Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار با اشاره به انتخاب هشت اثر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره توسط هیئت بازبین از بین ۱۸ اثر ارسال شده به دبیرخانه گفت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره که قرار بود در اسفند ماه ۹۸ در بیجار برگزار گردد به امید بهبود شرایط به سال ۹۹ موکول گردید که با توجه به ادامه گسترش این ویروس بر اساس جمع بندی صورت گرفته این دوره از جشنواره به صورت غیر حضوری و با بازبینی فیلم این ۸ نمایش برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌افزود: هنر و فرهنگ از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت و توسعه محسوب می‌گردند و تعطیلی این بخش می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را در بلند مدت برای جامعه به همراه داشته باشد که برای جلوگیری و کم کردن این آسیب‌ها باید با برنامه ریزی و به شیوه‌های ممکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های هنری و فرهنگی مناسب را اجرایی کرد.

مرادی ادامه داد: هنرمندان در برهه‌های مختلف و در سخت‌ترین شرایط جنگ، زلزله، مبارزه با ناهنجاریهای اجتماعی، مبارزه با فساد و بی‌عدالتی، برجسته سازی خدمات و یا نواقص موجود، ظلم و ستم جهانی، مبارزه با امپریالیسم و وقایع روز که نیاز به آگاهی سازی اجتماعی بوده، ایجاد روحیه امید و نشاط اجتماعی با کمترین ادعا در عرصه حاضر بوده‌اند و حاصل آن به تصویر درآوردن هزاران اثر هنری با مضامین گوناگون است که نقش این آثار در امنیت پایدار و پیشرفت کنونی کشور انکارناپذیر است.

دبیر دومین جشنواره تئاتر وتار ادامه داد: هنر تئاتر از آن دسته هنرهایی است که در این زمینه‌ها خوش درخشیده و در روشنگری جامعه و بیان دردها و مشکلات و خوبی‌ها و زشتی‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و زبان مردم شده و خصوصاً در جریان سازی هنر انقلاب اسلامی از همان ابتدای انقلاب و سپس دوران دفاع مقدس به میدان آمد و آثار ماندگاری را خلق کرد.

وی افزود: آقایان توحید معصومی، صابر دل بینا، فارس باقری، فاتح بادپروا و خسرو سینا به عنوان هیئت داوران دومین جشنواره استانی تئاتر وتار از سوی دبیرخانه این جشنواره انتخاب شده‌اند.

مرادی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و قدردانی از زحمات گروه‌های نمایشی استان و لزوم توجه به بخش فرهنگ و هنر و جلوگیری از تبعات ناشی از تعطیلی کارهای هنری بر اساس تصمیم ستاد برگزاری جشنواره بخش نهایی و رقابتی این دوره از این رویداد هنری استان به صورت غیر حضوری و با داوری فیلم این آثار ۲۸ و ۲۹ آبان ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی گروه‌های راه یافته به بخش نهایی ویدئوی اجرا را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند عنوان کرد: هیئت داوران پس از بررسی آثار، برگزیدگان این دوره از جشنواره را در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد، طراحی صحنه و موسیقی اعلام خواهند کرد.

بر اساس آرای هیئت بازبین متشکل از فریدون حامدی، صابر نیکبخت و خانم مدیا ذاکری از بین ۱۸ اثر بدون اولویت ۸ اثر از شهرستان‌های سنندج، دیواندره، قروه، سقز و بیجار جهت رقابت در بخش نهایی جشنواره معرفی و انتخاب شدند.

نمایش‌های «در» به نویسندگی و کارگردانی عمران مرادی، «سمفونی حیوانات» به نویسندگی حسن ترقی و کارگردانی کیهان کمانگر، «روئیدن» به نویسندگی و کارگردانی شعیب مکتب داری هر سه از سنندج، نمایش «حال همه ما خوب است» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی علیرضا همتیان از بیجار، نمایش «میان این روزها نشسته‌ام» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی محمد سلیمی از دیواندره، «نمایش ۱۹۸۸» به کارگردانی عادل گنجی و «عطف به سبز» به نویسندگی و کارگردانی نقی حیدری از قروه و نمایش «یک روز بهتر» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل پاشایی هشت نمایش راه یافته به مرحله نهایی را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5067278

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران اسامی داوران حوزه هنری کردستان جشنواره تئاتر استانی امین مرادی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر بارش باران کرمانشاه محدودیت های کرونایی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا قزوین لیگ برتر فوتبال ایران مشهد مجلس شورای اسلامی نویسندگی و کارگردانی بخش نهایی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد