خواهند انتخابات مان را از ما بدزدند.»

این سخنان دونالد ترامپ است که اکنون بر اساس آمار ارائه شده از نتایج انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده محسوب می‌شود.

اما این سخنان را چگونه باید تحلیل کرد؟ آیا او فرافکنی می‌کند و نمی‌خواهد پیروزی بایدن و شکست خود را بپذیرد؟ یا اینکه در انتخابات آمریکا واقعا تقلب گسترده‌ای صورت گرفته است؟

در اینکه ترامپ شخصیتی غیر قابل پیش بینی دارد تردیدی نیست، او در طول چهار سال ریاست جمهوری خود با رفتار‌های نامتعارف و قانون شکنانه هم در داخل و هم در خارج چهره‌ای از آمریکا به جهان عرضه کرده که در واقع چهره واقعی آمریکا بود، تا پیش از این آمریکا با آرایش غلیظ در انظار ظاهر می‌شد و سعی داشت تا جهان را فریفته و شیفته خود کند، اما چهار سال دوران ریاست جمهوری ترامپ پرده از این چهره برداشت و سیمای واقعی رژیمی را به نمایش گذاشت که در طول عمر سیاسی خود دنیا را با تنش‌ها و چالش‌های جدی روبرو کرده است.

به همین خاطر تقلب در انتخاباتی به شکل انتخابات در آمریکا با آن شیوه الکترال باید کار ساده‌ای باشد.

هر چند پس از اعلام نتایج انتخابات در آرا مردمی و الکترال مقام‎های واشنگتن ادعا کردند که تقلب در انتخابات شدنی نیست و آن را رد کردند، اما تکذیب این مقام‎ها نمی‌تواند سندی بر اثبات ادعای نبودن شواهد مبنی بر تقلب باشد.

پس از چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا نظام لیبرال سرمایه داری چنین شخصیتی را دیگر نمی‌توانست تحمل کند، آستانه تحمل حاکمیت آمریکا در قبال ترامپ پایان یافته بود، حتی صبر برخی از جمهوریخواهان نیز پایان یافته بود.

اگرچه در جهان بسیاری آرزوی رفتن ترامپ را داشتند و اکنون با شادمانی از این اتفاق یاد می‌کنند، اما نباید فراموش کنند که آمریکا همین آمریکاست، با این تفاوت که ترامپ نقاب از چهره آمریکا برداشته بود، اما روسای جمهوری پیشین نقاب بر چهره داشتند و اکنون جو بایدن نیز با همان نقاب زیبا به پیروزی رسیده است.

مردم آمریکا تمایل دارند خود را فریب دهند و این فریبندگی در بسیاری از نقاط جهان نیز دیده می‌شود.

جو بایدن با وجود ادعای تقلب از سوی ترامپ رییس جمهور آمریکا شد، اما او در طول چهار سال ریاست جمهوری خود با چالش‌های بسیاری روبرو است.

بیشتر بخوانید: فیلم| اعتراضات آمریکا؛ هواداران مسلح ترامپ در خیابان ها تجمع کردند دموکراسی دروغین و سایه تقلب بر انتخابات آمریکا

البته باید به این نکته توجه داشت که ترامپ تا ۲۰ ژانویه سال آینده میلادی رییس جمهور است و هر گونه احتمالی را باید در نظر داشت.

شاید ترامپ به خط پایان رسیده باشد، اما ترامپیسم جریان دارد؛ او می‌تواند رییس یک جریان مخالف و اپوزیسیون در آمریکا شود چرا که قدرت طلبی او و استفاده بی‌ محابا از قدرت درون مایه شخصیتی، چون ترامپ است.

جو بایدن با چهره‌ای موجه وارد میدان شد، شعار‌هایی داد تا بتواند در صورت پیروزی از فروریختن ساختار نظام لیبرال سرمایه داری آمریکا جلوگیری کند اما شاید بتوان گفت همه چیز برای آمریکا پایان یافته است.

باید به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی استناد کرد که فرموده‌اند «اوضاع در ایالات متحده و آنچه آمریکایی‌ها خودشان در باره انتخابات می‌گویند یک نمایش است؛ این نمونه چهره زشت دمکراسی لیبرال است؛ هر چه نتیجه انتخابات باشد، یک چیز کاملا روشن است: انحطاط صریح سیاسی، مدنی و اخلاقی رژیم آمریکایی.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات آمریکا ریاست جمهوری دونالد ترامپ پایان یافته چهار سال جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید