Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@08:09:55 GMT

۴ داروی گیاهی موثر در درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۸۲۷۸

۴ داروی گیاهی موثر در درمان کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان: کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه چهار فرآورده طبيعی با اجزای گياهی مصوبه كميسيون قانونی سازمان غذا و دارو را برای بهبود علائم بيماری كوويد ١٩ اخذ کرده اند، اظهار کرد: مجوز تولید موقت دو مورد از این فرآورده ها به مدت ۶ ماه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به فرآورده دارویی موثر در درمان کرونا گفت: اسپری دهانی( PHR 160) حاوی ۶ اسانس گياهی جهت كمک به بهبود عوارض ريوی كوويد ١٩ همچون تنگی نفس، سرفه و اكسيژن شريانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی ميوه ۲ گياه با توجه به مدارک كارآزمايی بالينی برای درمان کرونا ارائه شده است و جهت رفع علائم خستگی و بی اشتهايی در مبتلایان به کرونا استفاده می شود.

به گفته جهانپور برای دو فرآورده ديگر كه مصوبه كميسيون سازمان غذا و دارو را اخذ كرده اند، هنوز مجوز موقت صادر نشده است.

در ادامه سخنگوی غذا و دارو مصرف شربت استاپ سيویر را برای كاهش دوران بستری و بهبود هايپوكسی مبتلایان به کرونا موثر دانست.

وی در پایان شربت آنوال اس که حاوی يک جزء گياهی است جهت بهبود برخی علائم كرونا معرفی کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: داروی گیاهی درمان کرونا غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است

رئیس سازمان غذا و دارو در پیامی به مناسبت روز آزمایشگاهیان گفت: نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، در پیام سید حیدر محمدی به مناسبت روز آزمایشگاهیان آمده است:

«۳۰ فروردین، سالروز تولد حکیم جرجانی پزشک، پژوهشگر و آزمایشگر، نامدار ایرانی روز آزمایشگاه نامگذاری شده است. بی‌شک در روزهای حساس شیوع کرونا، در کشور اهمیت کار و زحمات جامعه علوم آزمایشگاهی برای عموم جامعه بیشتر و ملموس‌تر به چشم آمد، جامعه آزمایشگاهی تمام قد در کنار ملت ایران ایستاده و سر افراز و ایثارگرایانه به خدمت اهتمام ورزید.

جامعه آزمایشگاهی حلقه واسطی میان تمامی تلاشگران عرصه سلامت است و در نتیجه تلاش شبانه روزی آنان خطوط درمان و شفای دردمندان محقق می‌گردد.

به پاس این تلاش‌ها، اینجانب فرا رسیدن روز آزمایشگاه را به تمامی همکاران خود در آزمایشگاه مرجع سازمان و معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور، همچنین کسانی که حرفه‌شان علوم آزمایشگاهی است تبریک عرض کرده و برای همگی سلامت و موفقیت را آرزومندم.»

کد خبر 745499

دیگر خبرها

  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید