Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، صدور حکم پیمانی و شروع فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مهارت آموزان را مشروط به دریافت گواهی گذراندن دوره مهارت آموزی و کسب موفقیت در اصلح دانست و گفت: با درج امتیاز نهایی فرایند اصلح در این گواهینامه، معلمان می توانند از مزایای آن در فرایندهای آتی استخدام رسمی، آزمایشی و رتبه بندی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، کچوئیان، با تاکید بر لزوم کاربرد ارزشیابی در راستای اصلاحات آموزشی، نظام آموزش معلمان و تربیت معلم را مستثنی از این قاعده ندانست و تصریح کرد: ارزشیابی، فرصتی مناسب برای تعمیق فعالیت های یادگیری و تغییر آن به سمت فعالیت های توام با اندیشه است.

کچوئیان، پیگیری مستمر یادگیری و پیامدها و اثرات آن را لازم و ضروری خواند و گفت: با ارزشیابی دانش‌آموختگان، سطح شایستگی‌ افراد اعتبارسنجی می شود.

وی، طراحی و اجرای برنامه جامع ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای معلمی توسط فعالان و کارکنان  مرکز سنجش، مستقر در معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان را فرصتی مناسب برای دستیابی‌ به این مهم دانست و گفت: در همین خصوص دانش، مهارت، نگرش و توانایی‌های مهارت‌آموزان با توجه به رشته مهارت‌آموزی افراد در قالب مؤلفه‌های چهارگانه ارزیابی می شود.

این مقام مسئول، صدور حکم پیمانی و شروع فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مهارت‌آموزان را مشروط به دریافت گواهی‌نامه گذراندن دوره مهارت‌آموزی و کسب موفقیت در اصلح عنوان کرد و یادآور شد: با درج امتیاز نهایی فرایند اصلح در این گواهینامه، بنا بر اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، معلمان می توانند از مزایای آن در فرایندهای آتی استخدام رسمی، آزمایشی و رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ماموریت اصلی این دانشگاه در راستای تضمین کیفیت نومعلمان، با متنوع برشمردن ارزشیابی جامع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی اظهار داشت: به منظور دستیابی به اهداف مد نظر و ارتقای کیفیت آزمون جامع مهارت آموزان، هر سال شاهد تلاش گروهی از استادان مدعو دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور هستیم تا فضای طراحی سئوالات هرچه بیشتر با برنامه ‌درسی و محتوای دوره‌های مهارت‌آموزی سازگار باشد.

کچوئیان، سئوالات طراحی شده آزمون سال جاری مهارت آموزان ماده ۲۸ را متفاوت با سال گذشته در رشته‌های مختلف شامل ۷۰ سوال‌ چندگزینه‌ای سناریو محور خواند و با اشاره به نحوه طراحی محتوای سئوالات از محتوای پودمان‌های آموزشی و اسناد مرتبط با هر رشته گفت: اخلاق حرفه ای، با ۱۵ سؤال، دانش موضوعی با ۲۰ سؤال، محتوای تربیتی با ۱۰ سؤال و دانش تربیتی - موضوعی با ۲۵ سؤال  از محورهای اصلی آزمون جامع مهارت آموزان طی سال جاری به شمار می رود.

این مقام مسئول، فرایند اصلح را مشتمل بر سه مؤلفه تدریس عملی، فرهنگی و کتبی اعلام و شرط قبولی مهارت آموزان در اصلح را کسب ۶۵ درصد امتیاز در هر مؤلفه ذکر کرد.

وی، کسب امتیاز ۲۹۲.۵ از مجموع ۴۵۰ امتیاز آزمون کتبی را شرط لازم برای دریافت گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی عنوان کرد و گفت: مهارت آموزانی که کمتر از حد نصاب‌ تعیین شده در مولفه ای را کسب کرده باشند، با فاصله زمانی حداقل سه ماه می‌توانند درخواست شرکت مجدد در سنجش آن مؤلفه‌ را داشته باشند.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، فرایند آزمون جامع مهارت آموزان را مبتنی بر مستندات قانونی صریح و روشن نظام آموزشی کشور دانست و افزود: این آزمون مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران، تصریح مکرر زیر نظام تربیت معلم و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از زیرنظام‌های شش‌گانه اصلی نظام تربیت رسمی و عمومی، بند ۱ ماده ۲ و شروط ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و قید گذراندن که مستلزم معیار نهایی گذراندن است، قانونی است.

وی، همچنین برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق ۱۴۰۴ مصوب هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان، مصوبات جلسات ۱۴ تا ۲۰ شورای دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن مهم سیاست‌گذاری دانشگاه حسب اساسنامه دانشگاه، برنامه درسی دوره یکساله مهارت‌آموزی، مصوب جلسه بیستم شورای دانشگاه، نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری، مفاد و شروط مصرح دفترچه آزمون استخدامی منتشر شده توسط سازمان اداری و استخدامی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و دادنامه هیأت تخصصی استخدامی دیوان عدالت اداری و رد درخواست مبنی بر ابطال آزمون اصلح را از دیگر مستندات قانونی آزمون جامع مهارت آموزان ماده ۲۸ ذکر کرد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، اصلح سال جاری را ویژه مهارت‌آموزانِ پذیرفته ‌شده آزمون استخدامی سال ۱۳۹۸ دانست و ادامه داد: مهارت‌آموزانی که پودمان‌های آموزشی و سایر مؤلفه ها را با موفقیت طی کرده باشند از نظر معاونت آموزشی مجاز به شرکت در آزمون کتبی اصلح هستند.

کچوئیان، تصریح کرد: کلیه مهارت‌آموزانی که در دوره‌های مهارت‌آموزی سال‌های قبل شرکت کرده‌  و کارنامه فرایند اصلح این افراد ناتمام اعلام شده است، ضروری است با مراجعه به رابط مهارت‌آموزی محل تحصیل آخرین پودمان خود، با دریافت مجوز شرکت در فرایند اصلح از معاونت آموزشی، برای دریافت گواهینامه گذراندن دوره مهارت‌آموزی، در آزمون پیش رو شرکت و مؤلفه‌های باقیمانده را با موفقیت پشت سر گذارند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از مهارت آموزان خواست برای دریافت اطلاعیه های مربوط به آزمون اصلح به نشانی اینترنتی https://cfu.ac.ir/marzyabi این معاونت مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در پایان نشانی اعلام شده را تنها مرجع رسمی اصلح ذکر کرد و با تاکید بر حفظ ارتباط مستمر مهارت آموزان تا زمان برگزاری آزمون با این نشانی تصریح کرد: اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با آزمون جامع مهارت آموزان ماده ۲۸ علاوه بر درج در سایت معاونت نظارت و پرتال اصلی دانشگاه فرهنگیان، از سایر خبرگزاری ها و رسانه های معتبر کشور نیز اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان آزمون جامع مهارت آموزان مهارت آموزان ماده ۲۸ معاونت نظارت مهارت آموزی فرایند اصلح حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند

بخشی از دانش‌آموزان و طلاب می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند این موضوع از خرداد امسال اجرا خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین‌نامه «جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فنّاوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

طبق ماده 5 این آیین‌نامه، سالانه حداقل 10 درصد ظرقیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور خواهد بود.

«سالانه حداقل 10 درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی کشور مبتنی بر نیازسنجی نقطه‌ای و همراه با تعیین رشته و شغل‏‌محل‌های به‌کارگیری افراد در آموزش‌وپرورش، به جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزی به­‌صورت پذیرش بدون آزمون از طریق روش جایگزین پیش‌بینی‌شده در این ‌آیین‌نامه با رعایت انتشار آگهی عمومی، اختصاص می‌یابد.»

کدام دانش‌آموزان و طلاب بدون کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند؟

شرایط ورود بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان

شناسایی و جذب استعدادهای برتر در میان دانش‌آموزان و طلاب از طریق فراخوان عمومی انجام خواهد شد.

استعدادهای برتر این افراد هستند:

راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری المپیادها با تأیید باشگاه دانش‌پژوهان جوان.

برگزیدگان مسابقات رسمی قرآنی، فرهنگی ـ هنری و ورزشی، در سطوح استانی و کشوری، با تأیید معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان (بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی، روبوکاپ آزاد ایران و مانند آن)، جشنواره‌های فنی ـ مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مانند آن، برگزیدگان مسابقات ملی ‌دانش‌آموزی (مانند جشنواره پژوهش­‌سراهای دانش‌آموزی و...) و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی، با تأیید بنیاد ملی نخبگان، سمپاد، معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

حافظان کل یا 10، 15 و 20 جزء قرآن کریم، با تأیید سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی.

اعضای مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل.

برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی (راه‌یافتگان به مرحله کشوری).

دارندگان رتبه‌ زیر 1000 کشوری در کنکور (با ضریب تأثیر متفاوت).

دارا بودن امتیاز معدل 16 در آزمون نهایی (به‌صورت تأثیر ضریب مثبت و منفی).

ضریب تأثیر امتیازات متناسب با رشته‌ داوطلب در دانشگاه فرهنگیان تدوین و اعمال‌ می‌‌شود و جمع امتیازات ملاک عمل خواهد بود.

دستورالعمل مربوط به حمایت از رشته‌های حائز اولویت با تأکید بر آموزش ابتدایی و علوم انسانی تدوین خواهد شد.

به‌روزرسانی و پایش مسابقات، جشنواره‌ها، رویدادها توسط دبیرخانه و با تأیید ستاد تعلیم و تربیت انجام خواهد شد.

برگزیدگان مرحله استانی و کشوری مسابقات، جشنواره‌ها و رویدادها، متناسب با کیفیت هرکدام از آن‌ها، سقف امتیاز متفاوت خواهند داشت.

پذیرش برای دانش‌آموزان تا دو سال پس از دانش‌­آموختگی و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

پذیرش برای طلاب تا دو سال پس از فارغ‌­التحصیلی از سطح ­یک و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

در همین ارتباط رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آیین‌نامه پذیرش استعدادهای برتر ملی(پذیرش بدون کنکور) دانشگاه فرهنگیان ازخرداد ماه 1403 اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعدادهای برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش آموزان و طلاب می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی  از طریق هیئت جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه  به صورت رسمی از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی  (WWW.CFU.AC.IR)  اطلاع رسانی گسترده خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت امسال این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین‌نامه  مشوق‌هایی برای استعدادهای برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی