Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز طرح غربالگری عمومی و افزایش تعداد تست در استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان کشور خبر داد و گفت: رعایت پروتکل‌ها، انضباط و فاصله اجتماعی که در دو هفته گذشته به ۴۶ درصد رسیده بود، الان به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: بنای قرارگاه این است که از ظرفیت‌های همه مردم و همه جغرافیای کشور و ساختار اداری استفاده کنیم بر این اساس مقرر شد استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و بخشداری ها چنین جلساتی را در قالب ستادهای استانی داشته باشند و اجرا مصوبات را به صورت دقیق پیگیری کرده و به صورت روزانه به قرارگاه گزارش دهند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیته های وابسته به ستاد ملی از باب هماهنگی و نظارت بر حسن اجرا که وظیفه قرارگاه است گزارش‌های هفتگی خود را به قرارگاه بفرستند و قرارگاه این گزارش‌ها را مورد رسیدگی و بررسی قرار دهد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از مسائل مهمی که در دو هفته گذشته به همت و کمک وزارت بهداشت، شخص دکتر نمکی و معاونین ایشان و روسای علوم پزشکی و همچنین بسیج درباره آن تصمیم‌گیری شد و فردا اولین استان کار را شروع می‌کند، موضوع غربالگری عمومی و افزایش میزان تست است.

وزیر کشور  اضافه کرد: ما مبنا را در طرح غربالگری عمومی محلات گرفتیم و بنابراین است که محلات تقسیم بندی شود. بسیج، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بهداشت، هلال احمر، مساجد و مردم محل در این زمینه همکاری خواهندد داشت و همه امکانات در اختیار آنها قرار گرفته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه این طرح از فردا در استان کرمانشاه بعنوان نخستین استان اجرایی خواهد شد، گفت: با اجرای این طرح قرار است دو امر اتفاق بیفتد؛ یک میزان مبتلایان کم شود و دوم میزان ورودی به بیمارستان‌ها کاهش یابد که این مستلزم غربالگری عمومی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده و با همکاری خوب مردم یقینا می‌توانیم این موضوع را در زمان بندی مناسبی که وزارت بهداشت مشخص کرده انجام دهیم. تقاضای من از مردم این است که ضمن مراقبت از خود همکاری کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی یادآور شد: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد،  رعایت پروتکل‌ها و انضباط و فاصله اجتماعی که در دو هفته گذشته به ۴۶ درصد رسیده بود، الان به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده که این نشان دهنده مشارکت و همکاری خوب مردم در این کار بود.

وی خاطرنشان کرد: از فردا شهرهای جدیدی که باید محدودیت‌های بیشتری در آنها اعمال شود، شروع خواهد شد. ساعات کار از بعد از ظهر ساعت 18 برای مشاغل سطح یک ممنوع خواهد شد. 

 طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود

رحمانی فضلی افزود: طرحی هم در ستاد به عنوان محدودیت ترددهای خودروهای شخصی بعد از ساعت ۲۱ مطرح شده بود که در جلسه امروز ابعاد قضیه، محاسن و معایب، هزینه‌ها و منافع آن بررسی شد که این طرح را هم به ستاد ارائه می‌کنیم و ستاد هر تصمیمی بگیرد آن را اجرا خواهیم کرد. 

وزیر کشور ادامه داد: نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی همه در اجرای طرح ما را مثل بقیه دستگاه‌ها که کارشان را انجام می‌دهند، یاری می‌کنند.

رحمانی فضلی یادآور شد: با  مشارکت مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی و لطف خداوند امیدواریم بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم. برای هیچکس آمار روزانه فوتی‌ها و بستری‌ها خوشایند نیست و همه متاثر و متاسف هستیم. راه آن این است که از تمام تجربیات جهانی، ملی و دانش ما در زمینه مهار این ویروس استفاده کنیم.

وزیر کشور ضمن قدردانی از  تلاشهای  کادر درمانی، خدماتی و پزشکی اظهارداشت: از همه رسانه‌ها که خوب به میدان آمدند و می‌توانند بهتر از این هم در مدیریت افکار عمومی کمک کنند تشکر می‌کنم. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: کرونا یک بلیه جهانی است که باید نقش خود را در مقابله با آن ایفا کنیم تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

اخبار مرتبط محدودیت‌های جدید کرونایی برای صنوف از فردا آغاز می‌شود احتمال اعمال محدودیت‌های جدید در تهران از شنبه/ منع تردد از ساعت 21 روحانی: اعمال محدودیت های شدید در مناطق قرمز راه کاری موثر است استقبال مردم شیراز از اعمال محدودیت های کرونایی آغاز محدودیت های جدید کرونایی در مشهد اعمال محدودیت رفت و آمد؛ سفر به کدام شهرها ممنوع است؟ خاطیان طرح محدودیت تردد، هم جریمه و هم بازگشت داده می‌شوند اعمال محدودیت رفت و آمد از فردا ظهر در 25 مرکز استان‌ روحانی: مردم همکاری نکنند، موفق نمی‌شویم/ اعمال محدودیت‌های جدید در 25 استان محدودیت‌های جدید کرونایی اعلام شدند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا عبدالرضا رحمانی فضلی ستاد ملی کرونا طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی محدودیت تردد خودروهای شخصی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اعمال محدودیت محدودیت های جدید غربالگری عمومی محدودیت تردد رحمانی فضلی درصد رسیده وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از خدمت رسانی هشت مرکز معاینه فنی طی روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین خبر داد.

به گزارش ایسنا سید محمد مهدی میرزایی قمی در توضیح فعالیت مراکز منتخب شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین ماه گفت: طی این دو روز مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ تا ۲۲ و مراکز شقایق، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، آزادی از ساعت ۷ تا ۱۴ فعال هستند.

وی در خصوص فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز اظهارکرد: با عنایت به سفرهای نوروزی و اهمیت انجام معاینه فنی پیش از سفر جهت اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودروها همچنین مشمول معاینه فنی شدن بخشی از خودروهای تولید سال ۱۳۹۹ این ستاد جهت تسهیل در ارائه خدمات شایسته به شهروندان  نسبت به ادامه فعالیت تعدادی از مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در این ایام اقدام کرده است.

سرپرست ستاد معاینه فنی با اشاره به تمایل و استقبال میهمانان نوروزی شهر تهران به استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی پایتخت تصریح کرد: آزمون ها و کنترل های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق با آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود.

میرزایی قمی ادامه داد: براساس مصوبات دولت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران متشکل از پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران اداره می شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی هستند که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به شهروندان ارائه می  کنند و خوشبختانه با سابقه بیش از ۲۰ سال توانسته این احساس اطمینان را در ذینفعان خود ایجاد کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از خودروها خارج از الزامات قانونی معاینه فنی دوره ای چندین مرتبه جهت کنترل وضعیت ایمنی خودرو خود به مراکز مراجعه و از مشورت های فنی کارشناسان مرکز استفاده می کنند که این مسئله حاکی از اعتماد شهروندان به کیفیت خدمات مراکز معاینه فنی شهر تهران است.

میرزایی قمی در توضیح تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران و نحوه فعالیت آنها از ۱۴ فروردین ماه تا پایان ماه مبارک رمضان گفت: شهر تهران از بضاعت ۶۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۷ مرکز ثابت و ۱۵واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح مناطق شهرداری تهران برخوردار است. مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ تا۲۲، مراکز نیایش، الغدیر، دماوند، سراج و شهید چمران از ساعت ۷ تا ۱۷ و مراکز شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام، چیتگر، ابوذر، آزادی، ایران خودرو (۵۰۶۲) و کلیه واحد های سیار از ساعت ۷ تا ۱۸ فعال هستند.

وی اضافه کرد: از شهروندان درخواست می شود با توجه به  فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل حتما جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

به گزارش سایت شهر، وی در خصوص ادامه فعالیت دو مرکز پس از افطار در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان جهت رفاه حال روزه داران و استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی پس از افطار این ستاد نسبت به افزایش ساعت کاری مرکز شهید آبشناسان و شبانه روزی کردن مرکز بیهقی اقدام کرده است. ضمنا با توجه به فعالیت این دو مرکز، در زمان اذان مغرب از مراجعین به آن مراکز با افطاری ساده پذیرایی می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی اطراف حرم رضوی در شبهای قدر
  • فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • آیا هوش مصنوعی در ارائه ربات های مرسدس بنز با توجه به خودروهای این کمپانی موفق عمل کرده است؟ (تصاویر)
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال
  • فوت ۵۱۱ نفر در تصادفات جاده‌ای تا هفتم فروردین
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال
  • اعمال محدودیت تردد در بزرگراه شهید باقری برای ۵ روز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در محور‌های شمالی البرز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای شمالی البرز