Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ورود نخستین تجهیزات تأمین شده از سوی اپراتور هندی به بندر چابهار تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد که ارزش این تجهیزات ۷ میلیون یورو برآورد می‌شود.

به گزارش تین نیوز، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های آتی این سازمان برای توسعه بندر چابهار، اظهار کرد: در پایان سال جاری شاهد ورود نخستین تجهیزات تأمین شده از سوی اپراتور هندی بندر چابهار خواهیم بود که این تجهیزات شامل یک دستگاه جرثقیل ساحلی به ارزش حدود ۷ میلیون یورو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متعاقباً تجهیزات بعدی نیز به زودی وارد کشور می‌شود و قابلیت بندری چابهار افزایش پیدا می‌کند.

راستاد در پاسخ به این سؤال که «مردم چابهار نگران تردد قطار و کامیون‌های باری به بندر از مسیر شهر هستند و بر این گمانند که با توسعه بندر، آرامش شهر بر هم زده می‌شود. سازمان بنادر و دریانوردی چه تمهیداتی به‌منظور برطرف کردن دغدغه‌های مردم در نظر گرفته است؟» گفت: برخلاف نظر برخی از گمانه‌ها، اتفاقاً توسعه بندر، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را برای محیط پیرامونش فراهم می‌کند؛ به‌طوری که با فعالیت‌های اصلی و جانبی در بندر، اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای مردم ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطرنشان کرد: مطمئناً وضعیت فعلی بندر و همچنین توسعه و ارتقای آن به نفع مردم منطقه خواهد بود و مردم چابهار از این بابت نگرانی نداشته باشند.

در ادامه، وی برخی از دستاوردهای مهم سفر وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار طی چند روز گذشته را برشمرد و عنوان کرد: طی این سفر، چندین پروژه که عمدتاً روبنایی پایانه کانتینری و چندمنظوره بودند به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند و همچنین، پروژه‌هایی که بخشی از آن متعلق به بخش خصوصی هستند و شامل تأسیسات مخازن نگهداری محصولات پتروشیمی و نفتی و نگهداری کالا به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان می‌شوند، کار خود را آغاز کردند.

راستاد یادآور شد: یک پروژه مهم دیگر که طی سفر وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن شروع شد، مربوط به کریدور لجستیکی دسترسی بندر چابهار بود. خوشبختانه روند فعالیت‌های بندر چابهار به‌گونه‌ای است که هم در پروژه‌های اجرایی و هم در حوزه عملیات و تخلیه و بارگیری شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون بندر چابهار دارد نقش خودش را در حمل‌ونقل و تجارت دریای کشور تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد، به‌طوری‌ که در زمینه ترانزیت، با توجه به کیفیت زیرساخت، روساخت و موقعیت جغرافیایی بندر، چشم‌انداز بسیار خوبی را برای آن در آینده‌ای نه چندان دور متصور هستیم.

وی درباره نقش تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بر  فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی کشور، گفت: تحریم‌ها از همان ابتدا هدفشان مختل کردن و مسدود کردن فعالیت‌های دریایی و کشتیرانی ما بودند؛ اما خوشبختانه به لحاظ توانمندی و ظرفیت‌های قابل توجهی که ما در حوزه دریایی داشتیم، دشمن از طریق تحریم‌ها نتوانست خللی بر فعالیت‌ کشتیرانی و ورود کالاهای اساسی به بنادر کشور وارد کند.

راستاد افزود: ولی با شیوع ویروس کرونا، متأسفانه تمام اقتصادهای دنیا از جمله تجارت بین‌المللی و دریایی از این موضوع متأثر شدند و اثر منفی بر روی اقتصاد آنان بر جای ماند که ما نیز از این موضوع مستثنا نبودیم و خسارت‌هایی به این مجموعه وارد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در خاتمه تصریح کرد: با وجود خساراتی که شیوع ویروس کرونا بر صنعت دریانوردی کشورمان وارد کرده است؛ اما از نظر روند عملیات اجرایی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات مربوط به آن، خوشبختانه ما توانستیم کارها را به روال گذشته انجام دهیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر چابهار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور راه و شهرسازی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندری که مسافران را جادو می‌کند! + فیلم

چابهار پر است از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های طبیعی که هر جا چشم بچرخانید می‌توانید نشانه‌ای از آن را ببینید. از تالاب لیپار، کوه‌های مریخی تا بندر زیبایی همچون بندر بریس. بندر بریس تقریباً در فاصله ۶۴ کیلومتری مرکز چابهار واقع شده است.

برای رسیدن به بندر زیبای بریس باید از سواحل طلایی مکران به سمت شرق بروید و سپس در مسیرتان به جاده‌ای پر پیچ و خم می‌رسید که از بین کوه‌های مینیاتوری عبور می‌کند. درنهایت وارد جاده‌ای می‌شوید که به روستای بریس و بعد بندر بریس ختم می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بندری که مسافران را جادو می‌کند! + فیلم
  • بندر چابهار پذیرای هزاران گردشگر و طبیعت گرد از اقصی نقاط کشور
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار
  • ثبت حضور بیش از ۱۶ هزار گردشگر در اسکله های خرمشهر
  • اسکله‌های بندر خرمشهر میزبان گردشگران
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام