Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@04:12:15 GMT

ستاره هلندی رئال مادرید و خیز برای آقای گلی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۸۹۹۶

ستاره هلندی رئال مادرید و خیز برای آقای گلی

در هفته دوم نوامبر اتفاقات مهمی در تاریخ لالیگا رخ داده است.

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه وقایع نگاری اتفاقات تاریخ در لالیگا، این بار به هفته دوم نوامبر رسیده ایم. کارلس پویول، اسطوره مهم و محبوب بارسلونا موفق شد در این هفته اولین بار با لباس این تیم گلزنی کند. رود فان نیستلروی در این روزها بود که نشان داد مهاجم بزرگی در طول فصل برای رئال مادرید خواهد بود و مارسلو، یکی از بهترین مدافعان تاریخ رئال مادرید در این مقطع به هواداران این باشگاه معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

9 نوامبر: رافا مارکز در لالیگا برای اولین بار موفق به گلزنی شد (2003)

 

در استادیوم بنیتو ویلامارین در 9 نوامبر 2003 تفریبا ساعت 9 شب بود که تیم میزبان یعنی رئال بتیس موفق شده بود بارسلونا را با نتیجه 1-1 متوقف کند. در ادامه ژاوی هرناندز، هافبک بازی ساز بلوگرانا کرنر را به سمت تیرک دروازه نزدیک تر کرنر خود را ارسال کرد و جایی که رافا مارکز، مدافع میانی مکزیکی بارسلونا با پروازی با شکوه و یک ضربه سر دقیق دروازه بتیس را باز کرد.

 

 

رافا مارکز که تابستان گذشته از تیم موناکو در لیگ یک پیوست و برای پنجمین بار در لالیگا در ترکیب قرار گرفت. اولین گل این بازیکن در لالیگا سه امتیاز بسیار ارزشمند برای تیم فرانک رایکارد به ارمغان آورد.

 

در نهایت در مجموع این ملی پوش مکزیکی که 147 بار برای تیم ملی کشورش نیز به میدان رفته، در هفت فصل حضور در نیوکمپ در 163 بازی در لالیگا 9 گل برای بارسلونا به ثمر رساند و در این مدت چهار بار به همراه تیمش کسب عنوان قهرمانی در رقابت های لالیگا را نیز جشن گرفت.

 

11 نوامبر: کارلس پویول اولین گل خود در لالیگا را به ثمر رساند (2001)

 

مدافع راست جوان بارسلونا در نیمه راه صاحب توپ شده، در نیمه والادولید به سمت جلو حرکت کرده و مهاجم هم تیمی خود یعنی خاویر ساویولا را برای ارسال انتخاب کرد. مهاجم آرژانتینی بلافاصله توپ را به ارسال کرده و ناگهان کارلس پویول به سمت دروازه حمله ور شده و نفوذ خود را با یک ضربه پای راست به گوشه دروازه تکمیل کرد تا اولین گل لالیگایی خود را در 11 نوامبر 2001 به ثمر برساند. پویول 23 ساله و رشد یافته در لاماسیا همان موقع نیز در نوکمپ بازیکنی محبوب بود و در کنار هواداران این گل را جشن گرفت.

 

 

پویول کارش را به عنوان مهاجم آغاز کرده بود، اما در سومین فصل حضور در تیم اول بلوگرانا نام خود را به عنوان یک مدافع مطرح می کند. این چهره محبوب فقط 13 بار دیگر در مجموع 392 بازی لالیگا گلزنی کرد ، اما او هرگز اشتیاق و میل به موفقیت خود را از دست نداد و همین باعث شد پویول شش عنوان قهرمانی لالیگا با بارسلونا کسب کند.

 

12 نوامبر: رود فان نیستلروی برای فتح پی چی چی ماموریت خود را آغاز کرد (2006)

 

هنگامی که ریکاردو، دروازه بان اوساسونا ضربه از راه دور روبینیو را دفع کرد، رود فان نیستلروی اولین بازیکن حاضر در محوطه بود و در ریباند دروازه را باز کرد. دقایقی بعد ستاره هلندی بار دیگر در مکان و زمان مناسب قرار گرفت تا توپی که به مدافع حریف برخورد کرده بود را با یک ضربه پای چپ تبدیل به گل دوم کند.

 

 

در ادامه اگرچه رائول توپ را به منطقه پشت مدافعان حریف هدایت کرد، اما نیستلروی با حرکت کرده و در نهایت هت تریک کرد. گل چهارم او در این بازی زیباترین گل نیستلروی بود و او توپ را از بالای سر ریکاردو به گوشه بالا فرستاد تا پیروزی 1-4 تیمش را رقم بزند.

 

پوکرمهاجم سابق منچستریونایتد او را در مسیر کسب جایزه بهترین گلزن لالیگا با 25 گل در اولین فصل حضورش در اسپانیا قرار داد. رود فان نیستلروی همچنین در رئال مادرید دو عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد و در ادامه و در اواخر دوره درخشان خود به مالاگا در راه رسیدن به لیگ قهرمانان کمک کرد.

 

14 نوامبر: ایسکو اولین بازی خود در لالیگا را برای والنسیا انجام داد (2010)

 

پیروزی 2-0 والنسیا مقابل ختافه در 14 نوامبر 2010 نتیجه ای به یادماندنی نبود، اما هوادارانی که در آن روز در مستایا حضور داشتند، شاهد اولین بازی بازیساز لاغر اندام و 18 ساله ای به نام فرانسیسکو رومن آلورکون سوارز در لالیگا بودند. این بازیکن اهل اندلس هرگز در والنسیا جا نیفتاد و فقط پس از چهار بازی در لالیگا  و همگی به عنوان بازیکن تعویضی، دوباره به سوی خانه رهسپار گشته و در مالاگا به هم تیمی فان نیستلروی تبدیل شد.

 

 

در آنجا بود که همه به سرعت را از استعداد درخشان ایسکو آگاه شدند و در نهایت این روند منجر به انتقال او در تابستان 2013 به رئال مادرید شد. ایسکو از آن زمان تا امروز دو بار فاتح لالیگا شده و گرچه شاید همه هواداران والنسیا دوست نداشته باشند این حقیقت را به خاطر بسپارند، اما همه چیز از دیدار مقابل ختافه و با پیراهن والنسیا آغاز شد.

 

15 نوامبر: مارسلو نشان داد باید چه انتظاری از او داشت (2006)

 

وقتی در سانتیاگو برنابئو و در 15 نوامبر 2006 رئیس باشگاه رئال مادرید یعنی رامون کالدرون و آلفردو دی استفانو افسانه ای با یک دفاع چپ برزیلی جوان به نام مارسلو ویرا داسیلوا جونیور که به تازگی جشن تولد 18 سالگی را جشن گرفت عکس انداختند، احساس شادی بیشتر از هیجان حس می شد.

 

 

البته هواداران بلانکوس به لطف گل از فاصله دور مارسلو در جریان برتری تیم برزیل در بازی دوستانه چند هفته قبل برابر ولز، نشانه ای از کیفیت هجومی مدافع جدید شان را دریافته بودند. مارسلو آن روز گفت: "تخصص من این است که دفاع را به سرعت به حمله تبدیل کنم"، عملکردی که در طول 14 سال با پنج عنوان لالیگا پیراهن رئال مادرید، در آن تخصص خود را نشان داده است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

رود‌ فان ‌نیستلروی بارسلونا لالیگا پویول پیشکسوت هلند

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا لالیگا پویول رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ستاره سیتی: ترسی از پادشاه اروپا نداریم

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی چهارشنبه شب در چارچوب دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اتحاد روبروی رئال مادرید قرار خواهد گرفت تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعدی این مسابقات روشن شود. 

شاگردان پپ گواردیولا در بازی رفت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با تساوی 3-3 برابر تیم میزبان متوقف شدند و حالا به دنبال استفاده از این فرصت و امتیاز میزبانی هستند که بتوانند بار دیگر در جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان حضور داشته باشند و به تلاش برای دفاع از عنوان قهرمانی ادامه دهند.

گواردیول که یکی از گل‌های تیمش را در بازی رفت به ثمر رساند در آستانه این بازی حساس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« ما قراراست برابر رئال مادرید قرار بگیریم که پادشاه فوتبال اروپا است اما اگر از من بپرسید، باید به شما بگویم که ما هیچ ترس و هراسی از این بازی مقابل آنها نداریم. 

اگر شما از تلاش کردن و انجام دادن کاری بترسید، بهتر است که به تماشا کردنش از تلویزیون ادامه دهید. ما می‌خواهیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا باشیم. اگر می‌خواهید به این هدف برسید، باید رئال مادرید را شکست دهید.»

دیگر خبرها

  • رسمی: داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
  • افتخار ابدی برای چهار ستاره رئال مادرید
  • ادعای ستاره سابق بارسا: رئال بهترین تیم بود
  • گیلاس روی کیک رئال مادرید؛ وینیسیوس جونیور و دنی کارواخال، آماده جدال با بارسلونا
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • احتمال تعلیق موقت تباس از ریاست لالیگا
  • ضدحمله سنگین رئال: لالیگا بدون رئیس می‌ماند!‏
  • توهین باورنکردنی طرفداران بارسا علیه ستاره رئال
  • ستاره سابق رئال: بعید است در اتحاد صعود کنیم!
  • ادعای ستاره سیتی: ترسی از پادشاه اروپا نداریم