Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اراک گفت: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از کالبد اراک در دوره چهارم شورای اسلامی کلید خورده و در این راستا ۴۵ هکتار زمین در جاده روستای مبارک‌آباد در نظر گرفته شده است.

اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: راه و شهرسازی استان عهده‌دار تأمین زمین برای اجرای این طرح بود که تعهدش را در واگذاری زمین اجرایی کرد و شهرداری اراک می‌بایست در ازای تأمین این زمین بهای آن را به حساب راه و شهرسازی واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ارزش بهای زمین واگذار شده به دلیل تغییر و تحولات در شهرداری اراک به حساب اداره کل راه و شهرسازی واریز نشد و در شرایط فعلی تأمین زمین برعهده اداره اصناف گذاشته شده و شهرداری تنها باید پروانه این مکان را صادر کند.

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اراک ادامه داد: پس از ساماندهی این مکان توسط اصناف، مشکلات دیگر از جمله پیدا شدن یک مالک شخصی برای ۴۵ هکتار از زمین واگذار شده پیش آمد که موجب شد ادامه کار متوقف شود.

رضایی اظهار کرد: مطالعات برای تأمین زمین طرح انتقال صنوف آلاینده در مکان‌های دیگر اجرایی شده و این مهم با جدیت دنبال می‌شود و البته در راستای انتقال صنوف مزاحم، شهرک خودرو نیز در کلانشهر اراک ایجاد شده که بسترهای لازم برای انتقال صنوف خودرویی (صافکاری، مکانیکی و نمایشگاه‌های خودرو) را در خود دارد.

وی تصریح کرد: هنوز شمار زیادی از صنوف خودرویی به شهرک خودرو منتقل نشده‌اند که معضلات متعددی عامل این مسئله است و سیاست‌های تشویقی خوبی برای انتقال این صنوف در نظر گرفته شده است.

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اراک افزود: ایجاد بازارچه خرید و فروش پرندگان در اراک نیز امسال در دستور کار قرار گرفته که در این خصوصی زمینی در میدان فراهان اراک پیش‌بینی شده و با تهیه نقشه‌های آن اقدامات برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار کلید خورده است.

کد خبر 454383

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر شهرداری اراک صنایع آلاینده کلانشهر اراک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اراک انتقال صنوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک

عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد. معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود. اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد. او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند. اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • مجتبی حسینی 100 میلیون جریمه شد
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد