Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم پور با بیان اینکه مسئولان برای دلگرمی و امیدوار کردن مردم جهت شرکت پرشور در انتخابات اهتمام جدی داشته باشند گقت: باید انتخاباتی پررونق و رقابتی در انزلی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، مجید هاشم پور امروز (دوشنبه، ۱۹ آبان) در جلسه معارفه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرستان بندرانزلی گفت: در طول بیش از چهار دهه برگزاری انتخابات همواره با حضور و مشارکت پرشور مردم روبرو بودیم اما متاسفانه در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به علت تحریم ها، شیوع ویروس کرونا و مجموعه عوامل مختلف مشارکت مردمی کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان با اشاره به نزدیکی انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری افزود: مدیران و مسئولان اجرایی بکوشند تا امید و اعتماد به آینده نظام و حاکمیت در دل و جان مردم روشن بماند.


هاشم پور یاد آور شد: این حضور از نشانه ها و مولفه های برخورداری از پایگاه مردمی جمهوری اسلامی ایران در بین ملت است.


وی تاکید کرد: کشور ما در شرایط خاصی به لحاظ مشکلات و مسائلی که به واسطه تحریم های اقتصادی ایجاد شده، قرار دارد و متاسفانه جامعه جهانی نیز با این عمل ظالمانه همراهی کرده است.


هاشم پور افزود: دشمنان سعی دارند دولت را در زمینه برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم ناتوان نشان دهند تا بدین وسیله این سرمایه های اجتماعی که همانا اعتماد مردم است، کاهش یابد.


وی تعامل، همدلی، وحدت و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف و دستگاه‌های حاکمیتی را سبب خنثی ساختن این رفتارهای خصمانه اعلام کرد.


*با تفکر و نوآوری می توان مشکل اشتغال و معیشت را رفع کرد
اسماعیل میرغضنفری نیز در این جلسه راه برون رفت از تحریم های ناجوانمردانه را بهره گیری از امکانات روز اعلام کرد و افزود: امروزه که منابع اشتغال محدود تر شده است می توان با تفکر و نوآوری مشکل اشتغال و معیشت را رفع کرد.

 

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه در دنیای کنونی انسانهای دارای فکر و اندیشه با بهره گیری از تکنولوژی می توانند معیشت خانواده خود را متحول کنند، ابراز امیدواری کرد بتوان با استفاده از این امکانات نیازمندی های جامعه را در زمینه اشتغال بیشتر رفع کرد.


وی یکی از امتیازات دولت تدبیر و امید را استفاده از توانمندی بانوان عنوان کرد و بیان داشت: بندر انزلی یکی از شهرستان های برتر استان در زمینه بهره گیری از توان مدیریتی بانوان بوده است.


میرغضنفری افزود: این شهرستان با جمعیت ۹۰ درصدی شهری در تولیدات کشاورزی با مشکل مواجه بوده و تنها شهرستانی است که بیشترین درصد عایدات آن در حوزه صید و صیادی می باشد که متاسفانه در سالهای اخیر بیشترین آسیب‌ها را در این حوزه متحمل شده است.


وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری فی مابینی که در عمر باقی مانده از دولت تدبیر و امید مانده بتوان این مشکلات را رفع کرد.


فرماندار انزلی تصریح کرد: شهرستان بندر انزلی از مقاصد گردشگری و توریست پذیر استان گیلان و کشور محسوب می شود اما امسال به لحاظ درآمد، هتل داران و رستوران داران آسیب های زیادی دیده است.


وی محدودیت های ایجاد شده در زمان کرونا را دلیل عمده آسیب به اشتغال و معیشت مردم دانست و تصریح کرد: این امر موجب شد ما کسر درآمد و عایدات مردم را شاهد باشیم و بیشترین مشکل حال حاضر معوق ماندن وام‌های کسب و کار است.


میرغضنفری با بیان اینکه رضایت مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارند خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک اصل مطرح بوده و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در بیانات رسمی خود مردم را ولی نعمت خود دانسته اند. بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی متکی بودن به پشتوانه مردمی آن است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مردم سالاری دینی اشاره می‌کند.

 

گفتنی است، طاهره تونگو از آذر ۸۹ وارد انزلی شد و به مدت دو سال و نیم معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرستان بندرانزلی را برعهده داشت‌.


سمانه حسيني نويد متولد سال 1362، دارای مدرك كارشناسی علوم سياسي، كارشناسی حقوق و كارشناسی ارشد روابط بين الملل است كه طی حكمی از سوی  استاندار گيلان به عنوان معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرستان بندرانزلی معرفی شد.


او پیش از این بخشدار مرکزی لاهیجان، سرپرست گروه برنامه ريزی و امور عمرانی، مشاور بانوان و خانواده فرمانداری لاهيجان، مسئول امور شهری و روستايی و مسئول ساماندهی سواحل لاهيجان بود.






پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: معیشت مردم معیشت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

مسئولانِ محترم باید همه همت خود را بگذارند برای ارتقای معیشت مردم. سفره کوچک، پدر خانواده را کوچک می‌کند. این دولت و آن دولت هم ندارد. پدر که کوچک شد نمی‌تواند برای بزرگی و بزرگواری اهل خانه و خانواده‌اش کاری بکند چه رسد برای خانه بزرگتر که اسمش کشور است.

این هم با تغییر رئیس جمهور، تغییر نسبت نمی‌پذیرد. فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است .این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند.

اتفاقا کسانی که خود را نماد دین معرفی می‌کنند اگر کم بگذارند و یا حتی به‌رغم همه توان نتوانند کار را پیش ببرند، ایمان مردم بیشتر آسیب می‌بیند. پس به صدای بلند باید هشدار داد مسئولان محترم دولت را که حواس‌شان را جمع و تلاش‌شان را افزون‌تر کنند در برابر دشمن غدار که فقر اسم دیگر آن است.

بشنوند سخنِ حضرتِ آیت‌الله جوادی آملی را در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه را می‌خوانیم که به کلامِ نورانی امام علی(ع) هشدار می‌دهند: "مَا ضَرَبَ ‌الله الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ؛ هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست." این اصل اول؛ اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد." ایشان هشدار می‌دهند که، "حواستان جمع باشد. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست."

ایشان حتی پاسخ آنانی که مدام "شعبِ‌ابی‌طالب" را به رخ می‌کشند تا به زعم خود مردم را به ضرورت مقاومت همیشگی توجه دهند را هم می‌دهند: در جریان شعب‌ابی‌طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر امتحانش را پس داد،فرمود: "اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل‌؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز!" دلیلش را هم کلام نبوی می‌دانند که اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری باقی نخواهد ماند.

این مرجع حکیم، بر کار علمی و درس گرفتن از تجربه دیگران هم تأکید دارند که "چگونه می‌شود که قیمت یک نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟" ایشان بر اختلاس و ربا هم می‌خروشند و متولیان امر را به ضرورت راه بستن بر این مفاسد می‌خوانند. حضرت آیت‌الله جوادی آملی، اساس و وظیفه همه مسئولین را حفظِ آبروی مملکت می‌دانند. این هم زمانی اتفاق می‌افتد که "کسی با دست خالی به خانه‌اش نرود."

وجود شرایطی چنین هم "به تولید وابسته است. تولید هم سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست، تولید خواهش نیست، تولید علم است و علم است و علم است و علم." این مرجع تقلید، آنچه "شرطِ بلاغ" است را با مسئولان گفت. حالا این حضرات هستند که از این سخن باید "پند" گیرند. اصلا هم حق ندارند "ملال" گیرند. کسی چنین اختیاری به آنان نداده است. هرچه تا کنون ملال گرفتند و گرفتند و باعث افزایش ملال و تلخ کامی مردم شدند کافی است. باید پند گیرند و به کار بندند تا امور به سامان برسد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898501

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست