Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی کرونا استان گلستان به ضرورت سختگیری بیشتر دولت بجای دوگانگی در تصمیم گیری ها تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان با اشاره به برپایی جلسات شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: این کمیته به منظور ایجاد فضایی برای تامل و هم افزایی بیشتر اهالی رسانه در خصوص اطلاع رسانی آگاهانه مطالبی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمیری با اشاره به تشکیل قرارگاه کرونا به فرمان مقام معظم رهبری، بیان داشت: به طور میانگین نسبت بسیاری از استان ها وضعیت گلستان در آمار فوتی ها بهتر است و از نظر آمار آخرین استان میباشد.

وی تاکید کرد: اما با این وجود با وضعیت قرمز روبرو هستیم و اگر جدی نگیریم با وخامت اوضاع روبرو خواهیم شد که برپایی عروسی ها یکی از عوامل مهم این فاجعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: متاسفانه هنوز افرادی در جامعه هستند که کرونا را باور نکرده اند و ممکن است حتی ناقل این بیماری باشند و اینجاست که بایستی رسانه ها این مسئولیت خطیر را به نحو احسن انجام داده و روحیه ی مسئولیت پذیری اجتماعی را در بین مردم بالا ببرند.

 

کشمیری با تاکید بر ایجاد ارتباط دو سویه بین مردم و اهالی رسانه، تصریح کرد: در ستاد کرونا مصوب شده است که از 20 آبان ماه گروه های شغلی 2، 3 و 4 از ساعت 6 عصر به بعد تعطیل شوند از این رو مردم بایستی نسبت به این مصوبه مسئولیت پذیر باشند و در کنار مسئولان این موضوع را رصد کنند و در صورت مشاهده تخلف تذکر و گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ابزار تبلیغاتی زیادی در حوزه آگاهی بخشی به مردم ندارند افزود: در ستاد کرونا بنا شد دستگاه ها و نهاد ها و... ظرفیت های سخت افزاری خود (بیلبورد و استند های شهری)  را بیش از پیش در اختیار شورای اطلاع رسانی استان قرار دهند.

همچنین در این جلسه فعالین حوزه رسانه درباره موضوعاتی چون ضرورت حضور مسئولان ارشد استان در جلسات ، دوگانگی رفتار مسئولان، شبهه در عملکرد و نحوه هزینه اعتبار کرونا، ارزش قائل نشدن برای رسانه ها و عدم ارائه خوراک رسانه ای روزانه از سوی متولیان امر، عدم سختگیری دولت در استان هایی که وضعیت بهتری داشتند، سخت گیری بیشتر در عدم برگزاری مراسمات عروسی، وجود دوگانگی در تصمیم گیری های در مسئولان، ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای عدم تجمع و نیاز سنجی مردم در این ایام برای تجمع کمتر مردم مطالبی را مطرح کردند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی

فرارو- در جریان برگزاری مراسم جشن عروسی یک زوج مندایی در منطقه شقلاوه واقع در اقلیم کردستان عراق آن‌ها را در مراسمی خاص در آب رودخانه تعمید دادند تا گذشته از طهارت جسم، روح و روان آن‌ها هم پاک شود.

به گزارش فرارو، این مراسم یکشنبه (۱۴ آوریل ۲۰۲۴) برگزار شد و اوس عصام و رانیا رعد حلقه‌های ازدواج خود را رد و بدل کردند.

رنگ سفید برای صائبین مندایی معانی خاصی دارد، به همین دلیل است که در تعطیلات و مراسم خود لباس سفید می‌پوشند و در مراسم غسل تعمید، اعضای جامعه مندایی خود را در آب روان غوطه ور می‌کنند تا روح و جسم را تصفیه کنند.

در مراسم ازدواج منداییان ابتدا عروس با لباس یکدست سفید از جنس کتان وارد رودخانه شده، سپس تعمیدکننده طی تشریفاتی خاص و با ریختن آب رودخانه روی سر عروس او را تعمید می‌دهد و دعایی به زبان مندایی می‌خواند. بعد از عروس نوبت به داماد می‌رسد. وی هم تعمید داده می‌شود.

در دین مندایی به داماد اجازه داده شده که اگر همسرش قادر به بارداری نباشد یا بیماری داشته باشد، به شرط رعایت عدالت، با بیش از یک زن ازدواج کند و اولین زن در مراسم مذهبی در وهله اول قرار می‌گیرد.

در مذهب مندایی طلاق جز در موارد خاص جایز نیست و مرد مندایی فقط می‌تواند با زن مندایی ازدواج کند.

همچنین قانونی بودن ازدواج مندایی جز با انجام چند مراسم و تشریفات خاص توسط تعدادی از اعضای این فرقه جایز نیست.

صائبین مندایی در شهر‌های العماره، بصره و ناصریه سکونت دارند و برخی از آن‌ها اخیراً به کرکوک و شقلاوه سکنی گزیده‌اند.

آمار‌های شورای امور صائبین مندایی در عراق نشان می‌دهد که تعداد آن‌ها تا سال ۲۰۰۳ حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر بود، اما تنش ها، جنگ فرقه‌ای و تهدیدات گروه‌های مسلح منجر به کاهش تعداد آن‌ها به حدود ۱۵۰۰۰ نفر پس از مهاجرت اکثریت آن‌ها به سوریه، اردن، ترکیه، کشور‌های اروپایی و آمریکا شده است.

شایان ذکر است که مذهب مندایی یا صابئین مندائیان یکی از ادیان ابراهیمی است و پیروان آن معتقدند که یحیی بن زکریا نویسنده پیام آنهاست و ادعا می‌کنند که آن‌ها اولین و قدیمی‌ترین ادیان و قوانین توحیدی هستند که در عراق گسترده شده اند.

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی
  • آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی