Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان آذربایجان شرقی، کار مرمت ۱۰۰ درصد از واحدهای آسیب‌دیده و بازسازی ۹۰ درصد از واحدهای تخریبی زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ به اتمام رسیده و ادامه عملیات بازسازی واحدهای مسکونی و دامی آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام رضایت از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: بازسازی حدود ۹۰ درصد واحدهای تخریب‌شده در این مناطق با گذشت حدود یک سال از این حادثه و اسکان اضطراری و موقت زلزله‌زدگان در کمتر از یک ماه بعد از وقوع زلزله می‌تواند به عنوان الگویی جامع و روشی نو برای اسکان آسیب‌دیدگان و بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و بحران‌های طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پورمحمدی افزود: افزایش قیمت مصالح و ناکافی بودن تسهیلات عمده‌ترین مشکل عدم اتمام عملیات بازسازی واحدهای تخریبی این مناطق بوده و بازسازی واحدهای دامی روستاییان شهرستان‌های سراب و میانه نیز ۵۲ درصد پیشرفت دارد که با تکلیف جهاد کشاورزی برای اتمام این واحدها به‌زودی این واحدها نیز تکمیل می‌شوند و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی روزهای باقی‌مانده از فصل کاری را بهترین فرصت برای بررسی و رفع نواقص موجود در مناطق زلزله زده دانست و اظهار کرد: در خصوص رفع مشکلاتی مانند افزایش قیمت مصالح تنها راه چاره افزایش تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان است.

پورمحمدی با اشاره به بارگیری ۱۰۰ تن سیمان برای حمل به مناطق زلزله‌زده استان گفت: بنیاد مسکن باید پیگیر تامین مصالح لازم برای اتمام بازسازی واحدهای تخریب شده مناطق زلزله‌زده از سوی بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و سایر نهادهای مربوط باشد.

کد خبر 563962 برچسب‌ها زلزله استان آذربایجان شرقی مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله استان آذربایجان شرقی مسکن بازسازی واحدهای مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تأسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تأسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 6081999 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به ایستگاه پایانی رسید + فیلم
  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد