Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@08:39:24 GMT

سنت وقف در توسعه عدالت اجتماعی موثر است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۹۸۲۶

سنت وقف در توسعه عدالت اجتماعی موثر است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مجتبی عبدالهی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس گفت: همه ما موظف به ترویج سنت حسنه وقف در بین مردم هستیم و از مسولان شهرستان درخواست و انتظار داریم که به اداره اوقاف شهرستان برای ترویج این سنت حسنه کمک کنند.
 
وی  با بیان اینکه وقف راهکاری مناسب  برای ترویج اقتصاداسلامی و محرومیت زدایی است، اظهار داشت: معرفی سنت وقف در اجتماعات، نماز جمعه و نشست های فرهنگی پس از عادی شدن شرایط بیماری کرونا و با رعایت فاصله اجتماعی راهی برای زنده نگهداشتن سنت حسنه وقف در بین مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مدیرکل اوقاف استان تهران گفت: در موضوع وقف مکلف و مدیون هستیم به واقفینی که دستشان از این دنیا کوتاه است و برای وقفیات خود نیتهایی داشتند را به نحو احسن انجام بدهیم.
 
عبدالهی با بیان اینکه اداره اوقاف زیر نظر دو مجموعه بزرگ خدمات رسانی می کند، اظهار داشت: این اداره بر اساس حکم مقام ولایت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوعات وقفی و شرعیات برای مردم که ولی نعمتان  واقعی ما هستند خدمات رسانی می‎کند.
 
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای رسیدگی  به امورحوزه های علمیه از محل وقف، اقداماتی انجام خواهد شد.
 
مدیر کل اوقاف استان تهران ضمن تقدیر از حجت الاسلام حمیدصابریان گفت: جابجایی مدیران بر اساس تخصص و توانایی طی هر دوره ۳ تا ۴ ساله از سیاست‌های سازمان است و زحمات رئیس اداره اوقاف شهرستان پردیس طی ۳ سال و نیم گذشته قابل تقدیر است.
 
عبدالهی ادامه داد: موقوفه آسیه خانم در شهرستان پردیس یکی از موضوعات اوقافی مهم شهرستان پردیس است و تاکنون با مسولان اداره ثبت و علیرضا آغاجری دادستان شهرستان برای مرتفع شدن مشکلات جلساتی برگزار شده و امید است  که مشکلات موجود  توسط حجت الاسلام جعفر پیران که سابقه خدمات رسانی ۵ ساله را در شهرستان بهارستان را دارند، رفع و حل شود.
 
وی افزود: شهرستان پردیس ۳ امامزاده در ده بومهن، روستای کمرد و روستای گلخندان دارد و تشکیل شورای فرهنگی، شورای اجتماعی و شورای خیرین راهکاری  برای کمک رسانی به محرومان و ساماندهی امور امامزادگان (ع) است.
 
باور و اعتقاد مردم را به وقف را تقویت کنیم
 
فرماندار شهرستان پردیس در این آیین اظهار داشت: باورهای ما به دلایلی نسبت به برخی از مسائل از جمله وقف کمرنگ شده و همه ما موظف به ترویج این سنت حسنه جاریه و ارتقای باورهای مردم به این موضوع راهگشای بسیار مهم هستیم.
 
عبدالعظیم رضایی ادامه داد: بزرگان ما احتیاط زیادی برای ورود به مباحث وقف داشتند و در بحث شرعیات از عقل، اجماع، سنت و کتاب الله برای تشخیص امور استفاده می کردند و ما نباید کاری کنیم که دیدگاه و باور مردم به وقف  تضعیف شود.
 
وی افزود: انفاق و کار خیر بارها در کتاب خدا آورده شده و امور خیریه تنها مربوط به کشورهای مسلمان نیست ، رسیدگی به گرفتار مردم و شرکت در امور خیریه در تمام نقاط دنیا نمادی از وقف و توجه به مشکلات هم نوعان است.
 
فرماندار شهرستان پردیس گفت: اگر کمک به حوزه های علمیه جزو وظایف و اهداف اوقاف است از سوی دیگر مسائل آموزش و پرورش هم بسیار مهم است، باید مشکلات مردم را حل کنیم تا باورهای دینی آنها بیش از پیش تقویت شود.
 
رضایی ادامه داد: افراد متدین و مومن اندوخته خود را به وقف هدیه کنند که بهترین و ماندگارترین صالحات و باقیات است که در آن با حفظ سرمایه و ارزش افزوده و با استفاده از درآمد و سود حفظ می شود و راهگشای مشکلات مردم است.
 

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهرستان پردیس اداره اوقاف سنت حسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به این که در بیشتر شهر‌های صنعتی شاهد بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فعالیت‌های صنایع و معادن هستیم، لذا انتظار می‌رود مسئولین و متولیان صنایع و معادن بزرگ شهرستان به تناسب نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود بیش از پیش جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان اظهار داشت:ضرورت دارد تمامی مسئولین شهرستان نیز در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون مکان اورژانس اجتماعی رفسنجان مناسب نیست، اظهار داشت: جابجایی محل استقرار اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان قرار گرفته است.

او اظهار داشت:با توجه به اینکه ساختمان اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی رفسنجان وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به جابجایی و بهبود وضعیت خدمت رسانی به مراجعین و اشخاص مددجو می‌باشد، با پیگیری‌های انجام شده در سطح شهرستان این امکان فراهم شد که خدمت رسانی اورژانس اجتماعی به محل دیگری موقتا انتقال یابد.
 
وی افزود: این اقدام بزودی با همکاری مجموعه اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مجموعه شهرداری و شورای شهر رفسنجان و با پیگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان انجام و محقق خواهد شد. 

او در ادامه بیان داشت: ضرورت دارد با پیگیری مجموعه‌های متولی اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان رفسنجان در اسرع وقت موضوع ساخت مکان مناسب به صورت دائمی و متناسب با نیاز‌های شهرستان صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف
  • عدالت و انسجام اجتماعی؛ مهمترین موضوعات محوری در قرآن
  • کاشتن نهال دشمنی ملک را بر باد می دهد / توسعه بدون شهروندان آزاد محال است