Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استا‌ن‌ها- رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان با اشاره به افتتاح کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد گیلان گفت: اقتصاد کشاورزی با رویکرد دانش‌بنیانی تقویت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد دوستار شامگاه یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان نظام مهندسی با دانشگاه آزاد گیلان و افتتاح رسمی کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد گیلان اظهار داشت: دانشگاه آزاد به‌ دنبال ارتقای کیفیت علمی و آموزشی در دانشگاه است و این امر با پیاده کردن استانداردهای آموزشی موجود در دانشگاه تحقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت مفید بودن آموزش‌ها و نگاه به دو مقوله "مسئله‌محوری" و "موضوع‌محوری" بیان کرد: یک دانشگاه نخبگانی صرفاً به ‌دنبال گسترش مرزهای دانش است و در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌شود تا شاهد تحقیقات بنیادی برای گسترش مرزهای دانش و تولید دانش باشیم اما دانشگاه آزاد یک دانشگانی نخبگانی نیست بلکه یک دانشگاه اجتماعی است.

دوستار افزود: دانشگاه‌های اجتماعی در واقع به‌دنبال حل مسئله در سراسر جامعه هستند و امروز دانشگاه آزاد گیلان با داشتن 15 واحد در سراسر استان، بیش از 700 هیئت علمی و صدها کارگاه و آزمایشگاه استاندارد به‌دنبال این است تا بتواند حضور و تاثیرات علمی خود در سراسر استان را به‌طور ملموس نشان دهد.

راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی 10 هزار نفر را در گیلان صاحب شغل می‌کند«طرح هدایت تحصیلی» ویژه دانشجویان در استان گیلان اجرا می‌شودنماینده ولی‌فقیه در گیلان: ضرورت نقش‌آفرینی ائمه‌جمعه در مقابله با کرونا؛ شیوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به مردم ارائه شود

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای عملکرد موثر دانشگاه آزاد در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیان داشت: این تلاش زمانی معنا پیدا می‌کند که محتوا و مطالب آموزشی که در دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در مرحله عمل پیاده‌سازی شود تا مردم جامعه نیز شاهد ثمرات و نتایج آن باشند.

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان با بیان اینکه دانشگاه باید بتواند در زنجیره اقتصادی و توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه موثر عمل کند افزود: دانشگاه آزاد گیلان با توجه به رویکرد مذکور تلاش می‌کند که مسائل و موضوعات مختلف را شناسایی و در این مسیر تفاهم‌نامه‌هایی را با سازمان‌ها داشته باشد.

دوستار ظرفیت‌های کشاورزی در گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: زنجیره کشاورزی و اقتصاد این بخش اگر با رویکرد دانش‌بنیانی در یک مسیر حرکت کند قطعاً در ایجاد اشتغال، رفع نیازهای اقتصادی و کشاورزی کشور موثر خواهد بود.

وی از آغاز به‌کار پردیس غذا و امنیت غذایی دانشگاه آزاد گیلان خبر داد و بیان کرد: این مرکز به‌زودی عملیات اجرایی خود را در حوزه‌های مختلف به اطلاع مردم می‌رساند از طرفی در حال برنامه‌ریزی بیشتر برای‌ فعالیت مراکز پژوهشی و کلینیک‌های تخصصی جهت مراجعه سازمان‌ها به دانشگاه‌ها و حل معضلات مشکلات بخش کشاورزی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان افزود: این دانشگاه دارای 5 مرکز پژوهشگری در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، سیاسی، انرژی، شیلات، ساختمان و ابنیه تاریخی است که در حال فعالیت هستند و کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد گیلان نیز امروز به‌ همت نظام مهندسی، جهاد کشاورزی و دانشگاه آزاد در راستای تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه امروز راه‌اندازی می‌شود.

دوستار تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد قصد داریم به ‌جای اینکه منتظر بمانیم تا صنعت به دانشگاه مراجعه کند تلاش می‌کنیم که دانشگاه به صنعت با رویکرد نیازسنجی مراجعه کند و در راستای حل مسائل صنعت، کشاورزی خدمات به نیازسنجی روی آوردیم.

انتهای پیام/612/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست هایی جداگانه، مسائل مربوط به 10 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق استان را بررسی و در خصوص آن ها تصمیم گیری کرد.

استاندار یزد در جریان این دیدارها با بیان اینکه مسئله دانش بنیان همچنان جزو اولویت های اساسی استان است، اظهار داشت: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش بنیان و فناوری می گذرد؛ لذا مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می کنیم.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست های جداگانه با شرکت های دانش بنیان، گفت: یک شرکت دانش بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است، لذا منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.  
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: به همین منظور در واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق، تسهیلات ویژه ای را ایجاد کرده ایم.

استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده تر از گذشته، بر مدار دانش بنیان و فناوری حرکت کند.

شایان ذکر است استاندار یزد به صورت جداگانه با مدیران شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق «سافا (سامانه های آزاد فناوری اطلاعات)»، «نیک یار ماکیان»، «بهداد صنعت آکو الکترونیک»، «همیار بتن شیرکوه»، «آرا پژوهان امین»، «فضایی پل آسمان»، «دانش پویان هوش مصنوعی پارت»، «هوشیار درایت راهور ماشین»، «کشت و صنعت ایلیا زیتون کویر یزد» و «ناجی تجارت صنعت قرن» دیدار و گفتگو کرد.

 

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود