Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت جودو استان کرمان که با حضور آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و اعضای مجمع در محل تالار پالیز کرمان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به میراسماعیلی، وی را از ورزشکاران پر افتخار کشور دانست و گفت: این پهلوان واقعی عرصه ورزش با توجه به کسب مدال‌ها و سکو‌هایی که داشتند، سالیان سال در اذهان ماندگار خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او انتخاب محمدی به عنوان رئیس هیئت جودوی استان کرمان به مدت چهار سال را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: همه برنامه‌هایی که در مجمع از سوی وی ارائه شد، پیگیری و به نحو مطلوب انجام شوند.

پاریزی افزود: انتظاری که اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از مجموعه هیئت‌های استانی دارد این است، نگاه عمیقی به آموزش داشته باشند و در این راه از ظرفیت‌های علمی استان که ظرفیت‌های غنی هستند، استفاده کنند.

او تصریح کرد: امروز شاهد تعدد دانشگاه‌هایی در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی در استان هستیم که سرآمد همه آن‌ها دانشگاه شهید باهنر است.

پاریزی بیان داشت: این دانشگاه، هم اساتید بسیار ارزشمندی دارد و هم دانش آموختگان پرتوان و با دانشی که این ظرفیت می‌تواند به ارتقاء رشته‌های ورزشی ما کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه رشته ورزشی جودو جایگاه بسیار ویژه و خاصی دارد، گفت: این رشته ورزشی از رشته‌های المپیکی محاسبه می‌شود.

پاریزی افزود: استان کرمان با توجه به شرایط و جایگاهی که دارد، نیازمند تعامل گروهی، کار دسته جمعی و تیمی و کار برنامه محور مبتنی بر علم است تا بتواند به اهداف خودش که پیشرفت رشته ورزشی جودوست، دست پیدا کند.

او تصریح کرد: برنامه‌هایی که از سوی روسای هیئت‌های ورزشی در مجامع انتخاباتی ارائه می‌شود، باید از سوی معاونین ورزش به دقت رصد و پیگیری شود تا بتوانیم پیشرفت کمی و کیفی رشته ورزشی را ملموس شاهد باشیم.

پاریزی بیان داشت: کرمان پهناورترین استان کشور است، به لحاظ وسعت ۱۱ درصد خاک کشور را تشکیل می‌دهد و به لحاظ جمعیت و تعداد شهرستان، جزو استان‌های قابل توجه در کشور به ویژه در جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بنابراین انتظار است، تحرکات حوزه ورزش متناسب با ظرفیت‌های حوزه جغرافیایی، ظرفیت‌های نیروی انسانی و گستردگی استان با دقت انجام شود.

پاریزی با تأکید بر اینکه هیئت‌های استانی باید اصل تمرکز زدایی را سرلوحه کار خودشان قرار دهند، افزود: هیچ علاقه‌ای ندارم که هیئت‌ها به فعالیت هایشان در شهر کرمان محدود باشند، بلکه رئیس هیئت باید نگاهش به مجموعه هیئتش نگاه استانی باشد و فعالیت‌های حوزه شهرستان کرمان را به خود هیئت شهرستان کرمان تفویض کند و خود را محدود به یک سالن ورزشی، برگزاری مسابقات و کلاس‌های آموزشی شهر کرمان نکند.

او با اعلام اینکه جودو در ۱۳ شهرستان استان فعال است، تصریح کرد: باید تلاش شود، این رشته ورزشی در تمام شهرستان‌ها فعال شود.

پاریزی بیان داشت: این امکان را داریم شهرستان‌های بیشتری را فعال کنیم و اعتقاد داریم کمیت تضمین کننده کیفیت است و باید ورزشکاران زیادی را جذب کنیم تا از دل آن‌ها قهرمانان بیشتری را تحویل دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برگزاری مجامع انتخاباتی اشاره کرد و گفت: مجامع کاملاً عادلانه برگزار می‌شوند و اداره کل هیچ دخالتی در این زمینه ندارد.

پاریزی افزود: در شهرستان‌های شرقی و جنوبی کمبود امکانات، نبود فضای تخصصی و تجهیزات ورزشی برای کلیه رشته‌های ورزشی وجود دارد، بنابراین باید یک برنامه مدون و مستمر داشته باشیم تا بتوانیم این محرومیت زدایی را به نحو مطلوب انجام دهیم که البته اقداماتی پیگیری شده و به زودی همه را از نتایج آن مطلع خواهیم کرد.

او تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان، این استان را نسبت به سایر استان‌های کشور متمایز کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه صنایع مس، مجموعه صنایع سنگ آهن و فولاد اشاره کرد و این‌ها سالانه گردش مالی بسیار بالایی را دارند.

پاریزی بیان داشت: صنعت وظیفه اش ورزش نیست، بلکه وظیفه تولید را دارد، اما بحث ورزش مسئولیت اجتماعی صنایع است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: این مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف باید به افراد متخصص کار واگذار شود.

پاریزی افزود: نگاه‌های غیرتخصصی، امروز ما را به این روز نشانده که فعالیت‌های موازی در استان بتوانند همه را مستأصل کند، جامعه ورزش را نگران کند، انگیزه را از قهرمانان رشته‌های ورزشی بخش‌های انفرادی و تک استعداد‌هایی که می‌توانند برایمان در رقابت‌های المپیک کسب سهمیه کنند، بگیرد.

او تصریح کرد: چه کسی باید بودجه باشگاه‌های ورزشی را هدفمند کند، نقش اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی و سیاستگذار ورزش در استان کجاست، اگر بنگاه‌های اقتصادی و مجموعه باشگاه‌ها قرار است به صورت جزیره‌ای تصمیم بگیرند ما این فعالیت را در مجموعه بنگاه‌ها و صنایع نمی‌خواهیم، بلکه می‌توانند آن را روی تولیدشان هزینه کنند؛ چرا که اگر اشتغال برای مردم در مناطق محروم ایجاد شود، مطلوب‌تر از این است که در ورزش هزینه شود، اما بی عدالتی ایجاد کند.

پاریزی بیان داشت: ما این مسئله را به جد پیگیری می‌کنیم، اما در کنار پیگیری ما، مطالبه گری جامعه ورزش را در تمام رشته‌ها می‌خواهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ما باید برای مجموعه باشگاه هایمان ساختار تعریف کنیم تا متناسب با آن ساختار عمل شود و حتی دخالت‌های سیاسی از مجموعه باشگاه‌ها برداشته شود، تا آن ساختار بتواند جدای از شهرستان‌های برخوردار، کانون‌های استعدادیابی ما را در جنوب و شرق استان پوشش دهد.

پاریزی افزود: باید با این ساختار بتوان پیشرفت ورزش را در رشته‌هایی که امکان رشد دارند و برای کسانی که امکان استعداد دارند و می‌توانند در رقابت‌های المپیک کسب سهیمه کند، محقق کرد.

او بیان اینکه استان کرمان با این همه ظرفیت چرا نتوانسته تاکنون سهمیه‌ای را در رقابت‌های المپیک کسب کند، تصریح کرد: بازخورد و کار ما در حوزه قهرمانی، کسب سهمیه المپیک است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کسانی که مسئولیت می‌گیرند باید استان را پوشش دهند، اگر استعدادی در این استان وجود داشته باشد و نتوانیم آن را پیدا کنیم و پوشش دهیم، مدیون هستیم.

پاریزی با اعلام اینکه رسانه‌ها در بحث پیگیری برنامه‌ها می‌توانند ما را نقد کنند، افزود:، ولی فعالیت‌های ورزشی باید گستردگی داشته باشد تا پیشرفت ورزش را خارج از همه مسائل اقتصادی و کرونا پیگیری کنیم.

او تصریح کرد: کسانی پیروز هستند که از همین تهدید به عنوان فرصت استفاده کنیم، مانند کاری که فدراسیون جودو در زمان تعلیق انجام داد.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در کنار هم شاهد ارتقاء وضعیت ورش استان، افزایش آمار ورزشکاران، هدفمند شدن بودجه باشگاه‌ها و ساختار دهی، نظم و پیگیری موارد باشیم تا علاوه بر نشاط اجتماعی در حوزه همگانی، کسب سکو‌های ملی و بین المللی را از سوی ورزشکاران داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون جودو مجمع انتخاباتی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت او تصریح شهرستان ها رشته ورزشی باشگاه ها هیئت ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع انتخاباتی فدراسیون سه گانه صبح روز چهارشنبه برگزار و محمدکاظم حججی به عنوان رئیس جدید انتخاب و معرفی شد.   در این مجمع رأی‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون نیز برگزار شد و نفرات زیر انتخاب شدند:   محمد نصیری با ۴۱ رأی به عنوان نایب رئیس   زهرا بهشتی راد با ۴۱ رأی به عنوان نایب رئیس   سیروان عزیزی با ۴۱ رأی به عنوان خزانه‌دار   فرامرز رنجکش با ۳۷ رأی به عنوان کارشناس خبره   فاطمه واحدی با ۴۱ رأی به عنوان کارشناس خبره   حامد یادگاری دهکردی با ۴۰ رأی به عنوان نماینده هیئت‌های استانی   علی ایران‌منش با ۳۹ رأی به عنوان نماینده باشگاه‌های ورزشی ­

دیگر خبرها

  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر