Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان در استان سمنان با استفاده از پابند الکترونیکی برای یک زندانی از زندان شاهرود آزاد شد، فعالیت مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی آغاز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در آئین افتتاح مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در سمنان ابراز داشت: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی در راستای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر زندان‌زدایی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شریف ابراهیمی تصریح کرد: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی شامل افراد مرتکب جرایم خطرناک یا جرایم درجه یک نمی‌شود.

وی اضافه کرد: زندانیان دارای پابند الکترونیکی، از زندان خارج می‌شوند و مجاز به تردد در محدوده تعیین شده به وسیله قاضی پرونده هستند و اگر محکوم تدابیر و دستورات قضائی را رعایت نکند، در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

پابند الکترونیکی جایگزین حبس

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در این آئین گفت: پابندهای الکترونیکی از طریق سازمان زندان‌ها به استان سمنان اختصاص داده شده و با شناسایی زندانیان واجد شرایط، از امروز پابندهای الکترونیکی نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امید کهربایی اظهار داشت: با تشخیص مراجع قضائی از پابندهای الکترونیک به عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده خواهد شد و مرجع قضائی حوزه مجاز حضور فرد را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه مطابق آئین‌نامه، این پابندها برای افراد دارای جرایم سنگین استفاده نمی‌شود گفت: محکومانی که به حبس‌های زیر یکسال محکوم می‌شوند، به جای گذراندن دوره محکومیت در زندان، با پابند الکترونیک دوره محکومیت را می‌گذراند و حتی این طرح برای متهمان تحت قرار نیز اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه مانیتورینگ این طرح در مرکز استان است، گفت: به دلیل شکل قرارگیری پابند به هیچ عنوان توسط دیگران قابل مشاهده نیست، افراد می‌توانند در جامعه حضور داشته باشند و به صورت الکترونیکی مورد نظارت قرار بگیرند.‌

کد خبر 5067636

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها سمنان ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر بارش باران محدودیت های کرونایی کرمانشاه شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی اردبیل پابندهای الکترونیکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز