Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:18:42 GMT

«خرچنگ» ایرانی به رومانی رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۲۶۹

«خرچنگ» ایرانی به رومانی رسید

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از کانون پرورش فکری؛ پویانمایی خرچنگ در بخش مسابقه فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ انیمست رومانی,  با ۱۳ فیلم دیگر از کشورهای جمهوری چک، بلژیک، سوئیس، قبرس، ایتالیا، مجارستان، اوکراین، استرالیا، بریتانیا و فرانسه در یک مجموعه ۹۱ دقیقه‌ای در ساعت ۱۸:۳۰ روز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ (۹ نوامبر ۲۰۲۰) به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویانمایی ۱۱ دقیقه‌ای خرچنگ از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هشتمین حضور بین‌المللی خود را در این جشنواره تجربه می‌کند.

جشنواره انیمست رومانی که از سال ٢٠٠٦ شروع به‌کار کرده به یک جشنواره مطرح در عرصه بین‌المللی انیمیشن تبدیل شده است. این جشنواره هر ساله در شش بخش رقابتی شامل فیلم‌های‌ بلند، فیلم‌های کوتاه، دانشجویی، بخش کودکان، موزیک ویدئو، فیلم‌های VR و فیلم‌های رومانیایی برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین فیلم کوتاه، تندیس و دیپلم افتخار دهمین جشنواره انیمست کشور رومانی را برای انیمیشن «مومو» به کارگردانی رسول تخت‌زرین و هادی طبسی به‌دست آورد.

همچنین در سال گذشته فیلم کوتاه گرگم و گله می‌برم به کارگردانی امیرهوشنگ معین نامزد بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه سال ۲۰۱۹ این جشنواره شده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌ انیمست از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است که هر ساله تندیس جشنواره به یک فیلم کوتاه منتخب هیئت داوران در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه اهدا می‌شود. جشنواره انیمیشن انیمست رومانی از ۱۹ تا ۲۵ آبان سال جاری (۹ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰) در شهر بخارست کشور رومانی به صورت مجازی برگزار می‌شود

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رومانی انیمیشن فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رومانی انیمیشن فیلم کوتاه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رومانی انیمیشن فیلم کوتاه اخبار کنکور کانون پرورش فکری بین المللی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت

به گزارش خبرگزاری مهر، ایجاد شرایط مناسب برای دسترس‌پذیرتر کردن محصولات کانون از سیاست‌های کانون پرورش فکری در حوزه عرضه محصولات است. یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی کانون در سال ۱۴۰۳ این است که محصولات کانون مانند کتاب، فیلم انیمیشن و بازی بیشتر از گذشته در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

در همین زمینه، یکی از ابزارها و روش‌ها استفاده از سکوهای (پلتفرم‌ها) عرضه محصولات است و یکی از اقدام‌هایی که در این حوزه انجام شده عرضه فیلم‌های سینمایی کانون بر بستر این سکوها است. کانون به تازگی مذاکره‌هایی با سکوهای مختلف انجام داده و اپلیکیشن روبیکا اولین پلتفرمی است که علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های کانون را از طریق آن مشاهده کنند.

بر این اساس، صفحه‌ای اختصاصی در این پلتفرم برای این موضوع ایجاد شده و تعداد زیادی از فیلم‌های ماندگار کانون در قالب فیلم‌های بلند و انیمیشن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انیمیشن‌های شاخص موجود عبارتند از: «بهادر، حکایت کلاه غیبی، توکایی در قفس، مرد و دریا و دزد درخت‌ها». همچنین فیلم‌های بلند «کلید، خمره، آقای مدیر و ضربه فنی» قابل مشاهده است.

نمایش «پریسان» در جشنواره پرتغالی

فیلم سینمایی «پریسان» به کارگردانی کامبیز بابایی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم پرتغال پذیرفته شده است و به زودی در این فستیوال به نمایش درمی‌آید.

در این جشنواره که در شهر مایا پرتغال برگزار می‌شود، ۱۰۸ کشور حضور دارند.

کامبیز بابایی چندی پیش در جشنواره بین‌المللی صنعت سینما و شخصیت‌های تأثیرگذار که در استانبول ترکیه برگزار شد، جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. در «پریسان» بازیگرانی همچون فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، سیاوش طهمورث، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، لیندا کیانی، صحرا اسداللهی، هامون سیدی، سیاوش چراغی‌پور، سپیده مظاهری، شارمین علیمحمدی و نادیا شادمان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد خبر 6080184

دیگر خبرها

  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت