Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: موردی از تلفات حیوانی در آتش‌سوزی جنگل توسکستان نداشتیم و اسب های وحشی نیز در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در گفتگوی ویژه خبری با رد شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تلفات حیات وحش بر اثر آتش‌سوزی و وجود «اسب وحشی» در توسکستان گفت: موردی از تلفات حیوانی در آتش‌سوزی جنگل توسکستان نداشتیم و اسب های وحشی نیز در این منطقه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص علت آتش‌سوزی در جنگل توسکستان اظهار کرد: بروز حادثه آتش‌سوزی در جنگل توسکستان بر اثر خطای انسانی بوده و احتمالا شکارچیانی که در آن منطقه بیتوته کرده بودند پس از ترک آنجا مبادرت به خاموش کردن آتش نکرده و موجب این خسارت سهمگین به حیات سبز شدند.

وی با اشاره به اینکه حجم آتش‌سوزی در جنگل توسکستان طی چند روز آینده گزارش داده می‌شود، تصریح کرد: 107 سورتی پرواز برای مهار آتش‌سوزی جنگل توسکستان صورت گرفت که بیش از 80 سورت پرواز از طریق بالگرد هلال احمر و 20 سورت پرواز توسط بالگرد اطفاء حریق هوانیروز سپاه انجام شد.

استاندار گلستان؛ مه‌آلود بودن منطقه توسکستان و صعب‌العبور بودن منطقه را از مهمترین دلایل کندی روند اطفای حریق برشمرد و افزود: بارندگی اخیر سبب شد تا صددرصد اطفای حریق در منطقه جنگلی توسکستان اتفاق بیفتد.

حق‌شناس بیان کرد: 47 روز از فصل پاییز امسال در مقیاس بلندمدت 50 درصد و در مقیاس سال قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش بارندگی در استان داشتیم و 11 آبان نیز شهرستان گرگان به عنوان یکی از گرمترین نقاط ایران اعلام شد.

وی در خصوص آتش گرفتن شماری از درختان سرخدار گفت: توسکستان منبع اصلی و ذخیرگاه سرخدار نیست هرچند تک تک درختان و نهال های این منطقه برای ما باارزش هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان آتش سوزی جنگل توسکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه خبر داد.

محمد جواد امیری گفت: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی  اورژانس تربت حیدریه وی ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف