Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، میزان آرای مردمی بایدن ۷۷ ساله در تاریخ انتخابات آمریکا بی‌نظیر بود و حتی رکورد باراک اوباما را هم شکست. با این حال، امسال نزدیک به ۶۲ درصد مردم آمریکا در انتخابات شرکت کردند که تا امروز رقمی نزدیک به ۱۵۰ میلیون نفر می‌شود. ضمن اینکه شمارش آرا تقریبا در هیچ‌یک از ایالت‌های ۵۰گانه به پایان نرسیده و انتظار می‌رود رقم نهایی به حدود ۱۵۵ تا ۱۶۰ میلیون رای برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ معاصر آمریکا بیشترین میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری با ۶۳ درصد مربوط به سال ۱۹۶۰ است؛ دوره‌ای که جان اف کندی در رقابت با ریچارد نیکسن فقط ۲۲صدم درصد بیشتر رای آورد و با اینکه فقط در ۲۲ ایالت پیروز شد اما در آرای الکترال ۳۰۳ بر ۲۱۹ بر رقیب پیشی گرفت. در دو دوره پس از آن هم میزان مشارکت مردم ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب ۶۲.۸ و ۶۲.۵ درصد بود که در اولی لیندن جانسن با ۶۱ درصد آرا پیروز شد و در دومی ریچارد نیکسن جمهوریخواه به کاخ سفید راه یافت.

در هر حال، پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا سال ۱۸۷۶ برگزار شد با مشارکت ۸۱.۸ درصد افراد دارای شرایط رای دادن. آن دوره یکی از پرچالش‌ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ایالات متحده و فرد برنده با رای مجلس نمایندگان به کاخ سفید رفت. با اینکه آرای راترفورد بیرچارد هایس جمهوریخواه کمتر از رقیب دموکراتش ساموئل تیلدن بود و رای الکترال هیچ‌یک به نصاب قانونی نرسیده بود، مجلس نمایندگان ۲۰ الکترال کالج را به حساب هایس ریخت تا او با اختلاف فقط یک رای الکترال رئیس جمهوری آمریکا شود.

۱۴۴ سال پیش تعداد آرای الکترال ۳۶۹ بود و هر نامزد می‌توانست به عدد جادویی ۱۸۵ برسد، رئیس جمهوری آمریکا می‌شد. هایس که در آرای مردمی سه درصد (حدود ۲۵۰ هزار رای) کمتر از تیلدن رای آورده و در الکترال کالج ۱۶۵ به ۱۸۴ از رقیب دموکرات عقب بود، سرانجام ۲۰ رای سرگردان را با تصمیم نمایندگان از آن خود کرد و پیروز یکی از پرچالش‌ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا شد. تعداد رای‌های هایس چهار میلیون و ۳۴ هزار و آرای تیلدن چهار میلیون ۲۸۸ هزار بود.

تا پیش از سال ۱۸۲۸ هیچ آمار معتبر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دست نیست اما در دو سوم پایانی قرن ۱۹ همواره بیش از ۷۰ درصد مردم پای صندوق می‌رفتند و میزان مشارکت بالا یک سنت و عادت شده بود. دومین انتخابات پرشور تاریخ ایالات متحده هم با ۸۱.۲ درصد مشارکت مردم سال ۱۸۶۰ برگزار شد و در آن آبراهام لینکلن رقیب دموکرات خود استفن داگلاس را برد. هر چند پیش از ورود لینکلن به کاخ سفید، هفت ایالت جنوبی جدا شده بودند و او در بحرانی‌ترین دوران ایالات متحده با جنگ‌های داخلی آمریکا درگیر بود.

در سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۲۴ که زن‌ها هم حق رای دادن به دست آورده بودند، میزان مشارکت با دو برابر شدن تعداد رای‌دهنده‌ها به ۴۹.۲ و ۴۸.۹ درصد افت کرد. در سال‌های اخیر میزان مشارکت بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بود و بدترین رکورد هم سال ۱۹۹۶ با ۴۹ درصد رقم خورد؛ دوره‌ای که بیل کلینتن دموکرات رقیب خود باب دُل را برد و چهار سال دیگر در کاخ سفید ماندگار شد. چهار سال پیش ۵۹.۲ درصد مردم آمریکا در انتخابات شرکت کردند.

کد خبر 563825 برچسب‌ها انتخابات 2020 آمريكا آمریکا - دونالد ترامپ آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 2020 آمريكا آمریکا دونالد ترامپ آمریکا جوزف بایدن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده میزان مشارکت رای الکترال کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌وبختیاری تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز (سه شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز _شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۳/۲ میلی‌متر


بروجن: ۱۴/۲ میلی‌متر


لردگان: ۰/۷ میلی‌متر


کوهرنگ: ۹/۳ میلی‌متر


اردل: ۴/۸ میلی‌متر


فارسان: ۱۶/۷ میلی‌متر


بن :۱/۱ میلی‌متر


سامان: ۲/۱ میلی‌متر


شلمزار: ۶/۴ میلی‌متر


فرخ شهر: ۲/۹ میلی‌متر


مال خلیفه: ۳/۴ میلی‌متر


سورشجان: ۸/۴ میلی‌متر


بلداجی: ۵/۸ میلی‌متر


ایلبگی: ۱/۲ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۱۳/۸ میلی‌متر


بازفت: ۶/۵ میلی‌متر


لیرابی: ۹/۱ میلی‌متر

کد خبر 744924

دیگر خبرها

  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال وبختیاری
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس