Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  محمد کوشکی گفت: رشته دومینو در ۲ ماده (تاور سرعتی وتاپلینگ)  انفرادی و به صورت آفلاین (ارسال فیلم) برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین شاهد برگزاری بازی‌های فکری در سه ماده (دوز دستوری، دوز سکه ای و اُتللو) به صورت آنلاین خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن این که در این المپیاد، ورزش‌های الکترونیک در سه ماده «فیفا ۲۱»، «ای فوتبال ۲۰۲۱» و «کلش رویال» برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری این که تعداد سهمیه از هر دانشگاه در هر ماده یک نفر در بخش دختران و یک نفر دربخش پسران مجاز به شرکت است، اظهار داشت: در مجموع حداکثر ۱۶ نفر دانشجو از هر دانشگاه می‌توانند در این مسابقات مشارکت کنند.  

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با بیان این که آیین نامه‌ها ودستور العمل‌های این بازی ها به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است، بر لزوم مشارکت حداکثری دانشجویان علوم پزشکی در این رویداد ورزشی تاکید کرد.

کوشکی زمان آغاز ثبت نام در این المپیاد را ۱۶ آذر اعلام کرد که تا ۱۹  آذر ادامه دارد.

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت تاکید کرد: تلاش داریم با برگزاری هرچه مطلوب این المپیاد، دانشجویان علوم پزشکی را به سمت و سوی فعالیت در حیطه بازی‌های فکری و الکترونیکی ببریم و بدون شک مشارکت و فعالیت دانشجویان علوم پزشکی در این المپیاد مجازی‌ و رقابت این عزیزان در زمینه بازی‌های فکری و الکترونیکی، به ارتقای سطح هوش آنها کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: ما سعی کردیم در این المپیاد مجازی، رشته‌هایی بگنجانیم که دارای ظرفیت بالا باشد و دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی با کمترین هزینه و امکانات، آن را انجام دهند.

کوشکی گفت: از آنجایی که دانشجویان علوم پزشکی به واسطه رشته تحصیلی، درگیر فعالیت‌های پزشکی و  درمانی در بیمارستان ها هستند و فشردگی دروس آنها بالا است، از این رو نیاز دارند در پاره‌ای از اوقات، به فعالیت‌های ورزشی بپردازند از این رو ما تصمیم گرفتیم با برگزاری این المپیاد به صورت مجازی، آنها را به سمت و سوی ورزش‌های فکری و الکترونیکی ترغیب کنیم تا ذهن‌ آنها با برگزاری این مسابقات تقویت شود.

وی ادامه داد: قطعا مشارکت و حضور دانشجویان علوم پزشکی در مسابقات فکری و الکترونیکی می‌تواند به تقویت هوش و ذهن آنها کمک کند.

کوشکی بر لزوم گسترش بازی‌های فکری و الکترونیکی در میان دانشجویان علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است تا دانشجویان علوم پزشکی به فعالیت‌های ورزشی و دور شدن از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، برگزاری نخستین المپیاد بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حالی به صورت مجازی برگزار می شود که شیوع ویروس کرونا باعث شد پنجمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان علوم پزشکی نیز به صورت مجازی برگزار شود.

این المپیاد که در چهار دوره پیشین خود به صورت حضوری و در اسفند ماه هر سال برگزار می شد امسال هم در اسفند ماه ۹۹ با مرکزیت شهر ساری با تفاوت مجازی بودن، برگزار می شود.

برچسب‌ها ورزش همگانی دانشگاه های علوم پزشکی فضای مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش همگانی دانشگاه های علوم پزشکی فضای مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ورزش همگانی دانشگاه های علوم پزشکی فضای مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه های علوم پزشکی فکری و الکترونیکی دانشجویان علوم پزشکی بازی های فکری برگزار می شود وزارت بهداشت دانشگاه ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی