Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رسول جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به هر حال این شرایط و محدودیت ها نشات گرفته از کرونا و تحریم های ظالمانه است که مردم و اصتاف باید در اجرای تصمیمات ستاد کرونا همراهی کنند.

وی با بیان اینکه در برخی شهرستان هایی که ۲ هفته‌ای بسیاری از مشاغل تعطیل شدند فشارهایی به کسبه وارد شد ولی این توقف فعالیت تا جمعه ۲۳ آبان پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به محدودیت جدید برای ۱۰ شهرستان استان مبنی بر محدود کردن فعالیت تا ساعت ۱۸ یادآورشد: برای مشاغلی که مرتبط با مواد غذایی مانند رستوران‌ها و فست فودها که متحمل ضررهای بسیاری می‌شوند ممکن شد که پس از ساعت ۶ عصر بصورت بیرون‌بر به فعالیت خود ادامه دهند و بحث پذیرایی در محل حذف شود.

وی به مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ توصیه کرد که با توجه به شرایط اقتصادی خود طوری برنامه‌ریزی و مدیریت کنند که از صبح تا ساعت ۱۸ بدون توقف به فعالیت ادامه دهند.

وی ادامه داد: آنها می‌توانند در این مدت یک ماهه با تنظیم نحوه همراهی خود با مشتری، استراحت میان روز خود را کوتاه و یا متوقف و بصورت یکسره از صبح تا عصر به کسب و کار بپردازند.

جهانگیری به شهروندان به ویژه کارمندان توصیه کرد که ساعت روزهای خرید خود را مدیریت کنند تا بتوانند در این مدت اعلام شده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به هر حال با وجود دغدغه‌های اقتصادی نباید از وضعیت فعلی که برخی شهرستان‌ها بنا به اعلام ستاد مقابله با کرونا وضعیت آنها به لحاظ ابتلا از قرمز به سیاهی تغییر کرد غافل شد و باید با رعایت مصوبات و تصمیمات اعلام شده از این شرایط به سمت بهبود اوضاع حرکت کرد.

رییس اتاق اصناف اصفهان افزود: رعایت تصمیمات ستاد مقابله با کرونا از سوی تمامی شهروندان به ویژه اصناف می‌تواند حداقل در فصل سرما آرامش نسبی به جامعه پزشکی و کادر درمان بدهد تا بتوانند با توان بیشتری به کار خود ادامه دهند.

جهانگیری با اشاره به اینکه تمامی صنوف قول همکاری دادند که این محدودیت‌ها را رعایت کنند، تصریح کرد: در مقابل مسوولان باید هر موقع شرایط ملی فراهم شد به اصناف در بحث دارایی، بدهی‌های دیون دولتی و وام هایی که در آینده شاید در نظر گرفته شود توجه کنند.

 وی یادآور شد: برخی مشاغل مانند تالارداران، قهوه‌خانه‌ها، مراکز و خانه‌های بازی کودکان ورشکسته صددرصد شدند و از این تصمیماتی که هر ۲ هفته یا ماهی یکبار گرفته می‌شود خسارت دیدند و امیدوار به گذر از این دوران هستند.

رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: در  ارایه تسهیلات به کسب و کارها باید چند شرط داشته باشد و یکی اینکه فرصت تنفس بدهند یعنی یکی دو سالی بحث بازپرداخت آن به تعویق بیفتد و سپس یا بدون سود و یا با بهره کم باشد زیرا کسبه‌ای که در این مدت کسب و کار پر رونقی نداشتند نمی‌توانند وام با بهره‌های بالا دریافت کنند.

جهانگیری یادآور شد: اتاق اصفهان در حیطه اختیارات خود سال گذشته به اصناف در بحث دارایی وعده داد و عملیاتی کرد که همانا اجرای قانون ماده ۱۰۰ و یا توافق مالیاتی بود که سال ۹۷ آخرین سالش بود که برای سال ۹۸ احیا شد و حدود ۸۰ درصد صنوف استان از این توافق ضمنی، راضی بودند.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند که حدود یکصد هزار واحد از آنها در شهرستان اصفهان مستقرند.

به گزارش ایرنا، گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه‌ فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره ۳ شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره ۴ شامل برگزاری انواع مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است. براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر براثر این بیماری جان باختند.

برچسب‌ها اصناف اصفهان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصناف اصفهان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اصناف اصفهان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان

حمید رضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در نشست با ضابطین دستگاه قضایی استان، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز، گفت : به منظور حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان، در این ایام تنها رستوران‌هایی که در محدوده مراکز اقامتی و بیمارستان‌ها هستند باید مجوز فعالیت در طول روز را داشته باشند. 

وی افزود: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند دستورالعمل‌هایی که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک رمضان است را رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضایی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه به حرمت شکنی برخی از اغذیه فروشی‌ها سیار در سطح شهر در ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده این اغذیه فروشی‌ها که ساندویچ گرم مانند فلافل پخت می‌کنند، خودرو آنها توقیف خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی خدمت رسانی می‌کنند، مانند فرودگاه و اداره کل راهداری و حمل و نقل مسافر نیز باید در فضا‌های محیطی خود نسبت به ترویج فرهنگ روزه داری اقدام کنند. 

کریمی اضافه کرد: به دلیل تقارن سیزده فروردین با ایام شهادت حضرت علی (ع)، شهرداری باید در برخی از مراکز تفریحی شهر مانند پارک شرقی و غربی فضاسازی محیطی لازم را انجام دهد. 

وی تاکید کرد: در این ایام باید از محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی و لیالی قدر در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی مذهبی، آموزش‌های قرآنی، تعالیم دینی و... در پارک‌های شرقی و غربی طاق بستان و پارک شاهد اقدام شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان
  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • فعالیت اصناف مختلف زیر ذره بین بازرسان کرمان
  • مسافران کرمانشاه امسال قوانین رانندگی را بهتر رعایت کردند