Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد استان تاکنون ۳۲ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: از آغاز اجرای این طرح در استان سهمیه ۴ هزار و ۳۶۰ واحد در شهرستان‌های استان توزیع و تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمانی مقدم عنوان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۱۷۰ متقاضی تاکنون تشکیل پرونده داده و هزار و ۲۷۴ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از انعقاد قرارداد ۸۲۸ متقاضی با بانک‌ها خبر داد و افزود: تاکنون فونداسیون ۷۱۶ واحد نیز اجرا شده است.

او بیان کرد: برای ۴۷۸ واحد اجرای اسکلت، ۴۱۵ واحد اجرای سقف و ۲۶۰ واحد اتمام سفت‌کاری شده است.

آسمانی مقدم تصریح کرد: یکی از شرایط ساخت واحد‌های مسکن اقشار کم‌درآمد شهری، داشتن زمین از سوی متقاضی است البته داشتن واحد مسکونی غیر مقاوم که بتوان تخریب کرد نیز جایگزین زمین قابل قبول بوده یا در جوار واحد غیر مقاوم اگر شهرداری پروانه صادر کند، امکان ساخت این واحد‌ها وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: با رعایت مقررات ملی ساختمان افراد واجد شرایط می‌توانند روی طبقات ساخته شده سایر اعضای خانواده این واحد‌ها را بنا کنند.

او ادامه داد: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این خانه‌ها وجود دارد، اما در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر باید متقاضی واحد مد نظر را در مناطق حاشیه شهر‌ها از جمله روستا‌های اقماری بنا کند.

آسمانی مقدم عنوان کرد: برای هر متقاضی مسکن اقشار کم‌درآمد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه مدت ساخت این واحد‌ها حداکثر تا پایان سال است افزود: تیپ نقشه این منازل به طور میانگین ۶۰ متر مربع است، اما در صورتی که فرد متقاضی آورده بیشتری داشته باشد امکان افزایش بنا وجود دارد.

میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم از متقاضیان استفاده از تسهیلات و طرح‌های حمایتی مسکن شهری در این استان خواست به بنیاد مسکن شهر محل اقامت خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

اقشار کم درآمد متقاضی مسکن شهری به بنیاد مسکن مراجعه کنند

او افزود: بنیاد مسکن بعد از نهایی شدن آمار ثبت‌نام کننده‌ها، اسامی را برای پالایش و برنامه‌ریزی به فرمانداری شهرستان ارسال می‌کند.

میرجعفریان عنوان کرد: ساکنان شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در هر نقطه واقع در محدوده شهر که زمین با کاربری مسکونی داشته باشند، از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شرط برخورداری افراد از این تسهیلات در شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر مثل بیرجند این است که بد مسکن باشد.

او گفت: بد مسکن به افرادی اطلاق می‌شود که در حاشیه شهر یا در بافت فرسوده سکونت داشته یا زمینی در این محدوده در اختیار دارند.

میرجعفریان اظهار کرد: هدف از اعطای تسهیلات به افراد ساکن در حاشیه شهر‌ها و بافت‌های فرسوده، بهسازی و ایمن‌سازی واحد‌های مسکونی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شرایط مالی دولت و محدودیت اعتبارات، پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن در این استان اتفاق بی‌نظیری است که احتمال تکرار آن با نزدیک شدن به پایان سال بعید به نظر می‌رسد.

او از خانه اولی‌ها، افراد فاقد مسکن و ساکنان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خواست از این فرصت برای خانه‌دار شدن خود حداکثر استفاده را ببرند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری متقاضیان اقشار کم درآمد مسکن شهری مدیرکل بنیاد مسکن اقشار کم درآمد خراسان جنوبی آسمانی مقدم مسکن شهر ۲۵ هزار واحد ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در سال جاری آغاز شده است و مطابق برنامه ریزی انجام شده، دست‌کم ۱۰۰ هزار واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان‌کرد: اکنون ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌تدریج افتتاح خواهند شد.

گفتنی است؛ دولت مردمی سیزدهم رکورددار نوسازی مسکن در بافت فرسوده است. در حالی که در نخستین جلسه قرارگاه مسکن با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، آمار صدور پروانه ساخت در این بافت‌ها ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، تا پایان سال ۱۴۰۲ این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

 تاکنون بسته‌های تشویقی احیای بافت‌های فرسوده در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در بر می‌گیرند؛ بسته‌هایی که باید توسط شهرداری‌های همه شهرها اجرایی شود.

در دولت سیزدهم تسهیلات خوب مالی، اداری و شهرسازانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی مهم‌ترین آن‌هاست.

برپایه این گزارش، صدور پروانه ساختمانی در کمترین زمان، ارائه ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه (الزام قانونی تخفیف ۵۰ درصد)، حفظ انشعابات قبلی و ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط اداره‌های آب، برق، گاز، مخابرات و غیره و صدور پایان کار در کمترین زمان از جمله این مشوق‌هاست.

اعطای طبقه تشویقی، تغییر کاربری ارزش‏‌افزا، پارکینگ راحت‏‌تر (درب اضافی)، زمین و واحد معوض در این بسته پیش‌بینی شده است.

استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند. در این زمینه تاکنون ۳۶۰ شهر اقدام کرده و بسته تشویقی خودشان را تدوین و اجرایی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد