Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@15:34:54 GMT

پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۵۸۲۳

پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند

به گزارش خبرآنلاین از اروند؛ در این نشست که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند و اعضاء شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹در سالن شهید عبدالرضا موسوی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، ضمن مروری بر برگزاری مراسم سال گذشته و دریافت نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات؛ تعیین چگونگی برگزاری برنامه های هفته پژوهش سال جاری با توجه به شیوع گسترده بیماری کویید ۱۹ و چگونگی تقدیر از پژوهشگران برگزیده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت اله طمیمیان با اشاره به دستاوردهای هفته پژوهش و فن آوری سال گذشته در منطقه آزاد اروند و با تأکید بر اینکه پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند؛ خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهدافی که هفته پژوهش دنبال می کند تبدیل علم و دانش روز به ارزش و ایجاد جهش در راستای تولید و بخش های دیگر جامعه است.

 وی تصریح کرد: از جمله مواردی که کشورهای پیشرفته به آن توجه کرده اند؛ تبدیل علم به ثروت بوده و در همین راستا توانسته اند علمی که در اختیار نخبگان است را وارد بدنه جامعه، اقتصاد و تولید کنند و مشکلات جوامع شان را در زمینه های مختلف حل و رشد چشمگیری داشته باشند.

طمیمیان اظهار داشت: در این کشورها دانشگاه ها بعنوان دانشگاه های نسل چهارم و حتی فراتر از آن مرجع جامعه هستند و در جایگاهی قرار دارند که جوامع بشری تمام مشکلات سخت و پیچیده شان را با مراجعه به دانشگاه ها حل می کنند.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز نقش پژوهش در توسعه کشور را تعیین کننده دانست و اذعان داشت: کشور ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه باید به امر تحقیق و پژوهش توجه بیشتری داشته باشد به همین دلیل اگر بین بدنه اقتصاد و نخبگان دانشگاهی ارتباط صحیحی وجود داشته باشد قاعدتا بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل و به دستاوردهای مهمی می توانیم برسیم.

وی اهداف بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور و ارتقای منزلت و جایگاه پژوهش و فناوری، معرفی توانمندی های پژوهشی، فناوری و نوآور کشور، تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و فناوران کشور در کنار فراهم سازی زمینه ارتباط حوزه تخصصی با حوزه پژوهش و فناوری از جمله اهداف اصلی این رویداد است.

الیاسی ادامه داد: شعار هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹« پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» است که  با توجه به آن روزهای این هفته نیز نام گذاری شده اند.

علی الیاسی در توضیح نام روزهای این هفته، گفت: «پژوهش و فناوری: مدرسه و دانشگاه»، «پژوهش و فناوری: مشارکت ملی»، «پژوهش، فناوری و جهش تولید»، «بزرگداشت پژوهشگران و فناوران»،«پژوهش فناوری و علوم انسانی» و« پژوهش، فناوری و اثر بخشی اجتماعی » اسامی روزهای این هفته است که با توجه به آن برنامه ریزی های گوناگونی انجام شده است.

۴۶

کد خبر 1453533

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد منطقه آزاد اروند پژوهش و فناوری هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و ۲ این طرح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و 2 این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ماده یک این طرح را با 147 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع به تصویب رساندند.

بر اساس ماده یک این طرح؛ به منظور دستیابی به فناوری های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی و توسعه آن ها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برتر ساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تامین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می شود با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید محسن فخری زاده، تشکیل می گردد.

همچنین نمایندگان با ماده 2 این طرح با 147 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع موافقت کردند.

در ماده 2 این طرح آمده است: سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت موسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چارچوب مقررات نیروهای مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف