Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@16:13:47 GMT

ربات‌ها به کمک نمایش‌گردی آمدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۴۱۳۵

ربات‌ها به کمک نمایش‌گردی آمدند

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، از تارنمای شبکه خبری سی‌جی‌تی‌ان (CGTN)، تداوم شیوع کرونا و لزوم رعایت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی در اکثر نگارخانه‌ها و موزه‌های مهم انگلیس، فیلیپ کولبرت (Philip Colbert) هنرمند انگلیسی را به این فکر انداخت که از ربات‌ها به عنوان ابزاری ویژه برای بازدید از آثار هنری استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه لابستروپولیس/ شهر خرچنگ (Lobsteropolis) با نمایش آثاری متنوع با موضوع خرچنگ‌ها، شامل تابلوهای نقاشی‌ و مجسمه‌های بزرگ، هفته گذشته در گالری ساعتچی لندن افتتاح شد. وجه تمایز این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه‌ها در این است که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت دیجیتال و از طریق ربات‌های مخصوص از آثار آن بازدید کنند. هر بازدیدکننده می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند یا رایانه خود، کنترل یک ربات را از راه دور در دست گرفته و از این طریق در گالری گشت بزند.  

کولبرت می‌گوید ایده استفاده از ربات برای نمایشگاه‌گردی زاییده روزهای همه‌گیری ویروس کرونا بود. اگرچه در دوره شیوع کرونا بازار نمایشگاه‌های آنلاین حسابی داغ شده، این هنرمند فعال در حوزه پاپ آرت به فکر خلق یک چیز جدید و خاص افتاد که مخاطبان به آن دسترسی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به آن که استفاده از ربات‌ها می‌تواند راهی برای زنده نگه داشتن نمایشگاه‌های فیزیکی در دوران کرونا باشد، خاطرنشان کرد: جامعه برای حمایت از تمام این ارزش‌های فرهنگی خلق شده که مستلزم حفظ و نگهداری هستند، به چنین حرکتی نیاز دارد.

این نمایشگاه تا روز ۲۹ نوامبر (۹ آذر ۹۹) ادامه دارد.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1079828 برچسب‌ها کرونا ویروس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا کرونا ویروس ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه عکس‌های محمد امین کجوری با عنوان «پرنده، دیدنی است» به کیوریتوری سارا کریمان روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگان پاسداران افتتاح می‌شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «پرنده، دیدنی است» گونه های متنوعی از پرندگان هستند که در بستری خارج از زیست خود نشان داده می شوند این شیوه هیاتی اسطوره‌ای به این پرندگان می دهد و به لحاظ تکنیکی نیز از ژانر عکاسی حیات وحش به ژانر فاین آرت مبدل می‌سازد. جزییات اندام و فرم بدن آنها به رقصی تماشایی می‌ماند که در کنار هم بخشی از یک سمفونی را اجرا می‌کنند. بعلاوه ذاتا پرنده طرح‌واره‌های زیبایی و رهایی را در ذهن بیننده یادآور می‌سازد.»

امین کجوری متولد ۱۳۶۱ شیراز و کارشناس ارشد در رشته عکاسی از دانشگاه متروپولیتن لندن است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌ھای خارجی و داخلی از جمله دانشگاه متروپولیتن لندن و دانشگاه ھنر تهران را در کارنامه خود دارد. او پس از گذراندن دوره‌های عکاسی، از سال ۱۳۷۹ به طور حرفه ای به عکاسی پرداخت. ھمزمان با تحصیل در این رشته، به برگزاری نمایشگاه های گروهی و انفرادی متعددی پرداخته است. وی ھم اکنون به عنوان عکاس، مولف و مدرس، مشغول به فعالیت است.

کد خبر 6084120

دیگر خبرها

  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید