Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل پزشکی قانونی با اعلام رشد ۶.۵ درصد "نزاع" در ایلام در مقایسه با مدت مشابه گفت: انجام کار فرهنگی و جهاد در این راه برای کاهش آمار "نزاع" در ایلام ضروری است. - اخبار استانها -

مهدی علیزاده مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اعلام رشد 6.5 درصد "نزاع" در ایلام در مقایسه با مدت مشابه اظهار داشت: انجام کار فرهنگی و جهاد در این راه برای کاهش آمار "نزاع" در ایلام ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: در 8 ماهه امسال حدود 2200 نفر با مصدومیت ناشی از "نزاع" به پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه رشد نسبی داشته و این افزایش آماری نشان‌دهنده ضرورت انجام کار فرهنگی برای پیشگیری از این ناهنجاری است.

آمار مراجعات نزاع دسته جمعی به پزشکی قانونی کاهش یافته‌استنزاع دسته جمعی در ملکشاهی منجر به کشته شدن 3 نفر شدگلستان| قاتل نزاع دسته جمعی در علی‌آباد‌کتول دستگیر شد

وی به نسبت زنان و مردان در این آمار اشاره و یادآور شد: مردان با 1572 مورد نسبت به زنان با 607 مورد بیشترین مصدوم ناشی از نزاع در استان ایلام هستند.

علیزاده مهاجر افزود: افزایش آستانه تحمل شهروندان، انجام اقدامات فرهنگی در جهت ترغیب مردم به حل‌وفصل اختلافات خود از طریق منطقی، کدخدا منشی و یا مراجعه به مراجع قانونی در کاهش آمار نزاع در استان ایلام مؤثر خواهد بود که امید است موردتوجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

وی در پاسخ به اقدامات پیشگیرانه پزشکی قانونی در ارتباط با کاهش آمار نزاع گفت: وظیفه پزشکی قانونی اقدامات بالینی و اعلام نظرات کارشناسی در مورد میزان صدمه وارده، طول درمان و سایر موارد مرتبط بالینی است اما با بیان آمارها به مراجع تصمیم‌ساز درصدد آن هستیم که سهمی در کاهش این آمارها داشته باشیم.

علیزاده مهاجر خاطرنشان کرد: اطلاع مردم از حق و حقوق قانونی خود و آموزش‌ قانون عوامل موثر در پیشگیری است که هم اکنون این موارد توسط معاونت اجتماعی، فرهنگی قوه قضائیه و دادسرای ایلام در حال انجام است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام نقش رسانه‌ها در کاهش آمار نزاع را نقشی تاثیر گذار دانست و افزود: نکوهش و تولید محتوا تبعات زیانبار نزاع و افزایش تاب‌آوری در اجتماع از وظایف رسانه‌ها است و در این ارتباط پزشکی قانونی استان تعامل خوبی با رسانه‌ها دارد و این تعامل می‌تواند موثر در کاهش آمار نزاع باشد.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پزشکی قانونی استان کاهش آمار نزاع استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه زائرسرای بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهر مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است، گفت: تکمیل این زائرسرا نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمد رحیمی با اعلام این خبر، اظهار داشت: ساخت این زائر سرا با توجه به نیازهای شهر مرزی مهران به دلیل تردد میلیون ها زائر به خصوص در ایام اربعین،در این شهر مرزی در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام زیربنای این زائرسرا را 2 هزار و 400 مترمربع اعلام کرد و گفت:این پروژه با پیشرفت 40درصدی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون هشت میلیارد تومان برای ساخت این زائرسرا هزینه شده است،تصریح کرد:22 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار نیاز است‌.

رحیمی به دیگر مشخصات این پروژه اشاره داشت و گفت:این زائرسرا در سه طبقه و داشتن حسینیه برای اسکان 300 نفر در طول روز در حال اجرایی است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام در پایان افزود:این پروژه از محل اعتبارات مرکز با جدیت در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • افزایش نسبی دما تا شنبه در پایتخت/ وزش باد شدید
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام
  • افزایش نسبی دمای هوای تهران
  • کاهش نسبی دمای هوا در نواحی شمالی کشور از ۸ فروردین ماه